anky van grunsven aangeklaagt voor paardenmishandeling?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

snoopy19

Re: anky van grunsven aangeklaagt voor paardenmishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 09:15

Citaat:
Nou 'tuurlijk niet' zou ik niet zeggen Hollybolly. Het is dus zo dat Anky haar paarden erg diep rijd. Ik heb foto's gezien in het AD waarop Salinero met z'n kin op zijn borst liep tijdens de training. In Duitsland werd dit aangegrepen om er veel ophef over te maken. Nu ben ik ook niet op het te diep rijden en toen ik de foto's zag dacht ik toch wel van oeh! Anky was er zelf ook voor uit gekomen dat ze dit deed, voor betere prestaties of iets dergelijks. Op bokt zijn meerdere discussies geweest over Anky en haar manier van trainen. Na wat ik in dat topic heb gelezen weet ik niet goed wat ik van haar moet denken. Er stonden nl best nare dingen in over hoe paarden daar worden getraind, ook dat er een mentaal in ingestort of weet ik veel. Ik heb zelf niet veel gezien op het diep rijden na dus ik hou mijn mening op neutraal tot er concrete bewijzen komen.

mee eens!

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 09:15

Ik denk dat als Anky haar paarden zou mishandelen,
zouden die paarden echt neit zo hun best voor haar doen,en zou ze neit zo in de prijzen vallen,

Nee hoor,ik geloof er niks van,

En trouwens,WANNEER mishandel je je paard?
Mijn paard krijgt ook eens flink op zn sodemieter,mishandel ik hem dan??

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 09:26

snoopy19 schreef:
Citaat:
Nou 'tuurlijk niet' zou ik niet zeggen Hollybolly. Het is dus zo dat Anky haar paarden erg diep rijd. Ik heb foto's gezien in het AD waarop Salinero met z'n kin op zijn borst liep tijdens de training. In Duitsland werd dit aangegrepen om er veel ophef over te maken. Nu ben ik ook niet op het te diep rijden en toen ik de foto's zag dacht ik toch wel van oeh! Anky was er zelf ook voor uit gekomen dat ze dit deed, voor betere prestaties of iets dergelijks. Op bokt zijn meerdere discussies geweest over Anky en haar manier van trainen. Na wat ik in dat topic heb gelezen weet ik niet goed wat ik van haar moet denken. Er stonden nl best nare dingen in over hoe paarden daar worden getraind, ook dat er een mentaal in ingestort of weet ik veel. Ik heb zelf niet veel gezien op het diep rijden na dus ik hou mijn mening op neutraal tot er concrete bewijzen komen.

mee eens!

ik ook

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 09:31

achjah.. wat zullen we hiervan zeggen he.. Het zal wel weer.. Wat me opvalt is dat elke topruiter beschuldigt wordt van mishandeling of gebruik van doping bij zijn of haar paarden. dan vraag ik me af: zijn die mensen die die beschuldigingen de wereld in helpen, dan mensen die hun paard door die ruiter wilde laten rijden maar dat ze ruiter er niks in zag? Zouden die mensen dan zo kwaad zijn omdat hun paardje dan die top niet zou halen op dit moment? of het is gewoon jaloezie zoals dat helaas te vaak voorkomt in de wereld. Vind het opvallen want toen ze bonfire reed was er weinig aan de hand( althans ik hoorde niks ofzo) en nu ze de successen behaald met Salinero e.d. komen de roddels.. achjah.. allemaal de kift

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 09:33

ach ja hoge bomen vangen veel wind.
als je boven aan staat is er altijd wel iemand die je goed op bek wil zien gaan.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 09:36

crazycactus schreef:
Als je probeert zo'n prestatie te bereiken door een paard lens te slaan dan zal je de top nooit bereiken.

Slaan is ook helemaal de discussie niet, hoe kom je daar nu bij
De discussie gaat er over of haar trainingsmethode, met laag/diep/rond rijden wel paardvriendelijk is
Sommige vinden die methode dierenmishandeling.
Feit blijft dat zeker niet elk paard geschikt is voor deze methode en bij verkeerde toepassing kun je een paard finaal aan gort rijden.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 22:03

een paard wordt door iedereen op een andere manier getraint, en anky doet dit misschien anders dan wij, en haar trainingsmethode zal heus niet mishandelend zijn, want anders zou ze niet zoveel winnen... vandaar dat ik dus zei: tuurlijk doet anky niet aan paardenmishandeling. Paardrijden is Anky's werk, zij probeert op verschillende manieren haar paard op top niveau te krijgen, zij wil haar paard op alle manieren trainen, hoog, laag, diep enzovoort. dit is dus volgens mij geen mishandeling, maar gewoon oefening....en als de paarden dit als mishandeling zouden ervaren, zouden ze ook niet zo voor anky willen lopen ben ik van mening

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 22:28

Ik heb een week bij Anky gezeten en ze zou haar paarden echt NOOIT mishandelen, Ze knuffeld haar paarden net als ieder paardengek.

Alleen van sjef ben ik niet zo een fan

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 22:38

pfffff daar gaan we weer.....

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 22:40

Wat bedoel je daarmee AnneOmie??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 08:24

dat deze dicussie al 100x is gevoerd...........

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 09:09

Ja zo gaat met heel veel discussies..

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 10:59

Ilindra schreef:
crazycactus schreef:
Als je probeert zo'n prestatie te bereiken door een paard lens te slaan dan zal je de top nooit bereiken.

Slaan is ook helemaal de discussie niet, hoe kom je daar nu bij
De discussie gaat er over of haar trainingsmethode, met laag/diep/rond rijden wel paardvriendelijk is
Sommige vinden die methode dierenmishandeling.
Feit blijft dat zeker niet elk paard geschikt is voor deze methode en bij verkeerde toepassing kun je een paard finaal aan gort rijden.

Daarmee reageerde ik op de vorige poster, die had het over een stalgenoot die haar paard in elkaar timmerd als die een stap fout doet.

brenpasbeau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:37

kelliej schreef:
Ik heb een week bij Anky gezeten en ze zou haar paarden echt NOOIT mishandelen, Ze knuffeld haar paarden net als ieder paardengek.

Alleen van sjef ben ik niet zo een fan

ik heb ook bi anky stage gelopen. wel 2 dagen want langer kom ik het niet aan zien hoe sjef de paarden trainde. met anky ja daar ben ik ook niet echt voor, maar hoe sjef het doet nee niet echt op een paard vriendelijke manier en anky ja die proviteerd er weer van he als sjef even een kleine 15 min heeft gereden (nouja gereden ) verder heb ik er geen mening over.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:40

Ook al zo'n oud topic

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:41

Oud topic - slotje