Waarom helemaal in een setje tijdens clinic?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 21:47

KiWiKo schreef:
Ik niet ik rij geen wedstrijden en ik vind het dan een mooie gelegenheid om mijn witte rijbroek aan de wereld te laten zien

Ik heb geen witte rijbroek
Rijd overigens ook (nog) geen wedstrijden

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:48

Ik heb met Roos ook in een Clinic van Tyrza mee gereden. Ik had wel netjes mijn witte broek, met daarop een donkerblauw shirtje aan. Roos had een donkerblauw sjabrakje met mijn stalnaam en donkerblauwe bandage's om.
Dat staat gewoon netjes, een beetje respect voor de instructeur/instructrice.
Een clinic is nog 'iets meer' dan een gewone les. Al zorg ik dat ik in de gewone les ook netjes verschijn, schoon sjabrakje, schone broek, laarzen netjes en been bescherming schoon(of dit nu bandage's of peesbeschermers zijn maakt niet uit).

di_Segno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:58

Ik had bij een clinic van Rhijnauwen een zwart dekje op, en zwarte bandegs, had knothjes gemaakt, en zelf gewoon in een zwarte broek met een t-shirt

Idioteque

Re: Waarom helemaal in een setje tijdens clinic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:06

Ik snap dat ook nooit zo goed.... Als ik ooit mee zou doen aan een clinic zou ik denk ik niks anders doen dan normaal. Dus gewoon een jas en rijbroek ( dat is al heel wat want meestal rij ik in spijkerbroek ) en mijn kleding ga ik niet aanpassen aan het dekje en ik doe ook geen beembescherming om. Ook ga ik haar niet helemaal invlechten enzo. Ik zorg er misschien nog net voor dat ze niet helemaal onder de modder zit Het gaat mij om het rijden, niet om de spullen.
Maar als iemand anders het nou wel leuk vindt om met setje enzo mee te doen dan vind ik het best.

Piaffe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:30

Ik heb een keer een clinic meergereden en dan doe ik gewoon een setje aan en getailleerde bovenkleding. Maar dat heb ik ook aan als ik les heb.

Heb ook een keer een demonstratie meegereden en toen idd in blauw wit gereden. Dat werd erg gewaardeerd en het zag er op video ook netjes uit

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:07

Ik hoor heel vaak het argument van respect voor de lesgever... maar kan het de lesgever daadwerkelijk schelen of je nou compleet in set komt met een ingevlochten paard of dat je gewoon gepoetst komt met correcte kleding?
Ik zou er persoonlijk eigenlijk niet meer moeite voor doen als dat ik thuis doe. Ik vind het belangrijker dat je inzet toont tijdens het rijden als door de tierelantijn.

RedFlame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:32

Wij hadden clinic p de ponyclub en toen was het verplicht er netjes uit te zien, toen hebben wij met een groepje afgesproken witte rijbroek + dekje, truitje eventueel bandages in de zelfde kelur te doen zag er gewoon leuk en netjes uit. Ik denk dat je het vooral voor jezelf doet om een nette indruk te maken en dat je er moeite voor hebt gedaan. Ga naar de club of les ook vaak in setje, maar soms heb ik ook geen zin, meerdere doen dat ij ons op de club terwijl op stal rijden toch gewoner is.

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 12:28

Het hangt er van af waar de clinic gegeven word en door wie.
Is het nou een belangrijk persoon in bijvoorbeeld de dressuur vind ik een witte rijbroek,dresuur blouses, en een zwarte bodywarmer, cap, handschoenen, en netjes op gepoetse laarzen. je paard netjes gepoetst witte benen moeten gewassen zijn manen ingevlochten. wel/geen bandages maakt niet uit.
Voor een minder belangrijk evenement/ruiter/amazone
Vind ik nog steeds dat je er netjes uit moet zien. Je moet er verzorgd uitzien in een nette/lichte rijbroek. met een vest dat nauw aansluit op je lichaam zonder al te lange mouwen zodat de lesgever je houding goed kan zien. Uiteraard moet het paard er ook netjes bij lopen dus poets je paard dan uitgebreid en leg er een schoon (wit) dekje onder het zadel.
Voor een simpele les op een andere stal:
Gewoon je normale rij kelding, schone laarzen, schoonpaard.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 12:38

dat is iets waardoor ik me niet snel zou inschrijven voor een clinic...

ben al helemaal geen setjes mens,en ben ook zeker niet echt van plan me anders voor te doen als ik ben op een clinic,een schoon paard en schone kleren is voor mij genoeg,echt no way dat ik mijn paard in een setje steek voor een half uurtje of uurtje les....(heb niet eens setjes,zou ik dan ook nog eens moeten aanschaffen)

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 12:46

Als je paard gewoon er netjes uit ziet en jezelf ook dat is toch ook netjes? Je gaat er echt niet beter van rijden en je krijgt ook niet meer of minder aandacht als je met een setje rijdt.
De enige die er wat aan hebben zijn de ruitersportzaken en bedrijven die de spullen maakt. Je portemonix gaat pijn doen door dit soort onnodige mode dingen.

