Zadeltroubles: past het? Inclusief foto's

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 12:55

Eigenlijk maken de foto's helemaal niets uit.

Als je paardje duidelijk aangeeft dat hij last heeft van het zadel (door niet te willen ontspannen wat zonder zadel wel goed gaat , en protest te geven als je je zit verandert...) , je zadel schuift , kiept , kleppert en je zelf ook niet fijn ontspannen kunt zitten , dan is het vrij duidelijk dat dit zadel niet helemaal jofel is , lijkt me

Ik zou dit zadel gewoon weg doen , geen euro er meer aan uitgeven inderdaad , en direct zoeken naar een ander zadel dat wel goed ligt. Als je met dit zadel verder rijdt zullen jullie met steeds minder plezier gaan rijden....en straks wil de Haf helemaal niet meer ontspannen , diertje heeft duidelijk last van het zadel gezien de reacties die je opnoemt. Ik zou er zelf geen seconde meer op kruipen dan.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 13:19

soms kan je ook kiezen hoeveel kussen. ik zag nl gister op de site van kn dat er keilkussen 1 en keilkussen 2 stond. zal dan wel de dikte betekenen of niet.

waarom probeer je dan geen wintec of iets?? die heeft geen dikke keilkussen??

MISTRAL94

Re: Zadeltroubles: past het? Inclusief foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 15:41

dione schreef:
En ik weet 100% zeker dat je bij stubben ook zadels zonder keilkussens kan krijgen.
Heb jaren bij Divoza gewerkt en Divoza wilde alleen nieuwe zadels van stubben MET keilkussens omdat deze beter lagen op de meeste paarden.
Stubben zelf wil liever zonder keilkussens leveren maar omdat Divoza zo'n grote afnemer is kregen wij ze dus altijd op verzoek met keilkussens.

Klopt helemaal! Kootstra in Groningen krijgt alle zadels zonder keilkussens aangeleverd!

Het meeste over het zadel is al gezegd, behalve dat het dieptepunt van het zadel te ver na achter ligt.

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 19:42

bedankt voor jullie reacties. Mijn besluit is genomen, maandag bel ik eens op naar Emmers voor een afspraak, daar hebben ze zoveel deskundigheid dat ze wel aan een fatsoenlijk zadel kunnen helpen En als het lukt, kijk ik gelijk of ik deze niet kan inruilen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 23:49

MISTRAL94 schreef:
[Het meeste over het zadel is al gezegd, behalve dat het dieptepunt van het zadel te ver na achter ligt.
[/quote]

dat bedoelde ik dus te zeggen

de 2 a 3 vinger techniek zegt helaas ook niet alles
heeft mede te maken met de kamer en niet enkelt de boommaat
dat is echt iets waar je je niet op blind kunt staren
wel als die hoogte minder dan 2 is dan is het iig te laag

en ook al ligt een zadel op het eerste gezicht (zonder te zien van dichtbij en voelen )goed dan nog zijn de kenmerken die ts opnoemt genoeg om te weten dat die niet lekker ligt

alvast succes en veel plezier met je nieuwe zadel , ben benieuwd wat het word

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 09:46

De zadelmaker heeft het mij even iets anders uitgelegd maar jij was dus ook tot die conclusie gekomen?!

TS: Heb je trouwens ook een foto van de achterkant?

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 10:39

Je kunt dit zadel wel laten aanpassen door de zadelmaker! Het is veel te smal voor je pony www.zadelmakerij.com