Stallen uitmesten, wat kun je daar voor vragen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:05

2 jaar geleden kreeg k me les als ik de stallen uitmeste van me eigen paarden

ik heb 4 stallen en me les kost 8.00 dus dat is 2.00 per stal

laulau85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:25

ik kreeg wel altijd per uur betaald. Dan werkte ik op de ochend 4 uur en dan moest ik zorgen dat ik binnen die vier uur klaar was. Zo niet dan kreeg ik het niet betaald want het was makkelijk binnen die 4 uur te halen.
Mocht er dan eens een grote schoonmaak nodig zijn kreeg ik wel extra doorbetaald.
Wat ik precies verdiende weet ik eigenlijk niet meer. Maar ik was toen ook een meisje van 15 ofzo

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:01

bij mijn stal werdt vroeger ook gemest en daar had ze toen iemand voor die een vast bedrag kreeg om alle boxen te doen.

dan moest ze zelf maar kijken hoelang ze erover deed.

als je een beetje doorwerkte was je vroeg klaar.

ik heb op een manege gewerkt in Haamstede en daar stonden best veel paarden en die moesten elke dag gemest.
en dat lukte makkelijk hoor ,wel een beetje doorwerken maar het ging,ik deed dat tussen de buitenritten door.

had ik toen maar per box betaald gehad,dan had ik flink verdiend!!!

maar ik zou mijn box niet laten mesten voor 5 euro per dag,dan komt er wel minimaal 150 euro p/m bij aan stalgeld.
ik zou het wel voor iemand willen doen hoor,dan heb ik bijna mijn stalling eruit!

_LisanneJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:05

mirgino schreef:
MiSjUhLoVe schreef:
Bedoel je dat voor helemaal uitmesten of alleen de mest eruit halen? Want voor helemaal uitmesten vind ik 2,50 best weinig. Bij ons op de manege krijg je voor de hele stal uitmesten ongeveer 5 euro dat verschilt per eigenaar.

dit vindt ik nogal wat!!

ik mest mijn stal elke dag,reken maar uit 5 euro x gemiddeld 30 dagen= toch mooi even 150 euro p/m!!!

ik sta op een stal waar we zelf mesten,en betaal daar 177,50 euro
zou wel een erg dure stal worden als er dan voor je gemest wordt!

maar voor iemand die wilt bijverdienen is dat mooi,bij ons staan 30 paarden x 150 euro p/m
nou deze kan je makkelijk op 1 dag mesten...
tel uit je winst!

en per box heb je ong 10a 15 min nodig.

daar zit wel brood in,en is ook zwart natuurlijk!

Het is voor 1 keer in de week he?!? En je moet zelf weten of je zelf mest, maar sommige mensen willen het niet zelf doen.
Dus voor 1 keer in de week helemaal leeg en weer opstrooien enzo ongeveer 5 euro.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Stallen uitmesten, wat kun je daar voor vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:36

Ik mest vier keer per maand (2 weekenden) ongeveer 25 stallen uit. De stallen worden dagelijks schoon gemaakt en opnieuw gestrooid. Dit is incl. het vegen van die hele lange gang (het zwaarste). Ik doe daar na schatting anderhalf uur over en krijg 15 euro per keer.
Mijn paard staat hier ook op stal, dus een mooie korting op het stalgeld.

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:35

Het is voor 1 keer in de week he?!? En je moet zelf weten of je zelf mest, maar sommige mensen willen het niet zelf doen.
Dus voor 1 keer in de week helemaal leeg en weer opstrooien enzo ongeveer 5 euro.[/quote]

okee, dat scheelt!

en de box leeg halen waar de hele week in opgestrooit is is een zwaar werkje.

als ik wel eens op strooi heb ik de volgende dag 3 kruiwagens.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:39

Ik vind 5 euro per uur voor uitmesten wel netjes.

Wij deden altijd met 2 man mesten. Deden we ongeveer 35 stallen in 1,5 uur. Soms sneller (record is 1 uur), soms trager.
En daarna deed ik dan in m'n eentje strooien, vegen, paarden weer binnen zetten, voeren, kantine poetsen enz.