ben ik te groot?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ziatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:09

Kan goed hoor
Gaaf beestje zeg!

pintara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:19

Het is meestal gewoon grootheids waanzin. Men wil hier in dit deel van de wereld (Belgie, Nederland, Duitsland) niet op een klein paard zitten. Overal elders ter wereld kruipen tot zelfs de grootste mannen aan toe, op paarden tussen de 140/160. Denk maar aan de beruchte IJslanders. En ook de Amerikanen (die pas echt uiterlijk vertoon belangrijk vinden) blijven hun Quarter (rond de 1.50) eeuwig trouw.
vergeet ook niet dat warmbloeden perfect 25% van hun eigen gewicht kunnen dragen, voor arabieren is dit zelfs 33%
Dus of je te groot bent is meestal meer een probleem voor de toeschouwer dan voor jezelf en je paard !Ik kweek zelf pinto arabieren met maten tussen 145 en152 cm groot en ook volwassen mannen van 1m90 en 80 kg kunnen op zo'n woestijn arabiertje van 145 perfect rijden
it's all in the mind

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:23

pintara schreef:
Het is meestal gewoon grootheids waanzin. Men wil hier in dit deel van de wereld (Belgie, Nederland, Duitsland) niet op een klein paard zitten. Overal elders ter wereld kruipen tot zelfs de grootste mannen aan toe, op paarden tussen de 140/160. Denk maar aan de beruchte IJslanders. En ook de Amerikanen (die pas echt uiterlijk vertoon belangrijk vinden) blijven hun Quarter (rond de 1.50) eeuwig trouw.
vergeet ook niet dat warmbloeden perfect 25% van hun eigen gewicht kunnen dragen, voor arabieren is dit zelfs 33%
Dus of je te groot bent is meestal meer een probleem voor de toeschouwer dan voor jezelf en je paard !Ik kweek zelf pinto arabieren met maten tussen 145 en152 cm groot en ook volwassen mannen van 1m90 en 80 kg kunnen op zo'n woestijn arabiertje van 145 perfect rijden
it's all in the mind

mooi gezegd!!! eindelijk eens iemand die the point snapt. kan jij geen einde maken aan die eeuweige 'je bent te groot voor die shet' discussie?

miekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 00:20

kan nog prima hoor.

isabel9

Re: ben ik te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 17:21

meestal voel je zelf wel of je te groot bent of niet
als je haast niet meer goed benen kunt geven is gewoon het teken dat je er te groot voor bent.
je kunt dit dus gewoon zelf checke