Dilemma, voer; dekens en beweging

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Irsa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 14:00

Over het voer: Ik moet bij mijn merrie ook erg uitkijken met wat ik voer. Ik voer haar op het moment Fibergy van Dodson& Horell. Dat is een luzerne achtig iets wat volgens de fabrikant ook geschikt is voor paarden die hoefbevangen zijn/ of dat snel worden.
Daarnaast voer ik de Hesta Mix Light van St. Hyppolyt. Dat is voer speciaal voor sobere rassen en vermindert ook nog eens bij veel paarden het exceem door het zeer lage eiwit gehalte. Mijn merrie doet het perfect op dit voer.
Als ze wat extra's nodig heeft geef ik haar Floc, een granenmix omsloten met olie voor wat extra power. Van dit voer wordt mijn merrie niet snel te dik en ze loop er super op.
Misschien de moeite waard om eens te proberen?

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 14:06

Ik voer Leisure van D&H en mijn vorige paard kreeg ook Hesta mix, maar dan de classic (= brok, de andere zijn muesli). Ben weg van beide merken.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 21:48

Heel erg bedankt voor de reacties!
Ik ga zeker even naar deze 2 merken kijken, ze lijken me erg geschikt!

Ze heeft vandaag weer kruidenmeusli met een handje sportbrok gehad, en ik heb een zak meusli/sport mengeling gehad, wat volgens een stalgenoot ook misschien wel werkt. Ze zou daar iig niet van aan de diarree mogen gaan, ook niet als ik wat meer voer.
Dus dat gaan we proberen en die D&H wil ik ook wel graag is een paar weken proberen, gewoon kijken waar ze beter op reageert

iig heel erg bedankt voor de reacties!

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:12

Jij heel veel succes! Ik hoop dat je een voer vindt waar ze het lekker op doet!