mieamore schreef:wij hadden en derde remlicht op de auto heeft nooit gewerk en ben een keer aan gehouden in verband met een remlicht die op dat moment niet werkte kreeg een een standje dat ik deze zo snel mogelijk moest maken, maar niks over het derde remlicht.
dit bleek later wel het euvel wat remlicht betreft, nieuwe lamp in gedaan en werkte niet. dus wat verplichtig zet ik toch een grote vraagteken. wat verplicht is moet inderdaad werken wat niet verplicht is niet.
dat het er op zit is dan bijzaak.
Ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat dit niet waar is. Alles wat aan verlichting op je auto zit, verplicht of niet, moet werken. Mistlampen voor zijn niet verplicht, maar heb je ze op je auto zitten, moeten ze werken. 3e remlicht op auto's zijn vanaf een bepaald bouwjaar verplicht, van daarvoor niet, maar mag wel. Heb je een oudere auto van voor de verplichting, maar toch een 3e remlicht, moet deze ook verplicht werken. Is dat niet het geval KAN een politieambtenaar je erop bekeuren. Doet hij dit niet, heb je mazzel. Ook bij een APK keuring dient alle verlichting te werken, anders wordt de auto erop afgekeurd.

)
(en laatst ook nog op de radio en in de krant).