Hoe schrapen afleren?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 12:17

Oke ik weethet het klinkt raar maar helpt wel.
Mijn paard deed het ook en als ik dan aan het poetsen was had ik een water pistool in de aanslag en zodra hij begon te schrapen, richte ik mijn waterpistool op zijn been en na een paar keer had hij er genoeg van(1 jaar geleden). Laats begon het weer dus weer die water pistool er bij hoefde alleen maar te dreigen en hij hield er mee op

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 13:59

Ik doe het dus ook met water. En het word al een stuk minder.
De negeertechniek haalde bij Ves niets uit. Het werd alleen maar erger. Ik werd er horendol van. Je kon niet eens met elkaar praten omdat madam aan 1 stuk door stond te rammen.

karijn

Re: Hoe schrapen afleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:33

Als hij schraapt, geef hem eens een zetje zodat hij uit balans wordt gebracht. Verder niet straffen, alleen 1 commando gebruiken zoals het woordje nee. Elke keer dat hij schraapt en jij hem uit balans brengt door een klein zetje te geven, dan houdt hij wel op, want een paard houdt er niet van om uit balans te worden gebracht.

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:51

horsePicasso schreef:
Onze pony begon er gisternacht ineens mee om vier uur s'nachts, issi gek geworden. De schuur zit aan het huis vast dus iedereen was ondertussen al wakker. M'n moeder heeft hem toen maar buiten gezet. Daar bleef ie wel rustig. Hopelijk blijft ie vannacht stil....
Waarom de pony dit doet is niet duidelijk, waarschijnlijk ook om aandacht te trekken, of hij denkt dat ie dan eerder voer krijgt. Maarja wat doe je er tegen.....

Ja dat probleem heeft een vriendin van me ook. Paard staat hele dag in de wei, krijgt voldoende aandacht, eten etc. Staat nu zo'n 3 weken bij ons op stal en doet dit sinds een paar dagen. Heeft echt geen koliek. Gek he?