Politie paarden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Vedette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:13

Ik kende ook een meisje die had ook en politiepaard van haar ouders gekregen. Ik geloof dat het beestje 16 was toen zij hem kreeg. Mij lijkt het wek wat een ex-politie-paard. Ik heb zelf ook een paar keer een buitenrit met dat paard gemaakt en dat was echt heerlijk! Toen we langs de snelweg liepen was dat paardje dat naast me reed helemaal aan het stuiteren, maar dat ex-politiepaard bleef zo rustig, het interesseerde hem helemaal niets!

Wat ik me afvraag is wat ongeveer de leeftijd is dat die politiepaarden met pensioen gaan?

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:46

denk een jaar of 16-18.. soms eerder soms later... licht er denk ik ook aan, hoe het paard er lichamelijk en geestelijk aan toe is....

carola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:55

ponylove schreef:
Ik vraag mij af wat ze met de gepensioneerden paarden doen, zouden ze die ook doorverkopen?

Deze paarden gaan, na een paar laatste maandjes weiland, naar de slager wanneer ze 18 zijn. Ivm. blessures voorkomen.
Alleen de vaste berijder van een paard mag hem eventueel over kopen, maar die mag hem dan niet meer doorverkopen (officieel).

Kennisje van mij is bij de bereden politie.

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:08

bij mij op school stond een polietiepaard, die was niet meer geschikt,, omdat hij gek werd van vuurwerk enzo... een vriendin van me heeft hem van de school gekocht voor het symbolische bedrag van 1 euro...

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 10:58

is er ook iemand die zijn pf haar paard er aan verkocht heeft?

Sanniej_

Re: Politie paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 11:02

Ik heb het een keer gevraagt aan zo`n vrouw die bij de bereden politie zit.
Als de paarden 15 ofzo zijn een bepaalde leeftijd gaan ze naar de slacht
Tenzij degene die het paard rijdt hem koopt dan niet.

Beetje te hard ik vind dat die paarden nog een beetje pension of iets moeten krijgen maarja ...

Wishper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 11:04

ik heb stage gelopen bij de bereden politie in rotterdam, en de meeste paarden gaan idd naar de slacht..ze verkopen de paarden liever niet aan de berijders(ik weet niet waarom)
Ze kopen de paarden daar vaak bij dezelfde handelaar,en die komen dan een hele tijd op proef.

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 12:03

Ja maar ik vind dat die paarden beter verdienen dan de slacht
Want ze hebben hard gewerkt !

Wishper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 12:18

ja vind ik ook,ik schrok daar best wel van toen ik het hoorde.
Ik vroeg hoe je die paarden kon kopen,maar toen werd mij verteld dat ze bijna altijd naar de slacht gaan.

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 13:20

Dat is jammer zeg. Ik zou best zo'n dier willen hebben als ik ooit een ander paard ga kopen.

Rocco1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 15:15

waarom zijn die paarden altijd zo ontieglijk groot maar ziet er heel gaaf uit idd

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 19:05

Je kan de paarden wel kopen.
Maar je weet nooit wanneer er weer is 1 weg gaat.
En ik denk dat de gene die het paard verzorgt & rijdt eerder het paard mag kopen dan een wildvreemde ...

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:24

Mijn vader is bij de politie ( gewone ) maar hier is het echt zo dat deze paarden gegeven worden aan mensen die deze willen ( ze stellen wel hoge eisen, dus niet iedereen kan deze zomaar nemen! ), deze mensen moeten het paard verzorgen, maar de dierenartskosten worden nogaltijd betaald door de politie! Hier worden ze dus niet verkocht aan het slacht, ze blijven ten alle tijden van de politie..
En ze gaan hier ook niet zo laat (ouder) op pensioen hoor..

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 22:45

politie verkoopt de paarden liever niet door om eventuele problemen te voorkomen. Paarden gaat meestal niet voor niets weg. Als een paard goed is in zijn werk blijft ie, ongeacht zijn leefdtijd. Als een paard een aandoening heeft gaat ie zeker naar de slacht.
Nogmaal'; het scheelt per korps , wat ze precies met de paarden doen.

