wat te doen met jong paard met rugprobleem?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MarrieLeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 09:22

Een paard bij ons op stal kon eerst niet meer bereden worden, last van z'n rug, alles zat vast.
Toen is hij in fysiotherapie/naar een kraker geweest, en nu kunnen we er weer op rijden.
Misschien is dat iets?

timilon

Re: wat te doen met jong paard met rugprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 13:49

ik heb mn paard van de week gelongeerd aan de bijzet,dat ging super!ik dacht: ik ga er eens op hangen,kijken hoe hij reageert...
nou,reageren deed hij: oren plat in zn nek en achteruit willen.
hij heeft nu al een half jaar rust en ik vind het er niet hoopvol uitzien zo.
maar ja wat dan...voor een rusthuis is hij veel te jong,naar de slacht doe ik hem niet.
wat zouden jullie doen?
ik heb nog een paard van 20 die momenteel super loopt maar op den duur ook met pensioen moet.
en ik rijd het paard van mn moeder,om hem klaar te maken voor wedstrijden.
ik heb dus genoeg te rijden,maar wat moet ik met een jong,talentvol paard waar ik niets mee kan?

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 14:31

Zoek er een goed tehuis voor. Niet iedereen wil perse rijden.
En alleen met rust zal een probleem in de rug niet verdwijnen. Daar hoort behandeling bij. En het versterken van spieren door aangepast rij- en longeerwerk.

Pava

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 08:21

Cassidy schreef:
Zoek er een goed tehuis voor. Niet iedereen wil perse rijden.
En alleen met rust zal een probleem in de rug niet verdwijnen. Daar hoort behandeling bij. En het versterken van spieren door aangepast rij- en longeerwerk.

Vind ik ook. Laat je paard nog eens bekijken door een osteopaat of manueel therapeut, dan weet je hoe de zaken ervoor staan en dan kun je naar aanleiding daarvan een trainingsplan opstellen.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 20:24

van de lente ga ik met mn paard naar utrecht.
dat het niet goed zit is duidelijk,maar ik begin me steeds meer af te vragen of hij geen scheur in een van wervels heeft...toen hij mij afwierp de eerste keer was omdat hij schrok,maar voordat ik er af lag hoorde ik iets kraken.
het is misschien heel absurd en belachelijk dat ik daar aan denk,maar toch...
we gaan het vanzelf zien,ik laat hem onderzoeken zonder hoop er weer op te rijden maar met de hoop 100% duidelijk te krijgen wat hij mankeert.
hij is ook zo teruggevallen in zn bewegingen dat ik aan iets anders denk dan ks.
ik denk wel dat het idd in zn rug/schouders of nek zit.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:39

timilon schreef:
van de lente ga ik met mn paard naar utrecht.
<knip>

Waarom zou je daarmee wachten tot de lente??? Opladen en wegbrengen! Als je vandaag weet wat er aan de hand is, kun je daar vandaag over nadenken en eventueel beslissingen nemen. Als je over drie maanden iets weet, kun je pas over drie maanden iets doen en ben je in de tussentijd gewoon je stallingskosten en overige kosten kwijt, redelijk nutteloos, zeker omdat ik nergens in je verhaal een reden kan vinden om tot de lente te wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:41

ja, waarom wachten, misschien heeft dat beest wel pijn, misschien als het er lang zit, gaat hij er steeds meer naar bewegen en dat is voor heel zijn lichaam niet goed.

timilon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 20:53

misschien omdat ik moet sparen???als hij nog in galop de wei in en uit gaat,al spelend lijkt me niet dat hij onbelast pijn heeft...