Wie rijden hier nog meer met (alleen) les met slof?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:10

Bonny4life schreef:
lowara schreef:
wat precies wil je met dit topic bereiken dan?

ik wil er niks mee bereiken hoor
maar gewoon laten merken dat hij echt niet perse je paard hoeft te verpesten en het echt wel een hulpmiddel voor je kan zijn,
veel beter als een thiedemann ofzo, dat vind ik dus echt in de houding dwingen, heb eens overwogen om dat te proberen maar is me tegengevallen dan kan je met de slof veel meer ruimte geven.
maar het is me dus niet om discussie aan te gaan of mijn mening door te drammen ofzo maar om wel te laten weten dat hij niet verkeerd hoeft te werken! of ben je dat niet met me eens?

nogmaals, wat wil je met het topic bereiken

er worden toch ook geen 100.000 topics geopend van mensen die met sporen, zweep of andere hulpmiddelen rijden?
want ik heb eerlijk gezegd WEL het idee dat je een discussie wil afdwingen. verder no problemo, discussie kunnen best verhelderend zijn, maar vanuit de standpunten van veel bokkers en jouw standpunt kan ik eigelijk al zeggen dat het een erg nutteloos wellus niettus spel gaat worden.

lautjuh85

Re: Wie rijden hier nog meer met (alleen) les met slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:15

Helemaal mee eens. En uiteindelijk eindigt het met een slotje.
Dit wordt een eindeloze discussie. Er zijn altijd mensen die tegen een slof zijn en die zijn denk ik toch in de meerderheid. Of de mensen die wel een slof gebruiken durven niks te zeggen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:18

Ik denk dat de meeste tegen verkeerd slof gebruik zijn

Maar de meeste mensen denken hem goed te gebruiken
Ook de ts
want dat heeft ze al 20 topics gezegd
En deze foto geeft toch zoveel verheldering :J

weer een duidelijk voorbeeld waarom veel mensen tegen de slof zijn.
En mensen die dat op het zien van deze foto niet zijn, die moeten toch echt eens gaan dammen, want rijden doen ze dan vast niet zo eerlijk...

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:28

ik weet niet precies hoe een slof hoort te zitten maar die dingetjes horen toch los erbij te hangen ???

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:28

Met het hoofd op deze hoogte wel ja

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:31

hehe ok .. en dat zegt een leek die nog nooit een slof bij een paard heeft om gezien . Ik heb het gevoel dat ik dit moet zien als een thiedeman . die horen ook los te zitten en alleen als het paard er vandoor gaat in te grijpen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:32

Er mogen wel meer van die soort leken als jou zijn

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:33

Hehe ... Ik heb alleen nog maar een thiedman gebruikt en die zat mega los maar heeft mij gigantisch geholpen . Ookal was het maar het idee dat ik snel kon terug nemen . En op dit moment rijd ik met een elestiek was redelijk los zit als ie netjes ontspannen loopt ..

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:39

Ik ben niet tegen een slof, als je hem maar goed gebruikt. Dus niet zoals een paar mensen die ik ken: paard loopt met zen neus tussen zen knieen en nog zitten te rukken aan dat ding. Ik heb nog nooit met slof gereden en weet dus ook niet hoe het aanvoelt. Wel 2x aangeboden gekregen en dus 2 keer afgewezen. 1 keer omdat ik op een pony zat die nogal drammerig was, liever dat dan dat ik zo'n ding verkeert gebruik. en 1 keer omdat het paard weleens de lucht in kon gaan. heb gezegt dat ik er nog nooit mee gereden heb en het dus ook liever niet doe. kreeg toen zo'n elastisch ding vanaf de zeikanten van de singel naar het bit. weet niet precies wat het was.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:43

dat is een elastiekje ^^

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:44

En ook dat zijn ondingen, maar daar ging het hier nu niet over

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:45

hehe daar ben ik het niet mee eens ... elastiek rijd ik mee ... en is los als mijn paard netjes loopt ... Ik gebruik hem dus goed ..

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:49

tja, ik weet niet hoe dat paard aanvoelt zonder die dingen, dus weet ook niet of het ondingen zijn of niet. Maar ze hingen gewoon los toen die netjes liep.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:58

Bonny4life schreef:
lowara schreef:
wat precies wil je met dit topic bereiken dan?

ik wil er niks mee bereiken hoor
maar gewoon laten merken dat hij echt niet perse je paard hoeft te verpesten en het echt wel een hulpmiddel voor je kan zijn,
veel beter als een thiedemann ofzo, dat vind ik dus echt in de houding dwingen, heb eens overwogen om dat te proberen maar is me tegengevallen dan kan je met de slof veel meer ruimte geven.
maar het is me dus niet om discussie aan te gaan of mijn mening door te drammen ofzo maar om wel te laten weten dat hij niet verkeerd hoeft te werken! of ben je dat niet met me eens?