De paarden zijn zo groot omdat ze indruk moeten maken op het publiek, je kunt moeilijk met een kleintje in de massa gaan lopen. Ook zijn er veel grote mannelijke ruiters, die kun je ook niet op een klein paardje zetten, geen gezicht. Elk paard moet door elke ruiter gereden kunnen worden.

Als jij denkt dat je paard geschikt is voor het werk bij de politie, dus lekker groot en koel in zijn hoofd, kun je hem gewoon aanbieden. Naar grote waarschijnlijk heid nemen ze dan contact met je op.(ze moeten dan wel net iets nodig hebben, natuurlijk.) Ook scheelt dit weer per korps, sommige korpsen kopen uitsluiten bij een bepaarde handelaar, andere halen ze gewoon van internet.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 10:31

Zie je wel dat ik niet uit mijn nek loop te kletsen. Slecht vind ik het overigens wel. Die paarden hebben een behoorlijk zwaar leven (hier in Arnhem wel iig) ik heb altijd weer met ze te doen als ik ze zie staan tijdens het stappen. Uren lang op dezelfde plek, al die dronkaards die maar aan die beestjes lopen te hangen, constant aan de teugel. Af en toe een paar mensen aan de kant douwen en op Koniginnedag moeten ze door de mensenmassa heen, duizenden mensen...Ik vind het sneu (ik weet niet hoe het er aan toe gaat in andere steden hoor) en dan om 7 uur 's morgens zijn ze eindelijk een keer klaar. Ik vraag me ook altijd af of die beestjes wel weidegang krijgen.

Als een politiepaard een aandoening krijgt, tja...dan vind ik het begrijpelijk dat het beestje naar de slacht gaat, allemaal in laten slapen is immers te duur. Maar als goede paarden naar de slacht gaan vind ik dat schandalig. Hoeveel mensen willen niet een bomproof leerpaard? Ik zou er zo een kopen.

Ik heb trouwens laatst met een stalgenoot zitten filosoferen of mijn paard geschikt zou zijn voor de politie (niet dat ik hem OOIT zou verkopen hoor). Ik moest eigenlijk wel heel erg lachen, ik zag hem al staan in de stad. Hij zou denk ik wel indruk maken want hij heeft een behoorlijk grove bouw. Maar ik denk dat hij gewoon iedereen aan de kant zou douwen met zijn dikke kont en stiekem zakken zou rollen in de hoop een snoepie te vinden . Ook denk ik dat hij alles sloopt wat hij tegenkomt...ik ben benieuwd hoe snel zijn proeftijd afgelopen zou zijn en hoe snel ze hem weer bij mij op de stoep afleveren met de vraag of ik alsjeblieft dat paard terug wil nemen haha

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 10:44

Sees schreef:
ik heb altijd weer met ze te doen als ik ze zie staan tijdens het stappen. Uren lang op dezelfde plek, al die dronkaards die maar aan die beestjes lopen te hangen, constant aan de teugel. Af en toe een paar mensen aan de kant douwen en op Koniginnedag moeten ze door de mensenmassa heen, duizenden mensen...Ik vind het sneu (ik weet niet hoe het er aan toe gaat in andere steden hoor) en dan om 7 uur 's morgens zijn ze eindelijk een keer klaar. Ik vraag me ook altijd af of die beestjes wel weidegang krijgen.

Helemaal niet zielig hoor. Ik ken een paard en die loopt altijd mee met de beveiliging op Dance Valley. En die vind dat dus echt helemaal geweldig! Het is er ook echt een type paard voor.

En hoezo sneu dat ze om 7 uur 's ochtends klaar zijn? Paarden hebben geen vast slaap-waak ritme zoals mensen. Bovendien slaapt een paard maar 4 uur per dag. Je moet ze niet met mensen vergelijken.

En over dat stilstaan. Dat doen ze in de wei ook. Ik geloof niet dat een paard dat echt erg vind of zo. En aan de teugel staan ze dan ook niet constant. En dan door de mensenmassa heen. Nou, bovenstaand paard doet niets liever.

