aangereden door staleigenaar, wat nu?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:31

Dan nog mag je er niet tegen aan rijden.

Als ik in jouw voortuintje kom, terwijl ik daar niks te zoeken heb, dan mag je me nog steeds niet slaan

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:32

ja maar als hij zegt dat hij het niet gezien heeft...

Splinter

Re: aangereden door staleigenaar, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:36

Als je schade veroorzaakt aan een geparkeerde/stilstaande auto, ben je altijd aansprakelijk. Ook al mocht die auto daar niet staan
Schadeformulier invullen en opsturen naar je verzekeringsmaatschappij, als je rechtsbijstand hebt heb je dat niet, zijn verzekering aanspreken.

Vergeet niet zijn gegevens op je schade formulier te zetten. Hij ontvangt dan vanzelf een aansprakelijkheidsstelling en jij hebt ook een getuige dus hij komt er echt niet onderuit!

Het valt onder de wam, dus is wa aansprakelijkheid van toepassing,
Als je meer wilt weten pb je maar

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:36

beautylover schreef:

dan nog is hij fout. als ik met mijn trailer van ons terrein rijd kijk ik ook of er per ongelijk niet iets achter is gezet. of hij koopt een brilletje (grappie moet kunnen he!)

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:37

correctie: een auto die daar niet geparkeerd hoort te staan

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:38

phannie schreef:
beautylover schreef:

dan nog is hij fout. als ik met mijn trailer van ons terrein rijd kijk ik ook of er per ongelijk niet iets achter is gezet. of hij koopt een brilletje (grappie moet kunnen he!)

nou..ik weet het niet hoor
de verzekering kan hem volgens mij niks maken...

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:40

beatylover, we spreken jou nog wel als je zelf je rijbewijs gehaald hebt en je eerste aanrijding gehad hebt

Splinter

nog even ter aanvulling, je moet wel kunnen aantonen, dat je bv daar kwam op paard te rijden en niet om je auto in een garage (ofwel stalling) te zetten. Want dan is er sprake van opzicht en dat is niet verzekerd!

Maar dat is hier niet het geval, maar denk goed na hoe je je saf invult

LDRD

Splinter schreef:
Als je schade veroorzaakt aan een geparkeerde/stilstaande auto, ben je altijd aansprakelijk. Ook al mocht die auto daar niet staan
Schadeformulier invullen en opsturen naar je verzekeringsmaatschappij, als je rechtsbijstand hebt heb je dat niet, zijn verzekering aanspreken.

Vergeet niet zijn gegevens op je schade formulier te zetten. Hij ontvangt dan vanzelf een aansprakelijkheidsstelling en jij hebt ook een getuige dus hij komt er echt niet onderuit!

Het valt onder de wam, dus is wa aansprakelijkheid van toepassing,
Als je meer wilt weten pb je maar

Dit verhaal is juist, neem dat van mij nou maar aan.

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:41

Udo2001 schreef:
Maar als die stal zo goedkoop is, maar je vriendin zou zelf voor die schade moeten opdraaien. Nou dat weegt niet op tegen die goedkopere stal. Geloof mij maar. Schadebedrijven hebben een leuke prijslijst. Ik zou hem dus ook dwingen via de verzekering het terug te vorderen.

Inderdaad! Zulke schade kan hoog oplopen. Trouwens, als ze all-risk verzekerd is, gaat de verzekering in zo'n situatie echt niet zelf opdraaien voor de kosten, die gaan alles doen om de verzekering van de stalhouder ervoor op te laten draaien.

Gewoon aangifte doen; of dit eerst tegen de staleigenaar zeggen, zodat hij nog de kans heeft zelf initiatief te nemen.

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:41

Margreet schreef:
beatylover, we spreken jou nog wel als je zelf je rijbewijs gehaald hebt en je eerste aanrijding gehad hebt

is goed,ik laat het wel weten dan

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:42

Doe maar voorzichtig

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:43

zal m'n best doen haha
maar dat is nog gelukkig nog 4 jaar wachten

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:44

Beautylover mag ik vragen hoeveel verstand jij daarvan hebt met je 14 jaar.

