Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lusitana schreef:Stel de kennis van TS heeft in het buitenland al endurance gereden en wil nu in Nederland of België een paard aanschaffen ipv in het thuisland, zeg, eh Amerika en weet de prijzen helemaal niet. Heeft een paard op het oog voor een x bedrag, vindt het eigenlijk te duur, maar weet niet of dat soort prijzen normaal zijn?
Het kan toch dat kennis van TS heel goed weet wat hij/zij zoekt/koop, maar niet zeker van de prijs is en buitenlander is en daarom TS de vraag laat posten...?
Ja, ik roep maar wat, hoor. Omdat de vraag specifiek is wat zo´n paard in Nederland en België kost, alsof hij/zij wel weet wat ze in het buitenland kosten.
Lusitana schreef:Stel de kennis van TS heeft in het buitenland al endurance gereden en wil nu in Nederland of België een paard aanschaffen ipv in het thuisland, zeg, eh Amerika en weet de prijzen helemaal niet. Heeft een paard op het oog voor een x bedrag, vindt het eigenlijk te duur, maar weet niet of dat soort prijzen normaal zijn?
Het kan toch dat kennis van TS heel goed weet wat hij/zij zoekt/koop, maar niet zeker van de prijs is en buitenlander is en daarom TS de vraag laat posten...?
Ja, ik roep maar wat, hoor. Omdat de vraag specifiek is wat zo´n paard in Nederland en België kost, alsof hij/zij wel weet wat ze in het buitenland kosten.
Citaat:die wel intresse heeft voor de endurance
Lusitana schreef:Je gaat naar een fokker die endurance paarden fokt. Die rijdt zelf succesvol endurance op zijn eigen produkten. Laat je wat jong spul zien. En hij vraagt daarvoor...wat? Is er nu niemand die endurance paarden fokt en enig inzicht kan geven, ik vind dat heel byzonder....
NienkeMulder schreef:TS zoekt een paard waarmee ze endurance kan rijden met deels of volledig arabisch bloed. Ik zou zeggen dat je voor 2500 euro zo'n paard makkelijk moet kunnen vinden.
Faas schreef:Is stierenvechten nog steeds zo hot in Portugal?. Bah, wou dat ze dat eens verboden.
Ach ieder land heeft zijn sterke en minder sterke disciplines. En dat houdt het spannend zeg ik altijd maar. Ik ben al blij dat de endurance tenminste een groeispurt doormaakt want dat verdient het gewoon in mijn ogen. Het is een prachtige sport waar een zijn met je paard nog steeds nodig is om welke grens dan ook te verleggen. En het mooie vind ik dat dat zoveel verschillende grenzen kunnen zijn. Het kan het uitrijden van een rit zijn, snel zijn, het kan kilometervergrotend zijn maar ook persoonlijke overwinningen.