Hoe maken jullie de binnenkant van je cap schoon?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 09:18

Yvonniej schreef:
ik gebruik helemaal geen gel en heb ook geen vet haar, maar vind het vies om een cap niet te wassen en wel elke dag te gebruiken een jaar lang..
het idee alleen al..

Maar daar zit een groot verschil in natuurlijk he. Als je 1x in de week rijdt, gebruik je je cap zo'n 50 uur per jaar met steeds een week ertussen om te drogen van evt zweet en te luchten.
Ik rij dagelijks en meerdere paarden dus die 50 uur haal ik per maand. Dat is toch een iets ander verhaal, en dat vereist af en toe lekker een sopje!

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 09:56

Idd, helemaal mee eens .

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 10:00

Hmmz, ik heb mijn cap al (ff tellen...) 12 jaar (het is nog een oude, volgens mij zijn die niet eens schoon te maken?) en ik heb hem opgehad met alle wedstrijden, alle buitenritten, alle jonge of lastige paarden die ik reed en hij stinkt nog steeds niet van binnen.
Nochthans zweet ik heel hard onder het rijden

Ik moet sowieso een nieuwe cap maar dat is ff geen eerste prioriteit.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 10:10

Mssn ligt het ook wel aan het materiaal.
Ik geloof niet dat de mijne verluchtingsgaatjes of what ever heeft, mssn ligt het daar aan?

Iig, ik spuit er gewoon Febrèze in, dan ruikt ie weer fris .

sa777

Re: Hoe maken jullie de binnenkant van je cap schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 10:17

En als jullie een nacht het sopje erin laten komt er dan niets los?

Ik heb nu pas een nieuwe cap omdat de andere gewoon versleten was maar ben van zin hem beter te onderhouden dan de vorige.
Maar ik zou schrik hebben dat met het weken er vanalles lost van binnen.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 10:18

De mijne is nog heel, maar Febrèze spuiten geeft eerder een hoop schuim, dus een echt sopje kun je het ook weer neit noemen.

Iig is mijn cap nog steeds helemaal heel.

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 12:36

Sonja schreef:
Yvonniej schreef:
ik gebruik helemaal geen gel en heb ook geen vet haar, maar vind het vies om een cap niet te wassen en wel elke dag te gebruiken een jaar lang..
het idee alleen al..

Maar daar zit een groot verschil in natuurlijk he. Als je 1x in de week rijdt, gebruik je je cap zo'n 50 uur per jaar met steeds een week ertussen om te drogen van evt zweet en te luchten.
Ik rij dagelijks en meerdere paarden dus die 50 uur haal ik per maand. Dat is toch een iets ander verhaal, en dat vereist af en toe lekker een sopje!

ik zeg het zelfde als wat jij zegt, maar dan in andere woorden.
Ik gebruik hem ook veel, en vind het fijn om een frisse cap op te hebben, ik heb m trouwens ook gewassen, gewoon met een sopje ging prima, hij is weer heerlijk fris

Bergje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 12:55

Handig topic, ik heb zo'n Casco geval waar je de binnenkant gedeeltelijk los kan maken. Die losse stukjes doe ik in een waszakje mee in de wasmachine. Maar daarmee is de rest van de cap nog niet schoon, ik durf hem echter niet helemaal in de wasmachine te proppen, ben bang dat hij dan zonder "fluweel" eruit komt........ Water erin zetten gaat ook niet aangezien hij van die ventileergaatjes heeft. Ben benieuwd, misschien toch maar zo'n cap zonder "fluweel" halen.

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 12:58

Mijn cap heeft ook fluweel, in emmer stoppen en dan in een sopje heeft bij mij prima gewerkt!

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 13:14

mmm na 3 jaar intensief gebruik elke dag geef ik eerlijk toe werkelijk nog nooit mijn cap schoon te hebben gemaakt.
ook oudere caps van daarvoor niet.
dat chemische van febreze lijkt mij niet gezond voor je haar en de rest lijkt mij niet gezond voor de cap vanwege de stof.

Odeale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 13:42

lowara schreef:
dat chemische van febreze lijkt mij niet gezond voor je haar en de rest lijkt mij niet gezond voor de cap vanwege de stof.

Febréze lijkt me ook niet lekker voor je haar en huid nee.

Heb een zo´n ouderwetse championcap gehad en heb ik al een paar keer in kussensloop in de wasmachine gedaan. Als de cap gewoon tussen de andere was zit dan "butst" die ook niet heen en weer.
Nu heb ik een GPA en durf ik het toch niet goed met deze (hij was zo duur hahaha). Maar ik kan de binnenkant eruit halen, dus dat scheelt.
De Casco van mijn hubbie heb ik laatst in een emmer met lauw water en vloeibaar wasmiddel gezet. Is ook weer helemaal fris en nog helemaal heel.

Ik vind het maar vies om je cap niet uit te wassen hoor. Je wast je kleding toch ook? Ik heb geen lichamelijk werk, dus zweet niet tijdens mijn werk (normaal gesproken dan ) maar dat is toch nog geen reden om mijn kleding niet uit te wassen?

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 13:46

Ik heb tot nog toe geen last gehad met Febrèze hoor .
Niet met m'n cap, en niet met m'n haar, want tegen dat ik m'n cap op zet, is het natuurlijk droog... Dus zou niet weten wat er dan slecht aan moet zijn?

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 14:38

Odessa1 schreef:
lowara schreef:

Febréze lijkt me ook niet lekker voor je haar en huid nee.

Heb een zo´n ouderwetse championcap gehad en heb ik al een paar keer in kussensloop in de wasmachine gedaan. Als de cap gewoon tussen de andere was zit dan "butst" die ook niet heen en weer.
Nu heb ik een GPA en durf ik het toch niet goed met deze (hij was zo duur hahaha). Maar ik kan de binnenkant eruit halen, dus dat scheelt.
De Casco van mijn hubbie heb ik laatst in een emmer met lauw water en vloeibaar wasmiddel gezet. Is ook weer helemaal fris en nog helemaal heel.

Ik vind het maar vies om je cap niet uit te wassen hoor. Je wast je kleding toch ook? Ik heb geen lichamelijk werk, dus zweet niet tijdens mijn werk (normaal gesproken dan ) maar dat is toch nog geen reden om mijn kleding niet uit te wassen?

nee inderdaad zo denk ik er ook over

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:39

Larslover schreef:
Lijkt me dat dat gebuts in de wasmachine nooit goed is voor je cap...

en niet alleen voor je cap, ook voor de wasmachine is het niet echt goed

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 15:21

ninja2 schreef:
Larslover schreef:
Lijkt me dat dat gebuts in de wasmachine nooit goed is voor je cap...

en niet alleen voor je cap, ook voor de wasmachine is het niet echt goed

Daarom wikkel ik mijn cap ook in een jas voor deze de wasmachine in gaat; heb je geen last van gebuts.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 15:22

Bergje schreef:
Water erin zetten gaat ook niet aangezien hij van die ventileergaatjes heeft. Ben benieuwd, misschien toch maar zo'n cap zonder "fluweel" halen.

Daar is nou net die slakom voor