Sorry Bonny maar met dit topic wil je dan dus wel je mening doordrammen. Je weet dat het merendeel van de Bokkers niet achter die slof staat en dit is nu je derde topic erover dat ik heb gelezen.
Nee sorry, ik ben bij 98% van de gevallen tegen het gebruik van een slof, met steeds deze topics openen zorg je echt niet dat ik je bij die 2% inschaal of ineens wild enthousiast wordt over de slof.
Als ik heel eerlijk mag zijn, bereik je bij mij zelfs het tegendeel.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:01

runningkawa schreef:
Het lijkt niet of hij te strak zit
hij zit te strak

paard loopt bijna met de kin op de borst en nog zit dat ding strak.
Hij hoort pas strak te komen als hij zich eruit drukt.

En dat is dan middendraf?
dan hoort het het neusje er helemaal meer uit te kunnen schuiven

Dus je berichten over correct slofgebruik zijn nu idd opgelost...
want correct is het niet

Dit zal vast niet zijn wat je wilde horen, maakt me ook niks uit

En afgaande op die foto die je hier plaatst moet ik het helaas eens zijn hiermee...

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:04

Ik weet zelf niet hoe een slof hoort te zitten maar als Runningkawa, Urielle en anderen zeggen dat die te strak zit, geloof ik dat onmiddelijk.

Hoewel ik het totaal oneens ben met de mening van RK over manegepaarden denk ik wel uit haar reacties op te maken dat ze veel verstand van paarden heeft, veel rijd en weet wat ze doet.

Dat bonny4life veel topics over slofgebruik opent.....
oké het zij zo. Je hebt nou eenmaal eigenwijze mensen.

Maar wat ik hier het ergst aan vind is nog wel dat ze het onder begeleiding van haar instructrice doet. Ze doet dus eigenlijk gewoon wat haar instructrice tegen haar zegt en dat zou toch ook gewoon moeten kunnen. Je moet je instructrice kunnen vertrouwen want je neemt niet voor niets les toch.

Blijkbaar weet deze instructrice totaal niet waar ze mee bezig is.
Hoop dat ze een kleine klantenkring heeft zodat in ieder geval zo weinig mogelijk paarden worden verpest.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:04

hehehehe runningkawa krijgt een fanclub ... ^^ ik ben het ook met haar eens

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:08

een slof vind ik een onding en zeer paard onvriendelijk

een paard met een slof kan geen natuurlijk verzet meer tonen
dus ga je leren wijken of schouderbinnenwaarts oefenen met een slof
is dat erg oneerlijk tegen over je paard
omdat veel ruiters tijdens
het wijken scheef zitten
inknikken, hakken optrekken
een paard reageerd dan door met z'n hoofd omhoog te komen omdat dat pijn doet in zijn rug
als (goede) ruiter moet je dus oplossingen zoeken in het ontspannen van je lichaam.. zodat je paard netjes na blijft geven tijdens bv. wijken en schouderbinnenwaarts en ja daar leer je dus van rijden

met een slof kun je dus scheef gaan zitten
op je verkeerde zitbeenknobbel ziten
inknikken in je heup
alle fouten die je maar kan maken
en je paard moet dit allemaal maar accepteren
hij kan weinig anders met een slof ... sterker nog hij kan geen kant op!!!

verder wil ik de rug van zo'n slofpaard wel eens voelen
ik weet wel zeker dat ie daar behoorlijk vast zit

een intructrice die haar leerlingen met een slof laat rijden
doet dat uit onkunde
ze weet blijkbaar niet hoe ze het probleem rijtechnisch op moet lossen
dus is ze in mijn ogen een zeer slechte intructrice

verder weet je nooit of je paard last van zijn gebit heeft (niet alle tandartsen doe hun werk goed)
of je zadel goed past en niet knelt ( 9 van de 10 zadels passen niet en hinderen het paard)
of je paard lichamelijk 100 % in orde is (zijn de wervels en spieren in orde?)

gooi die slof in de vuilnisbak en ga eerst eens goed leren rijden
wil je paard moeilijk nageven laat dan eerst bovenstaande problemen op lossen voordat je naar de slof grijpt

alleen een uitstekende ruiter kan met een slof rijden
maar een uistekende ruiter heeft hem helemaal niet nodig
Laatst bijgewerkt door unamie op 04-11-05 21:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:08

Wanneer zie in in het kippehok (lijkt me de juiste plek) de fanclub terug?

