Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ellepel schreef:oei en nu zit je dus fout!!!!
![]()
Bij poezen die ongeveer 6 weken drachtig zijn worden onder invloed van hormonale veranderingen de ingekapselde wormen larven geactiveerd.
Deze larven spoeden zich via de bloedbaan naar de melkklieren van de kat waar vervolgens via de melk de kittens kunnen besmetten.
Als eerste in deze groep de Str westri of veulenworm. Deze worm wordt in eivorm door de merrie met de melk uitgescheiden en op deze manier door het veulen opgenomen. De eieren worden ook met de mest van de merrie uitgescheiden en kunnen door de huid van het veulen binnendringen en zodoende ook op deze manier het veulen infecteren. In het lichaam van het veulen kruipen de wormen door hart en longen voordat ze in de darmen aankomen.
larven van wormen worden dus wel degelijk samen met de melk afgescheiden en kunnen zo dus door het veulen opgedronken worden.
veel mensen weten dit niet, maar zo werkt t dus wel!
![]()
![]()
Weer wat geleerd!

en niet omdat het nodig is voor het paard

Neonlight schreef:Ja, er zitten risico's aan vast, er zijn gevallen bekend dat het paard dood neer viel. Maar veel zijn het er niet geweest. Ik zou het wel doen, sterker nog, ik ga het ook doen, omdat wij van mening zijn dat deze spuit wel eens heel goed kan zijn. Niet voor altijd, maar gewoon voor een keertje. Ken ook verhalen van paarden die zichzelf helemaal open schuurden en daar na zo'n ontwormingspuit van af waren.
Neonlight schreef:Dat weet ik niet. Ligt eraan of het me heel goed bevalt of dat ik weinig verschil merk. Bij het laatste zou ik het niet altijd doen, omdat de kosten ook aanzienelijk hoger liggen omdat je dus de veearts moet laten komen. Voor die kosten kan ik heel vaak mijn pony ontwormen.