Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
carola schreef:Een gezond mens loopt toch ook niet de hele dag met enkelbandages e.d.???
carola schreef:Een gezond mens loopt toch ook niet de hele dag met enkelbandages e.d.???
Laura schreef:Dat is het nou juist, iedereen 'hoort' dat bandages slecht zouden zijn. De werkelijke reden, argumentatie of ervaringen mis ik daarbij, het is gewoon zo 'want dat zegt iedereen'
Dan geloof ik het dus al niet meer. Bij ons op stal staat een ZZ spring paard. Dat beest heeft de hardste benen van stal. Hij loopt altijd met bandages, en het is echt niet zo dat die ruiter 'zó goed weet hoe te bandageren' want op dit moment rijdt een minder ervaren jongen hem en die bandageert ook. Beest heeft nog nooit wat aan zn pezen gehad. Zo zijn er meerdere, die altijd gebandageerd worden en nooit wat hebben.
Onze veearts zegt dat het onzin is dat bandages de pees verzwakken.
Dus tsja, keuze makkelijk gemaakt lijtk me, geloof ik de veearts, springruiter en eigen ervaringen of de bokkers die ervan hebben horen zeggen?
Margreet schreef:
Laat me de blz. nummers maar even weten, dan scan ik het wel in. (tekstherkenningsprogramma)
oberon schreef:(Op stal krijgt hij bandages om voor de doorbloeding in z'n benen. de warmte van de bandage (met onderlap natuurlijk) stimuleert de doorbloeding.
Astrid