Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Whisperke schreef:Als ik het zo hoor.. Wil je helemaal niet dressuur gaan rijden maar springen en dat je gewoon verder wilt gaan springen maar op je eigen tempo en niet op die van je vader. Het probleem is gewoon je vader die je pusht. Terwijl jij gewoon rustig weer het vertrouwen met die pony wilt opbouwen. Daarom zeg ik bij deze. Praat eens met je moeder die kan je wat ondersteuning geven en dan met je vader ik denk als hij zijn rug breekt effe anders praat. En daarbij zegt dat je gewoon hoger gaat wanneer jij er klaar voor bent en niet hij. Daarbij zou ik ook zeggen doe een bodyprotector aan, voel je wat veiliger en stel je valt dan neemt die wat de klap op!! Dus houdt je pony gewoon, praat met je vader, doe een bodyprotector aan en veel succes ermee!!

vertrouwen terug krijgen in het springen. En als je gewoon aan je vader en aan je instructeur uitlegt datje het eng vind en graag niet hoger wil dan 70 cm? ofzo dan moeten ze dat gewoon respecteren. als je dat een maand (paar maanden) hebt gedaan komt het vertrouwen waarschijnlijk wel terug en dan kan je misschien wel weer hoger gaan.
zodat je weer vertrouwen krijgt!
Tien schreef:Wat goed dat je toch doorgaat met paardrijden.
Ik denk dat als je springen nog wel leuk vind, je eerst je vertrouwen weer terug moet krijgen. Ik ben een paar jaar geleden met mijn pony over de kop gegaan toen ik over een sloot wou springen, ik dacht noooooooooooooooit weer. Toen ben ik op advies eerst slootjes in gaan rijden, dus naar beneden en weer naar boven. En op een gegeven moment heb ik het weer geprobeerd en dat ging hartstikke goed.
Probeer je zelfvertrouwen terug te krijgen door b.v. balkjes en cavaletti's te draven. Als het vertrouwen er weer is, lukt het vanzelf weer op L hoogte.
In ieder geval heel veel succes, waar je ook voor kiest.