Doorgaan met springen of stoppen en pony verkopen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Moet ik doorgaan met springen of stoppen en pony verkopen?

Doorgaan met springen en pony houden.
Geen stemmen
Stoppen en pony houden.
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 10:45

tjaah, wij kunnen niet zeggen of je je pony moet verkopen. want als je hem eenmaal hebt verkocht, dan moet je er bij nadenken dat je hem dan wel kwijt bent. en dan zal je hem ook wel een keer gaan missen..

Keesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:35

deze beslissing kan niemand anders nemen dan jijzelf, je rug breken is niet niks en het is meer dan logisch dat je nu heel voorzichtig bent en zelfs ook een beetje bang.
maar bedenk wel, Dustin is je maatje, het is jou pony, en wanneer het klikt tussen jullie moet dit vertrouwen te herstellen zijn, met een andere pony of het verkopen van Dustin is het probleem niet opgelost. Je zal hem gaan missen.
Maar blijven rijden en bij elke sprong bang zijn is ook niet leuk.
Ik zou les nemen en helemaal vanaf het begin aan beginnen en dan gewoon kijken hoe het gaat, en niet alleen maar springen maar rijd ook eens buiten etc.
Heb gewoon lol met je pony !

Maar nogmaals, de beslissing kan ik niet maken, die is helemaal aan jou zelf !
succes en sterkte

Janine1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:22

Hey,

het ziet er absoluut niet slecht uit hoor!! En als je pony dan zo'n talent is, dan kán hij het, en vind hij het ook leuk. Als je pony het leuk vind en jij je pony vertrouwt kan er weinig misgaan.
Inderdaad bij het begin beginnen.
Maar het ziet er hardstikke goed uit!! Super!!
Je kan een andere pony kopen, maar dan moet je eerst die vertrouwensband er mee opbouwen. En misschien is dan het vertrouwen helemaal weg..
Zorg dat je goed les krijgt, maar het belangrijkste daarvan is dat die gene die jou les gaat geven jou angst begrijpt! Anders gaat jou vertrouwen helemaal verloren.
Ik vind het super dat jij weer op je pony durft... ik denk dat ik nooit weer op een paard zou gaan zitten.
Voordat je een beslissing maakt moet je echt heel goed nadenken!!
Bovendien is de kans dat je buiten het paardrijden om je rug breekt veel groter...
Succes en heel veel Sterkte!!

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 19:40

Whisperke schreef:
Als ik het zo hoor.. Wil je helemaal niet dressuur gaan rijden maar springen en dat je gewoon verder wilt gaan springen maar op je eigen tempo en niet op die van je vader. Het probleem is gewoon je vader die je pusht. Terwijl jij gewoon rustig weer het vertrouwen met die pony wilt opbouwen. Daarom zeg ik bij deze. Praat eens met je moeder die kan je wat ondersteuning geven en dan met je vader ik denk als hij zijn rug breekt effe anders praat. En daarbij zegt dat je gewoon hoger gaat wanneer jij er klaar voor bent en niet hij. Daarbij zou ik ook zeggen doe een bodyprotector aan, voel je wat veiliger en stel je valt dan neemt die wat de klap op!! Dus houdt je pony gewoon, praat met je vader, doe een bodyprotector aan en veel succes ermee!!

Heej ik had een bodyprotector aan toen ik mijn rug brak

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 19:50

Thnx voor jullie reacties en ik zal zeker wel weer les nemen...
Ik heb 3 weken geleden een les gehad met springen van mijn dressuur instructeurs alleen dit was geen succes omdat de afstanden dus niet klopte en tjah dat geeft niet bepaald een fijn gevoel.

Janine1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:34

Kan ik me wat bij voorstellen. Maar je hebt dat overleeft.. als je dat overleeft overleef je meer
Zo moet je denken!

Tien

Re: Doorgaan met springen of stoppen en pony verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:26

Wat goed dat je toch doorgaat met paardrijden.

Ik denk dat als je springen nog wel leuk vind, je eerst je vertrouwen weer terug moet krijgen. Ik ben een paar jaar geleden met mijn pony over de kop gegaan toen ik over een sloot wou springen, ik dacht noooooooooooooooit weer. Toen ben ik op advies eerst slootjes in gaan rijden, dus naar beneden en weer naar boven. En op een gegeven moment heb ik het weer geprobeerd en dat ging hartstikke goed.
Probeer je zelfvertrouwen terug te krijgen door b.v. balkjes en cavaletti's te draven. Als het vertrouwen er weer is, lukt het vanzelf weer op L hoogte.
In ieder geval heel veel succes, waar je ook voor kiest.