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:44

nou,m'n moeder doet veel ivm verzekeringen en dergelijke

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:45

en waarom zouden 14-jarige er geen verstand van kunnen hebben?

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:45

oeps,ik heb niks gezegd want je hebt niet gezegt dat ik er 'geen verstand van had,sorry

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:56

hahaha die beautylover, ze probeerd ook maar te helpen hoor

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:58

haha

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 11:00

Bij ons zijn er parkeerplaatsen en als die vol staan dan weten we waar we de auto wel en niet mogen plaatsen.
Als de auto geraakt word en hij staat niet op de juiste plek dan heb je gewoon pech.
Raakt hij de auto op een plek waar we mogen staan dan is de schuld bij de eigenaar te verhalen.

Maar in jullie geval ben ik bang dat als je aangifte doet dat je naar een andere stal kan gaan.
Hij verliest zijn no claim als hij jullie de schade laat dekken.

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 11:02

Iedereen met een auto is WA verzekerd, dus ook de staleigenaar.
En hij is aansprakelijk, aangezien jouw vriendin niet aan het verkeer deel nam omdat de auto geparkeerd is. Hij echter wel.

kim1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 11:07

Gewoon je verzekering inschakelen, schadeformulier invullen zijn kenteken invullen en het verhaal vertellen en opsturen.

Het is namelijk zo voor jij in je auto stapt hoor je te kijken of er niemand naast je staat of achter enz.

Daar komt bij hij voert een speciale verichting uit is dus zowieso fout.

sterkte

gr kim1

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 11:27

Als je een schade formulier invult, en de situatie neerzet zoals hij was, dan zal jouw verzekering het regelen met zijn verzekering. Als je all-risk verzekerd bent (en dat zal wel met een bijna nieuwe auto) dan krijg je in ieder geval de schade vergoed, hetzij van je eigen verzekering, danwel van de tegenpartij. Als jouw verzekering het dan niet terug kan krijgen vanwege de regels die gelden op eigen terrein, kost het je wel zelf je no claim. Daarom zou ik eerst navragen wat het schadebedrag is, of deze hoger uitkomt dan het extra wat je moet gaan betalen als je no claim korting terugloopt. En of je een kans maakt dat de tegenpartij het betaalt.

Bij ons op de stal staat overigens dat alle schades aan dieren of dingen "eigen" risico is. Maar eigenlijk nemen altijd de mensen de verantwoordelijkheid die zij horen te nemen. Ten slotte heeft iedereen een verzekering (auto, maar ook nog eens een WA-particulier)

Als je de relatie tussen jou en de stalhouder goed wilt houden, zou je er nog eens met hem over kunnen spreken, voordat je een formulier opstuurt. En misschien is dit ook wel eens een goed moment om de regels die gelden op zijn terrein nog eens met iedereen die daar staat, goed door te nemen zodat iedereen op de hoogte is van wat wel of niet onder verzekeringen valt.

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 11:53

Als je de relatie tussen jou en de stalhouder goed wilt houden, zou je er nog eens met hem over kunnen spreken, voordat je een formulier opstuurt. En misschien is dit ook wel eens een goed moment om de regels die gelden op zijn terrein nog eens met iedereen die daar staat, goed door te nemen zodat iedereen op de hoogte is van wat wel of niet onder verzekeringen valt.[/quote]

hier zou ik wel even bij stil staan......
het zou je wel je stal kunnen kosten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:36

Ik geloof dat LEZEN erg moeilijk is voor sommige.
Ik schrijf dat het een CIVIELE zaak is en geen zaak voor de politie omdat het NIET op de openbare weg gebeurd maar op een PRIVE terrein.
Daarom moet je het via de verzekering regelen en NIET via de politie.
Dat is wat anders dan dat hij zomaar je auto in elkaar kan rijden