Na het rijden, sporen af??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:42

QueJira schreef:
gianlucka schreef:
Volgens de politie moeten ze ook af....
Een jongen bij ons op de manege werd een keer aangehouden op de fiets. Hij moest ze af doen en in z'n jaszak, want ze worden door de politie gezien als wapens..... Ook een tikkie overdreven maar goed..

volgens mij zijn ze makkelijker te gebruiken als wapen als je ze af hebt gedaan en in je zak hebt zitten,dan dat je ze om je laarzen vast hebt

whahah ja dat denk ik ook want als je ze in je zak hebt kun je ze zo even pakken en als je ze om je laars hebt dan moet je ze eerst van je laars af gaan halen
daarbij denk ik niet dat je met stompe sporen iets meer dan een blauwe plek aan kan richten

MarijkeBun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:46

Ik houd ze altijd om. ook met autorijden enz.
mijn laarzen gaan uit met sproren en weer aan

trap hoef ik niet te lopen, dus dat is al een probleem minder

xxappiexx

Re: Na het rijden, sporen af??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:49

Ik heb mijn sporen altijd aan m'n laarzen zitten. Ook als ze uit zijn. Maar ik kom dan ook niet buiten de deur met rijlaarzen zonder paard.
Toen ze nog op pension stond had ik ze ook altijd om, ook als ik onderweg even moest tanken enzo. Nooit commentaar op gehad.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:12

Ik doe ze altijd gelijk na het rijden af (als ik ze al om heb), maar dan alleen omdat ik er echt niet mee kan lopen Ben waarschijnlijk de enige, maar mijn sporen zitten dus echt niet lekker als ik gewoon loop

Tessebes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:30

Ik doe altijd mijn laarzen uit na het rijden en die blijven op stal staan, dus daar loop ik niet in het wild mee.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:36

sporen als wapen terwijl je ze om hebt?
ik kan niet iemand een schop verkopen met mn sporen hoor, zou niet weten hoe ik dat anatomisch voor elkaar moet krijgen (stijve hark), tenzij ik van achteren zou worden aangevallen en dat moeten ze vooral doen als ik mn sporen om heb
wat een kul....
en je zweep dan? mag je die ook niet dragen op de fiets? met je capje op je kopje en je tasje borstels achterop (als pennymeisje zijnde) heb je dan ook een 'wapen' bij je?

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:38

ik heb me sporen altijd om.
ze gaan ff af als ik me laarsen schoon maak voor een wedstrijd. en voor de rest heb ik ze altijd om, ook naar winkels op de fiets of in de auto.
vindt het raar dat de politie het ziet als wapen, kom op je krijgt hoogstend een schram op je been, als je ze af hebt en in de jaszak hebt dan kan je er mee in het gezicht prikken dat is nog gevaarlijk of niet dan

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:54

Sporen "horen" direct van de laarzen afgehaald te worden na het afstappen. Deel is inderdaad dat jezelf of een ander er gigantisch mee op z'n plaat kan gaan (heel genant). Bij sporen met wieltjes (western of gewoon) is er ook het risico dat er zand en vuil inkomt zodat de wieltjes niet meer soepel draaien. Als dat gebeurt ben je dus aan het dierenbeulen......
Bij knopspoortjes kunnen trouwens ook door zand beschadigingen optreden.
Bij mij gaan ze in ieder geval vrij vlot weer af, ik vind het namelijk niet prettig lopen.

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:39

Als ik sporen gebruik dan doe ik ze na het rijden altijd meteen af
Maar wist niet dat t niet mocht..

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:43

Bij het carrousselrijden heb je ze met de proef om, maar met de prijsuitreiking horen ze af. Alleen de commandant(e) mag de sporen om houden.

Nu rijd ik alleen nog maar recreatief en gebruik geen sporen meer, hoef ze dus ook niet af te doen.

gianlucka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:54

[quote="Ilzjuh"]QueJira schreef:
gianlucka schreef:
Volgens de politie moeten ze ook af....
Een jongen bij ons op de manege werd een keer aangehouden op de fiets. Hij moest ze af doen en in z'n jaszak, want ze worden door de politie gezien als wapens..... Ook een tikkie overdreven maar goed..

volgens mij zijn ze makkelijker te gebruiken als wapen als je ze af hebt gedaan en in je zak hebt zitten,dan dat je ze om je laarzen vast hebt

whahah ja dat denk ik ook want als je ze in je zak hebt kun je ze zo even pakken en als je ze om je laars hebt dan moet je ze eerst van je laars af gaan halen
daarbij denk ik niet dat je met stompe sporen iets meer dan een blauwe plek aan kan richten

Tsja, zit wat in, maar ik rij western en die jongen ook... die sporen zijn wat groter dan de knopjes en daar kun je mensen behoorlijk mee verwonden denk ik, ik heb mijn sporen altijd om....... gewoon omdat ik vind dat ze zo lekker herrie maken tijdens het lopen haha

Ilzjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:24

ChristaMoor schreef:
Bij het carrousselrijden heb je ze met de proef om, maar met de prijsuitreiking horen ze af. Alleen de commandant(e) mag de sporen om houden.

Nu rijd ik alleen nog maar recreatief en gebruik geen sporen meer, hoef ze dus ook niet af te doen.

dat wist ik dan weer wel (vraag me alleen niet waarom want dat weet ik dan weer niet )

@ gianlucka: ja oké maar als je moet wel heel goed richten en heel goed schoppen wil je iemand er ECHT mee verwonden denk ik (en met echt verwonden bedoel ik een bezoekje aan het ziekenhuis ed.)

gianlucka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:34

ja echt verwonden wel, maar die van mij zijn met wiel en al bijna 5 cm lang... dus als ik daarmee een flinke schop tegen je schenen geef, springen de tranen denk ik toch wel in je ogen!! Maar goed, ik vond het ook een beetje overdreven dat hij ze af moest doen omdat het een wapen is..... Wat ik zeg, ik vind dat ze gewoon heerlijk herrie maken als ik loop.....

Ilzjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 21:37

gianlucka schreef:
ja echt verwonden wel, maar die van mij zijn met wiel en al bijna 5 cm lang... dus als ik daarmee een flinke schop tegen je schenen geef, springen de tranen denk ik toch wel in je ogen!! Maar goed, ik vond het ook een beetje overdreven dat hij ze af moest doen omdat het een wapen is..... Wat ik zeg, ik vind dat ze gewoon heerlijk herrie maken als ik loop.....

oke echt verwonden dan maar dat kunnen ze net zo goed als ze in je zak zitten dus het blijft een beetje raar

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 09:31

Ik loop ook nog vaak met mn sporen om rond hoor
Tja het zou gevaarlijk kunnen zijn.. maar zo zijn er wel meer dingen