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:38

ik zou gewoon les nemen vertrouwen terug krijgen in het springen. En als je gewoon aan je vader en aan je instructeur uitlegt datje het eng vind en graag niet hoger wil dan 70 cm? ofzo dan moeten ze dat gewoon respecteren. als je dat een maand (paar maanden) hebt gedaan komt het vertrouwen waarschijnlijk wel terug en dan kan je misschien wel weer hoger gaan.

En rij gewoon een paar b wedstrijden zodat je weer vertrouwen krijgt!
ik neem aan dat je het voor je lol doet en niet voor het nivo?

succes met je beslissing

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:35

Zo slecht ziet het er niet uit hoor! Zeker niet na wat je meegemaakt heb kwa vallen. Dat is niet niks! Ik denk dat je er gewoon RUSTIG mee door moet gaan.

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:37

Heb even getemt.. dit moet denk ik ergens anders....

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 17:39

Tien schreef:
Wat goed dat je toch doorgaat met paardrijden.

Ik denk dat als je springen nog wel leuk vind, je eerst je vertrouwen weer terug moet krijgen. Ik ben een paar jaar geleden met mijn pony over de kop gegaan toen ik over een sloot wou springen, ik dacht noooooooooooooooit weer. Toen ben ik op advies eerst slootjes in gaan rijden, dus naar beneden en weer naar boven. En op een gegeven moment heb ik het weer geprobeerd en dat ging hartstikke goed.
Probeer je zelfvertrouwen terug te krijgen door b.v. balkjes en cavaletti's te draven. Als het vertrouwen er weer is, lukt het vanzelf weer op L hoogte.
In ieder geval heel veel succes, waar je ook voor kiest.

Haha dat ken ik...
Dat is ook een van mijn angst redenen...
Ik ben op 4 juli vorig jaar ook doordat een oxer de achterste balk te laag stond op wedstrijd over de kop gegaan omdat mijn pony de balk tussen zijn benen kreeg(kon de afstand niet inschatten en schatte in als een stijltje).
Toen ben ik bewusteloos geworden en weet ik alleen dat het een groene oxer is...

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 18:14

ga je vrijdag weer in Udenhout springen? ik denk idd echt dat het een kwestie is van het vertrouwen weer terug zien te krijgen in je pony. Als je een andere koopt en je valt er misschien wel weer mee krijg je misschien wel hetzelfde. Het lost je probleem nog niet op als je een andere koopt

mellylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 18:45

ik vind het op de filmpjes er wel goed uitzien dus waarom verkopen?

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 18:55

ik spring daar ook altijd in udenhout, elke 2 weken:)
echt heel erg knap dat je weer bent begonnen met springen,
er bestaat niks leukers als springen!!!

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 19:04

Nou, ik vind het er echt goed uitzien, zeker na wat je meegemaakt hebt!!

Volgens mij moet je gewoon goed nadenken wat je zelf wil. Wil je nog wel springen na wat je hebt meegemaakt? Is een andere discipline iets voor jou? Die keuze is veel belangrijker en komt eerst, daarna bepaal je of dat met jouw pony kan.

Als je besluit dat je toch maar liever gaat dressuren of stoppen met de wedstrijden, dan kan je overwegen een pony te nemen die dat leuk vindt en daar geschikt voor is.

als je toch wil blijven springen, dan heb je daar een super pony voor, zo te zien. Dan moet je aan jezelf werken, niet alleen door les te nemen maar ook door aan je angst te werken. Misschien wel d.m.v. psychotherapie.

Mijn droom was altijd buitenrijden, na een ernstig ongeluk leek dat niet meer te lukken door mijn angst maar na 3 jaar rijd ik toch weer met heel veel plezier buiten. Het is een lange weg maar het kan. Succes!!

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:34

-> VMR

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:17

ik zou mijn pony niet zomaar opgeven. gewoon lekker rustig aan weer gaan oefenen. ik heb ook weleens een ongeluk gehad, en dan duurt het idd even tot het vertrouwen weer helemaal terug is. bij mij was het niet zoiets als bij jou, maar toch... ik zou het nog wat tijd geven, het ziet er zeker netjes uit, dus gewoon lekker blijven oefenen!

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 10:42

Thnx allemaal nog voor de reacties.
@ pannie en arieskuh: Ik spring waarschijnlijk morgen weer mee in Udenhout op de 80cm en als het heel goed gaat op de 1meter.
Ik zie jullie misschien daar wel :p
Pannie ken ik geloof ik maar Arieskuh heb ik nooit gezien
Ik houd je wel aan als ik je herken ofsow