Moet ik haar nog een kans geven?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:42

Doen! klinisch laten keuren en de DA extra naar de rug laten kijken en voelen. En hem advies vragen over wel/geen foto's laten maken, een goede DA is daar eerlijk in. ik heb trouwens net een rekening va 100 euro binnen voor 3 foto's van een hoef van mijn paard, dus zo duur hoeft het niet te zijn, gewoon goed informeren, er zijn veel prijsverschillen.

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:08

Ik zal het paard zeker een kans geven, mits.....
Je zeker weet dat je het paard niet zo overdonderd hebt, dat het 1 malig geluiserd heeft.
Een fysiotherapeut kost je 75,- per keer. zul je maximaal 4x nodig hebben en dan heb je er misschien een heerlijk paard aan. Deurne zegt inderdaad niets, want ik ken mensen van deurne die werkelijk meer een zaag en schopcursus gevolgt hebben.(kortom respectloos rijden) Tja dan gaat een paard in verzet en gaat alles in zijn lijf vastzetten. Wanneer jij het paard ontspannen kan rijden zonder kracht en trekken, lijkt het mij een uitdaging. Veel sucses met je keuze.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:36

ach ik heb hier ook een 7 jarige die volgens de deskundigen nooit verder zou komen dan zadelmak , ben der paar keer opgestapt en zo lui als ze was zo voorwaarts is ze nu ..heeft er mega zin in en loopt de sterren vd hemel ..waarom zou het bij dit paardje anders zijn ?
misschien hebben jullie gewoon een klik iets wat de anderen niet hadden , misschien wilden ze te veel of te snel of legden het te onduidelijk uit

zou een keuring laten doen door va en als die zo niks kan vinden , tja waarom niet ?

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:55

Mijn tinker was ook volgens "de geleerden" maar goed voor 1 ding....nml. SALAMI.

Inmiddels een tijd verder(oke het heeft wat moeite gekost) een heerlijk paardje waar ik uren mee door de bossen ga.....en dat voor een paard dat nooit meer een zadel op zou kunnen.

Laat keuren door een Veearts en goedgekeurd kopen dat paard.
Als ze nog nooit eerder gekeurd is kan ook een Deurne ruiter niet weten of ze rugproblemen heeft.

unknown

Re: Moet ik haar nog een kans geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 20:15

Ik ben echt superblij al die positieve reacties te horen Na al dat gezeur dat ze inderdaad, zoals Cars al zegt, klaar was voor de slager, eens even wat anders!

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:58

Mijn paard had super papier, als jaarling verkocht aan een manege, als hengst ingereden (totaal verkeerd, meteen in de krul etc. waardoor hij dus iedereen eraf gooide) daarna vanaf zijn 4e op wei gestaan (kreupel, na trap van ander paard) en verwaarloosd. Toen ik hem kocht was meneer onhandelbaar met rijden, onregelmatig, ingevallen en totaal onbespierd. Als je ziet wat dat voor paard is geworden..

Ga zeker op je gevoel af, maar hou je gezonde verstand erbij.
Eerst laten keuren, als alles goed is zou ik haar absoluut kopen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 00:34

Ik zou dat paard alleen klinisch laten keuren of misschien helemaal niet. Een heleboel belangrijke dingen zie je op foto's toch niet zeker niet als er specifieke klachten zijn. Bovendien loop je met zo een lage aankoopprijs bijna geen risico. Ik bedoel, wel even grof gezegd, het verschil met de slachtprijs is niet zo groot.
Ik zou wel proberen haar op proef te krijgen. Jij weet dan of het echt wat wordt en het paard kan er niet slechter van worden.
Als je haar gekocht heb zou ik er trouwens eens een goede osteopaat bij halen. Die kan haar lichaam misschien weer in balans brengen.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 01:59

Rontgen keuren kan goedkoper dan 500 hoor.
Absoluut...

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:12

je hebt waarschijnlijk gewoon een klik met dat paard
dat vind ik zelf altijd 1 van de belangrijkste dingen

een proeftijd is eigenlijk altijd aan te bevelen om teleurstellingen zo veel mogelijk te voorkomen
hopelijk dat de eigenaren dat wel willen
en laat hem idd wel keuren
in kliniek in bodegraven kost een complete keuring ongeveer 440 euro
dan heb je 18 foto's
succes

snoopy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:58

zo'n paard is niet per definitie een slecht paard hoor, laat haar eerst maar eens keuren, wordt ze goedgekeurd, zou ik de gok zeker wagen, het is een leuk dier, wel helemaal mijn typetje haha! maar met veel geduld en vertrouwen naar zo'n paard zal je haar wel weer super voor elkaar kunnen krijgen denk ik

Georgette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:04

Cassidy schreef:
Ik zou mijn pony iig voorlopig niet verkopen. Als je de merrie kunt leasen zou ik dat doen, je kennissen zijn er waarschijnlijk ook mee gebaat als jij dat paard zo op de rail kunt krijgen dat ze eventueel aan anderen kan worden verkocht. Of als je er zo aan verslingerd bent, dat je haar zelf koopt.

Ben ik het mee eens. Je weet wat je aan je pony hebt en je krijgt denk ik spijt als je die pony hebt verkocht en je straks zit met een merrie waar je misschien niks mee kan. Leasen is dan denk ik een betere mogelijkheid. Eerst maar eens zien of ie constant fijn loopt bij je en dan kan je het altijd nog overwegen

tantethee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:18

gewoon kopen, ik zou haar rug laten bekijken, en eventueel klinisch laten keuren, maar ik ga verder met fransje23 mee..
veel succes, ik vind het een leuk dier om te zien, voor 750 euro zou ik haar direct gaan halen,...

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:23

ik zou haar kopen, als ze echt heel lief is en naar jou echt goed luisterd, maar ik zou haar wel keuren, maar alles goed is zou ik haar wel kopen

unknown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 11:55

Vanmiddag komen er mensen naar mijn pony kijken, en voor de duidelijkheid: ik denk dat ik dit echt wil, mijn pony (die ik nu dus nog heb) moet ook verder, en ik kan haar gewoon niet meer geven aangezien ik sowieso te groot voor haar wordt. Het enige waar ik bang voor ben, is dat die 10 dagen dat ik haar deze zomer heb gereden, een momentopname was (hoeft natuurlijk niet) en dat, als ik haar heb, ze misschien terugvalt. Maar goed, voor die 750 euro hoef ik het inderdaad niet te laten...