Ik begrijp het 
Maar als die nog losser zit .. heeft die dan wel effect? Want zoals al ik zei kan het paard z'n hoofd niet meer veel hoger doen dan op die 2e foto (denk ik) dus als die dan nog niet inwerkt .. waarom hem dan aandoen?
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Ik begrijp het 

) in de lus rond singel bleven hangen, dat gevaar versterk je nog eens door geen nekriem te gebruiken.
) dan heb je toch al geen controle meer (ik zeg nu niet in dit geval, maar gewoon in het algemeen als een paard zo loopt)? Dan heeft het toch geen nut of die martingaal op dat moment wel of niet inwerkt? Dus dan kan je toch evengoed zonder rijden bedoel ik? Lielle schreef:Handig trucje: de ringen van de martingaal moeten ongeveer tot de kaak komen, als die op de juiste lengte zit.
Alane schreef:nu alleen de sperriempjes nog juist om en het plaatje is af... maar da's off-topic
crazycactus schreef:Alane schreef:nu alleen de sperriempjes nog juist om en het plaatje is af... maar da's off-topic
??? zit die niet goed dan?????
Alane schreef:nee, die zit ondersteboven.... het uiteinde moet naar beneden/achter wijzen en dus niet omhoog over de neus, staat niet alleen onverzorgd maar oogt ook niet mooi als je zo'n omgekruld uiteinde ziet (en daar erger ik mij dus dood aan als ik zoiets zie en dan ook nog op een wedstriijd...) wat dus te voorkomen is door het sperriempje juistom te bevestigen .... maar das wederom off-topic...
Ik heb zelf ook een hekle aan flapperende eindjes - echt waar - maar in een crosstraining wil er wel eens iets los schieten
) zonder dat het een enorm dwingende werking heeft. Ik cross en spring altijd met martingaal, zonder problemen.
), zou het kunnen dat ik dan geen controle meer heb als het paard z'n hoofd omhoog heeft en de martingaal zo staat en dat die dus eigenlijk wel (iets) korter zou moeten? Of is het bij elk paard zo dat je bij die lengte nog voldoende controle hebt? 
Niet stout, maar gewoon raar
Maarja, ze heeft nu wel door wat nageeflijk lopen is enzo en pakt dat goed op (dan hangt zelfs de te korte martingaal los
) dus ik denk (hoop) dat het ook wel zal lukken met een langere martingaal ...
Lielle schreef:Ik begrijp wat Alane bedoelt, in principe zit de sperriem idd ondersteboven, maar wel met een duidelijke reden. Om het uiteinde niet te laten flapperen heb je een passantje nodig, en als ik de sperriem doe zoals het hoort, raakt die dus altijd kwijt. Doe je het riempje andersom blijft het passantje wel zitten en kan je bovendien het laatste stukje door de lus van de hoge neusriem doen. Verder is de foto met het flapperende riempje (Pablo) niet op een wedstrijd gemaakt, ik draag nl geen nummer en Pablo is niet ingevlochten.Ik heb zelf ook een hekle aan flapperende eindjes - echt waar - maar in een crosstraining wil er wel eens iets los schieten
![]()
)
Troeta schreef:Jammer van de laatste reactie van Alane, maar dit was een mooie discussie!
Ik heb veel geleerd over de martingaal.