mariana schreef:Hoe vaak rijden jullie met de buitenpaardjes en wat doen jullie dan?
Nou hier ook een hele hoop buiten paarden, zonder schuilstal in weer en wind, ze zijn niet van suiker.
De mijne wordt gewoon 6x perweek goed gereden, we trainen voor endurance en gaan gewoon door met manege-wedstrijden (hoger nivo zijn we nog niet, maar ik ben wel van plan ook als we offiecieel starten gewoon in de winter te komen met een teddy).
Ze krijgt 2x per dag kuil (voordroog) maar ik wil dat dit opgevoerd wordt tot onbeperkt, en een 1/4 meusli op de dagen dat ze heeft gewerkt.
Ze loopt gemiddeld een uur per dag, maar op zondag maken we een lange rit met interval training en zijn we vaak wel zo'n 3/4 uur weg.
Soms als het regent haal ik haar nat en zanderig uit de paddock, dat is wel vervelend, dan spuit ik haar af om het zand weg te krijgen onder het zadel en dan gooien we daar het zadel overheen. Ze wordt (als ze droog is teminste) wel gewoon gepoetst, weet wel dat het eigenlijk niet mag maar een schoon paard is wel zo lekker :p
We zitten wel te kloten met het bijvoer, want ze kreeg kruidenmelange meusli van pavo 1/4 per dag, maar ze was met rijden niet echt voorwaarts, dus toen ben ik overgestapt naar 1/2 sportmengeling meusli, maar vandaag zat ik op een tijdbom inplaats vanmijn rustige lieve paard, dus dat gaat nu weer naar 1/4 sport mengeling :p
Maar het is dus alleen maar meusli, en daar loopt ze gewoon op hoor, en ze heeft wel een aardig conditie, 12 km achterelkaar draven (2,5 uur) en ze was niet eens moe, want de laatste 2 km wou ze het liefst in een rengalop.
Overigens gaat ze na het rijden gewoon direct de wei in, ook al heeft ze gezweet. Als ze dood zouden gaan aan zweten hadden er nu geen paarden bestaan (dan heb ik het dus wel over een deken loos en niet geschoren paard .