Ik geloof echt niet dat die paarden een slecht leven hebben.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 10:54

een kennisje van mij reed bij de bereden politie en die vertelde dat de 'leuke' paarden altijd een nummer 1 en nummer 2 agent hebben die daar patrouille mee mogen doen. De agenten moesten 1 keer per week op patrouille, dus in principe het paard dan ook 1 a 2 keer per week. Voor de rest moest elke agent 5 paarden per dag trainen als hij geen patrouille had, liefst rijden of anders aan de longe.

Ik denk dat het voor de paarden wel gezellig is om op straat te komen en van alles te zien eigenlijk. Ik vond het altijd sneuer voor de lastige paarden die niemand mee wilde nemen op patrouille en die niemand wilde trainen, want die werden vaak maar aan de longe gezet. Dag in dag uit alleen longeerwerk lijkt mij nou niet zo tof voor een paard om te doen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:03

Lisjuh87 schreef:
Mijn droom zal altijd politie te paard blijven,, lijkt me echt zoiets geweldigs!

Ja geweldig...in herfst en winter urenlang in de kou en in de regen op een stilstaand paard een groepje rellende voetbalsupporters in bedwang houden.
Stapritjes door de stad met als gevolg een paard met straatbenen, stijf en niet soepel.
Kastelen van paarden waar je zonder ladder niet op kunt komen.
Voordat kans maakt om bij de bereden politie te komen eerst verplicht zoveel jaar straatdienst draaien, en dan alsnog afgewezen worden.
Zoveel uur te paard doorbrengen dat je blij bent 's avonds naar huis te kunnen, en geen zin hebt in een eventueel eigen paard.

Erg fijn, politie te paard.....geef mij mijn eigen paarden maar (de kantoorbaan die er aan vastzit om ze te kunnen bekostingen neem ik op dat moment maar voor lief)

amigo1310

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:30

ik zou wel graag willen weten wat de eisen waren die in dat artikel stonden voor paarden??

iemand die het me kan vertelllen?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:01

Vonnie84 schreef:
Sees schreef:
ik heb altijd weer met ze te doen als ik ze zie staan tijdens het stappen. Uren lang op dezelfde plek, al die dronkaards die maar aan die beestjes lopen te hangen, constant aan de teugel. Af en toe een paar mensen aan de kant douwen en op Koniginnedag moeten ze door de mensenmassa heen, duizenden mensen...Ik vind het sneu (ik weet niet hoe het er aan toe gaat in andere steden hoor) en dan om 7 uur 's morgens zijn ze eindelijk een keer klaar. Ik vraag me ook altijd af of die beestjes wel weidegang krijgen.

Helemaal niet zielig hoor. Ik ken een paard en die loopt altijd mee met de beveiliging op Dance Valley. En die vind dat dus echt helemaal geweldig! Het is er ook echt een type paard voor.

En hoezo sneu dat ze om 7 uur 's ochtends klaar zijn? Paarden hebben geen vast slaap-waak ritme zoals mensen. Bovendien slaapt een paard maar 4 uur per dag. Je moet ze niet met mensen vergelijken.

En over dat stilstaan. Dat doen ze in de wei ook. Ik geloof niet dat een paard dat echt erg vind of zo. En aan de teugel staan ze dan ook niet constant. En dan door de mensenmassa heen. Nou, bovenstaand paard doet niets liever.

Ik geloof echt niet dat die paarden een slecht leven hebben.

Ja ik vind in Arnhem dus van wel. Als ik in de stad aankom om 23.00 staan die paarden er al (vanaf 22.00 geloof ik) en als ik dan rond 6 / 7 uur naar huis ga, zie ik ze net ingeladen worden. Ja dat vind ik erg lang voor die beesten, rij jij je paarden ook zo lang achter elkaar?

