ik zou als eigenaar niet graag terug willen rijdne met een merrie wiens veulen achter moet blijven
vroeger hebben mijn ouders ooit zoiets gehad met een veulen die in de kliniek moest blijven en waarvan de merrie echt terug moest
ik vond doodeng toen des tijds ,een merrie gaat meer tekeer dan een veulen
alle stangen eruit of voor de voorstang zoveel pakken stro stoppen dat niet eronder kan schieten
los vervoeren!!niet vastzetten ivm ophanging
geen hooinet ed in trailer hangen
bij voorkeur niet verdoven gaan,veulen heeft zijn evenwicht nodig om los mee te komen in de trailer met verdoving zijn ze vaak wankelder op de benen en is val/blesurregevaar veel groter in een trailer
dikke laag stro ,zaagsel etc op vloer
nog beter dan een zeiltje is de achterklep afzetten met een zelfgemaakt houten schot bv op de laadklep er bij op als je geen trailer hebt met vaste/dichte achterklep
inladen als volgt ,met merrie en veulen naar de trailer lopen
merrie naast de laadklep zetten ,iemand houd haar even vast daar
veulen zal dan zich beter en vlugger met behulp van 2 personen door middel van elkaars hand vasthouden achter de kont bv zich zo gauwer de laadklep op laten duwen/sturen van achteren omdat mams nog in de buurt is
als fatsoenlijk veulen is zal ook niet uitschoppen
niet aan touwen gaan sleuren van voren ,dan vliegen ze vaak omhoog en gaan hangen en dan krijg je de valpartijen van de laadklep af
klep dicht als veulen erin zit ,niet wachten, zo gauw mogelijk in auto springen
en gelijk aan de ritdus betalen papieren, ed van te voren doen
rustig aan rijden en niet schrikken van een hoop gestommel en gehinnik als je wegrijd met auto
succes met ophalen en veel plezier van je veulen