Het lijkt vaak wat lomp wat ik ze, zeker als mensen graag wat anders willen horen
Maar om eerlijk te zijn, zeg ik dat alleen voor het paard, kom ik op voor het paard
Deze heeft namelijk geen stem..
En kan me het baasje soms iets te weinig schelen

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 22:06

jullie mogen ook allemaal denken wat jullie willen hoor ik blijf ook bij mijn standpunt en helaas heeft mijn instructrice een super grote klantenkring, jammer of niet? velen rijden op zeer hoog niveau en zij zelf ook. en ik ga hier dus ook echt niet in discussie en net of jullie van 1 moment opname vanaf een foto kunnen zien of het helemaal goed zit of niet, nou eh.. enne ik sluit me dus haha niet aan mij de fanclub van runningkawa! maar bij degenen die ook gewoon weleens een slofje gebruiken en niet meteen denken dat het het einde van de wereld is!

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 22:08

en ook al is dat maar 2 procent jammer dan! want zoals ik hier ook las altijd maar het gezeur tegen de slof en de cap niet op hebben,
ieder doet iets voor zichzelf! en mijn pony heeft geen pijn in de rug dat weet ik gelukkig zeker en ook geen last van de tanden, het is een super dier maar wel 1 met een eigen wil! en dan kan ik wel een zielig baasje zijn maar mn beesie is super gelukkig!! en ik gelukkig ook met haar!

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 22:12

maar ik denk ook idd dat hier anders maar een slotje op moet, eens zullen we het toch niet worden! en iedereen houdt zijn standpunt en wil elkaar de grond intrappen, wat overigens niet mijn idee is maar enkelen van jullie willen mij ermee kwetsen (op de manier dat ik slecht voor mn beest ben) dus lijkt me slim dat hier een slotje op komt!

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 22:16

even voor de duidelijkheid, ik ben niet TEGEN de slof, sterker nog, onder begeleiding van mijn instructrice rij ik er ook af en toe mee op haar wedstrijdpaard ivm dat hij ontzettend sterk is. maar er is wel een verschil tussen juist en onjuist gebruik.
DIT is juist gebruik, de slof is los ( je ziet hem "hangen' maar niet zo los dat zijn voorbenen erin kunnen komen.
juist op zo'n moment werkt een slof op zijn best, als je er weinig mee doet, ongeacht hoe het paard erbij loopt. ( de slof hoeft namelijk niet als aan de teugel instument te worden gebruikt)
Afbeelding

en je kunt wel zeggen dat je paard geen pijn in de rug heeft,maar.. ben je telepathisch?
want ik kan werkelijk niet weten of mijn paard ergens wel of niet een pijntje heeft, behalve als hij het aangeeft.

desleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 22:48

ik reed nooit met slof, eens een keer met een elastiekje geprobeert.. maar dat werkte niet goed, mijn instructrice heeft eerst op des gereden met een slof, en daarna ik even. we doen hem dan zo dat hij gwoon los hangt en pas als ze te ver omhoog komt strakker staat. (een slof met elastiek!!) ik krijg mijn pony zonder slof ook goed aan het lopen maar het duurt allemaal wat langer. Met slof heb ik haar er soms net wat makkelijker doorheen, en ik vind dat erg fijn als we wat meer van haar vragen.(nieuwe, of moeilijke oefening) overgangen bijvoorbeeld, is erg meoilijk voor mijn pony, dan vind ik een slofje fijn, komt ze niet heelmaal omhoog, en kan ik dus sneller overgangen rijden. en mijn pony zo goed trainen. zogouw ik merk dat ik haar niet meer zonder kan rijden stop ik er onmiddelijk mee! en ik ben het er mee eens dat er te veel mensen zijn die hem fout gebruiken.!! een slof is gwoon om het soms wat makkelijker te maken, maar zeker niet om het werk over te nemen!!!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 22:56

Hier bereik je niks mee. Zoek een goede instructrice en werk eerst eens aan de basis ipv de travers. Ik heb ook meerdere topics van je gelezen, en zeker na deze foto geloof ik dat het gewoon niet goed gaat zo.
Hoe hoog je instructrice ook rijdt, dat zegt helemaal niks.