En nee, deze staan toch echt wel aan de teugel (inclusief hulpteugels en stang en trens). Paarden staan echt niet 6 uur achter elkaar op dezelfde vierkante meter in de wei hoor. Hoe komen ze anders aan die 10 km per dag die ze lopen? En ik weet niet wat voor maf paard dat beestje is waar jij het over hebt maar ik kan me geen paard voorstellen die het leuk vind om door een massa, joelende, kotsende, blèrende, schreeuwende mensen heen te wandelen. Al die mensen die je aaien, al die indrukken om je heen. Ben je wel eens op de dam geweest met Koniginnedag? Vind jij het leuk om je door die mensen heen te wurmen? Nee? Kun je voorstellen hoe dat voor een paard is.

En ik ben helemaal geen pennymiepje hoor, ik geloof echt wel dat de politie goed is voor hun paarden in de vorm van aandacht, goeie stallen etc. Ze moeten immers kunnen bouwen op hun partner (want dat is een politiepaard in feite, net als een politiehond) maar het werk wat die paarden moeten doen dag in dag uit...nee dan denk ik toch dat mijn eigen dikke donder op zijn gemakkie in de wei het beter heeft getroffen...

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:13

Ik weet dat ze voor die paarden voor de beveiliging (zie vorig bericht) paarden zoeken die gewoon doorwalsen. En zo'n type paard is dat paard ook. En echt rijden of stappen is wel een verschil. Hoe die paarden er daar bij staan, weet ik verder niet. Kan ik dus geen uitspraak over doen.

En tuurlijk heeft een paardje in de wei het goed getroffen. Maar niet alle paarden willen dat. Er zijn zoveel verschillende karakters. Ik ken genoeg paarden die echt doodongelukkig zouden worden als ze de hele dag in de wei staan en niets te zien of te beleven hebben.

Sees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 10:34

Ik zeg ook niet dat paarden niet af en toe iets willen zien of willen beleven, maar er zit in mijn ogen een heel verschil tussen een lekker buitenritje maken en de fanfare langs zien lopen of het opnemen tegen een hele horde op hol geslagen voetbalvandalen. Je kan mij niet wijs maken dat er een paard bestaat die dat leuk vind. Natuurlijk zeijn er ook paarden die een kick krijgen van bepaalde dingen, maar dit...ik weet het niet hoor!

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:46

Afhankelijk waar de paarden staan, is er weidegang of niet. Hier in Nunspeet is het een waar Walhalla voor de viervoeters. Tuurlijk de verplichte stadsdiensten en voetbalwedstrijden, maar ook wekelijks zalige bosritten, weidegang met een groep vriendjes, stapmolen, dressuurlesje en lekker springen. Uitstekende omgang, voeding en huisvesting. Politie- paarden gaan tijdens pensioen of afkeuring het liefst naar hun vaste rijder als prive-paard. Bij lichamelijke gebreken is de slager het humaanste einde van hun bewogen leven.

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:47

Sees schreef:
Ik zeg ook niet dat paarden niet af en toe iets willen zien of willen beleven, maar er zit in mijn ogen een heel verschil tussen een lekker buitenritje maken en de fanfare langs zien lopen of het opnemen tegen een hele horde op hol geslagen voetbalvandalen. Je kan mij niet wijs maken dat er een paard bestaat die dat leuk vind. Natuurlijk zeijn er ook paarden die een kick krijgen van bepaalde dingen, maar dit...ik weet het niet hoor!

Ik ken toch echt twee politie-paarden die het liefst de hele dag tussen de voetbal- vandalen jagen...............vol blijdschap!!!! Die staan gewoon te wachten op actie!!

Effy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 23:03

Ik ken ook iemand die bij de bereden politie zit, zij gaf les bij ons op stal. We mochten zelfs een dagje komen kijken op de politiemanege, en de vragen die hier gesteld worden kwamen toen ook aan de orde. Op de vraag waar de paarden vandaan gehaald werden was het antwoord "gewoon bij een handelaar" en als ze niet geschikt bleken gingen ze weer terug naar de handelaar. Ook paarden die het politiewerk niet meer aan konden maar verder nog prima waren gingen weer naar de handelaar om particulier verkocht te worden.

Maar goed, ik geloof graag dat het per regio verschilt.