1 setje kost volgens mij net zoveel of misschien wel meer dan een clinic waar je wel wat aan heb. De kleuren raken uit de mode, zit je weer met een setje waar je niet meer 'in' mee bent. Lang leve de kassa lade van de ruitersportzaken . AU portemonix

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 13:05

Ik vind dat allemaal echt niet nodig, tenzij het heel belangrijk is en ze om bepaalde dingen vragen (setje, bepaalde kleding etc.)
Ik denk dat een schoon sjabrak, gewoon shirtje en rijbroek en een schoon paard wel genoeg is. Ik vind namelijk dat je ook niet met een vies paard aan moet komen zetten maar verder maakt het mij weinig uit.
(ik heb trouwens niet eens setjes, dus dat zou me alweer heel wat geld gaan kosten )

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 13:30

Ik vind dat je op een clinic knap voor de dag moet verschijnen.
Het is wel zo netjes t.o. de diegene die de clinic komt geven. Lijkt me niet echt proffesioneel overkomen als je in je gare dekje met blubberige peesbeschermers en gewoon bv schoenen ipv rijlaarzen aan komt zetten.
Maar goed dat is mijn mening

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 13:43

Volgens mij worden hier 2 dingen door elkaar gehaald. Er verzorgd uitzien staat imo echt niet gelijk aan setjes, bandages, invlechten, bodywarmer en witte rijbroek.

Ik vind goed mee doen met een clinic van veel meer respect getuigen. Daarnaast heb ik nogsteeds geen instructeur gehoord dat het moet of meer gewaardeerd wordt . Voor een fotoshoot kan ik het me voorstellen, maar die zou ik weer niet koppelen aan een clinic

_Luziream

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:07

sjakie schreef:
Ik hoor heel vaak het argument van respect voor de lesgever... maar kan het de lesgever daadwerkelijk schelen of je nou compleet in set komt met een ingevlochten paard of dat je gewoon gepoetst komt met correcte kleding?
Ik zou er persoonlijk eigenlijk niet meer moeite voor doen als dat ik thuis doe. Ik vind het belangrijker dat je inzet toont tijdens het rijden als door de tierelantijn.

Mee eens!!!!

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:27

En waarom meer moeite doen voor een instructeur tijdens een clinic als voor je eigen instructeur Of verschijnen de meeste ook zo op les?

LPtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:37

ik vind dat je er verzorgt uit moet zien : voor de een zal dit zijn met een schoon paard en schone rijbenodigd heden , voor een ander zal dit zijn in hun wedstrijd tenue + schoon paard met schone rijbenodigdheden en weer voor een ander in een setje + schoon paard met schone rijbenodigdheden.
ik denk dat het ook ligt aan het hoe en wat erom heen , kijk worden er foto's gemaakt dan zou ik me ook extra netjes maken

Monster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:37

sja, voor een clinic moet je (vind ik) wel een beetje netjes aankomen, netjes paard gepoetst, en er zelf ook netjes bij staan, dat ziet er veel beter uit

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:52

Maar wat verschilt dat van het gewone rijden/ les?

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 18:30

sjakie schreef:
Maar wat verschilt dat van het gewone rijden/ les?

Het setje

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 08:35

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 08:57

sjakie schreef:
En waarom meer moeite doen voor een instructeur tijdens een clinic als voor je eigen instructeur Of verschijnen de meeste ook zo op les?

Voor mijn instructeur doe ik ook een nette rijbroek, een bodywarmer, een truitje passend bij het setje van mijn paard en mijn paard een setje aan, vlechten doe ik natuurlijk niet

Voor een clinic kies ik alleen voor zwart/wit en bij de les maakt het niet uit.

Ik vind het ook wel een verschil of je een clinic rijdt bij Jantje X die zelf Z1 heeft gereden en waar alleen bekenden van Jantje langs de kant staan of dat je een clinic rijdt voor bekende dressuurruiter Pietje Y, waar betaald wordt om die clinic te kunnen zien en waar foto's van gemaakt worden ed.

Maar ook voor mijn instructeur dus een blijk van respect door het paard en mezelf netjes te maken

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 19:21

sjakie schreef:
En waarom meer moeite doen voor een instructeur tijdens een clinic als voor je eigen instructeur

Ik doe het ook voor mijn instructriese hoor
Meestal in de les heb ik een setje op; Vanavond: Creme

Ik hou nou eenmaal van netjes op paard zitten En ik rij altijd in mooie rijkleding, mooi getailleerd inderdaad.
Slobbertruien vind ik niet erg, maar rij zelf bijna nooit mee...

Tja ik vind dat getroetel nou eenmaal leuk, hou van mijn paard aankleden

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 19:42

ons eigen levende barbiepaard

LPtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 19:45

we zijn allemaal stiekem toch een beetje pennie , maar dan niet meer in roze en vlechten in alle haren die er op het paard te vinden zijn

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:49

Jullie doen dus altijd een setje en gaat het gewoon om het feit dat je het mooi vind en je er neem ik aan prettig bij voelt. Dus niet specifiek met respect te maken, toch?