verplicht met cap rijden ???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

shinejorien

Re: verplicht met cap rijden ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:12

Ik vraag me af waarom je wilt weten of je dan verplicht met cap op moet rijden..? Want zorg er gewoon voor dat je ALTIJD MET CAP OP rijdt. Ik kan niet duidelijker zijn .

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:14

Het ís verplicht met cap.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:23

Is rijden met een cap zo erg dan?
In de auto heb je de gordel om, op de brommer een helm, dat is toch ook heel gewoon?
Ik vind het gewoon bij de paardensport horen. Of het nu verplicht is of niet....

shinejorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:27

Lamyra schreef:
In de auto heb je de gordel om, op de brommer een helm, dat is toch ook heel gewoon?
Ik vind het gewoon bij de paardensport horen. Of het nu verplicht is of niet....

Helemaal mee eens

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:42

Lamyra schreef:

Nou, ik zie regelmatig brommerrijders zonder helm op rijden, vaak hebben ze hem wel bij zich (half op de kop gezet)...... Ik ga er dan altijd maar vanuit dat ze geen hersens hebben om te beschermen
Zoals het nu is, is een cap geen wettelijke verplichting, netzomin als een fietshelm. Dat het wel verstandig is, is een ander verhaal en dat een manege/pensionstal het verplicht stelt in verband met hun aansprakelijkheidsverzekering kan ik me ook voorstellen.

Maarre, gewone medische kosten dient iedere ziektenkostenverzekeraar te betalen, cap of geen cap. Ik kan me wel voorstellen dat als je een ongevallenverzekering hebt, dus voor arbeidsongeschiktheid door letsel, die mogelijk wel kan beperken in zijn uitkering. Maar dat is een kwestie van polissen nakijken, voor zover je zo'n verzekering hebt......

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:48

ligt aan de pension houder. Bij ons op stal staan ook alleen pensionklanten en is t niet verpleicht om met cap te rijden. Binnen de stal zit er ook nog een ponyclup, doe je mee met activiteiten van hun dan is een cap verplicht.

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:01

ik dacht ook dat het niet verplicht zou zijn om met een cap te rijden als je niet bij een manege rijd, totdat een instructrische mij het volgende vertelde: als je een ongeluk krijgt met paardrijden, je hebt geen cap op en je moet met de ambulance opgehaald worden ( zij zien dus dat je geen cap op hebt/ had), dan bestaat de kans dat je verzekering de ziekenhuis kosten niet betaald en dat ja daar dus zelf voor op moet draaien, ik heb van meerdere mensen dit verhaal gehoord en ik rij nu dus altijd met cap.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:06

ikke schreef:
Het is ook NIET waar dat het wel of niet dragen van een cap invloed heeft op de betaling van ziektekosten, zoals dat bij motor- en brommerrijders bijvoorbeeld WEL het geval is!

Toch raar dat mijn verzekering dat wel in de voorwaarden heeft staan. in hele kleine lettertjes.

Wettelijk ben je (nog) niet verplicht om met cap te rijden maar je hebt je wel aan de regels van een pensionstal te houden.