passier -> grand gilbert

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:02

Nou je zal wel merken als het zadel goed ligt dan ontspant je paard veel makkelijker als het zadel niet goed ligt dan doet het meestal pijn of het knelt en dat merk je met rijden vaak heel goed. Mijn paard was dan heel gespannen en begon vaak te bokken... Heb nu ook een passier gg en die zit perfect echt perfect en hij loopt er super mee!! En ik vind het oko heerlijk zitten lekker zacht en precies genoeg wrong echt een heerlijk zadel

loeder

Re: passier -> grand gilbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:28

Katja schreef:
loeder schreef:
Bovendien past hij op bijna elk paard!!!

Geen enkel zadel past op bijna elk paard. Ik heb zelf ook jaren een Garnd Gilbert gehad maar ben er niet kaopt van. Het zit heerlijk maar voor de rug van je paard zijn er veel betere zadels te koop. Vooral de vrij nauwe kamer vind ik een minpunt.

nou ja.. misschien wat overdreven.. , maar ik heb hem op 3 paarden gehad! en op deze verschillende paardend paste ie wel goed!! de zadelmaker vertelde dat het juist komt door de terug-gesneden-boom, waardoor er veel ruimte is rondom de schoft!

het zadel van mijn instructrice past werkelijk op elk paard trouwens!! het is een goedkoop zadel, maar wel goed!! het merk is me even ontschoten, maar dat kijk ik nog even na!!!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:08

Ik heb mijn Passier ook al op heel veel paarden gehad, nu rij ik wel vaak het zelfde type paard qua bouw dus dat scheelt

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:15

Hier nog een tevreden klant
Alleen maar positieve ervaringen mee, op verschillende paarden.

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:06

Ik vond het echt een afschuwelijk zadel!!! Mijn nu-man toen-vriend had er één op zijn vorige paard liggen en bah wat zat dat vreselijk! Kon er echt helemaal niets mee en reed mezelf ook open.....

Zelf zweer ik bij Stubben en nu heeft mijn man op zijn nieuwe paard een KN liggen, das wel een fijn zadel!

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:33

ik heb er ook een, en ik zweer erbij.
Het zit super, ze zijn bijna onverwoetsbaar en passen op elk paard.
Je kan m ook op maat laten maken.kijk maar eens op www.passier.de

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:35

ik vind passier echt heerlijk
@daffodil: is die kn niet vreselijk hard? dat hadden wij toen, nou vreselijk, dat doet echt pijn haha
echt! ik zweer bij mijn passier grand gilbert

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:21

Stubben Daffodil? Dat vind ik pas echt knoerharde planken van zadels. Oerdegelijk dat wel, maar na een half uur rijden heb ik echt een zere kont.

Het oude model van KN was wel fijn, zacht en diep maar de nieuwere vind ik niks

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:22

neej de nieuwe is echt kei hard, stubben, tja sommige fijn andere niet

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:25

Ik heb ook een Passier GG, kostte wel een paar centen maar het is het wel waard!! Volgens mij past die inderdaad op bijna alle paarden wel. Ik wil in ieder geval niks anders meer.

_Dorien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 13:28

is het dan eigelijk een gemakkelijk zadel om mee te rijden? Een vriend van mij heeft er zo een en zegt dat het echt geen beginners zadeltje is, dus geen voorgevormde kniesteunen (of hoe je het ook noemt, ik kan even niet op de juiste benaming komen )?
Ik rijd nu met een stuben en die vind ik gewoon afschuwelijk hard. Ook rijd ik mezelf altijd open bij die stuben. Heb ook nog een kieffer dressuur gehad en hierbij hetzelfde, ik val naar voor, ligt niet goed op mijn paard en rij mezelf constant open! Nee, over kieffer en stuben ben ik niet te spreken

Youko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:39

Ik heb ook een Passier GG, en ik vind het ook een heel fijn zadeltje. Klopt inderdaad dat de GG iets minder steun biedt dan bijvoorbeeld een County (bij mij in iedergeval), en wat minder zacht is. Maar het past perfect op mijn Arabier (die toch al niet zo makklijk is) en ik vind hem heerlijk rijden. Ik heb trouwens een redwood, en het valt me op dat het erg mooi blijft

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:07

Een paard dat ik wel eens rijd voor iemand heeft er ook een....Super!! Ik vind het echt een aanrader. Je kunt er goed in zitten en je lang maken.

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 16:13

Ik heb er ook een gehad, heerlijk! Toen ik hem ging passen had de man verschillende zadels bij zich, hij probeerde me in zo'n vreselijke Kieffer met superdiepe zit te krijgen. Toen ik op de Passier ging zitten was het klaar! Ik heb hem 8 jaar gehad en hij zag er nog fantastisch uit. Hij paste helaas niet op mijn nieuwe paard en daar heb ik nu een Stubben Tristan op. Maar ik zit er altijd nog over te denken om toch ooit weer een GG te kopen...

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 23:29

Laatst hoorde ik iemand dit zeggen: Als je op een passier GG kan rijden, kan je op alle zadels rijden. (hiermee wordt dus ook gezegd dat de GG geen superdiepe badkuip zit heeft met mega wrongen, daardoor moet je zelf meer moeite doen beter te zitten.)

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 09:57

Je hebt ook een model van Grand Gilbert met een extra diepe zit, heb ik zelf nog niet opgezeten maar kan me voorstellen dat die wel meer het badkuipgevoel geeft.

Overigens ben ik naar een Passier GG gewisseld tijdens mijn ORUN-cursus en de cursusleider zei dat mijn zit in een keer veel beter was (voor ik had verteld dat ik een ander zadel had). Ik kwam af van een zadel met een gedwongen zit maar dus blijkbaar niet helemaal de juiste

_Dorien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 17:49

en is het een nadeel dat de kamer kleiner is? Of reageert elk paard daar anders op? Oh ja, en wat kost een GG ongeveer? Is dat niet iets van een 2000 euro?

Zoro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 18:57

Ik vind het een rot zadel als ik eerlijk mag zijn.. me zus wou hem ook kopen en toen zei de zadelmaker dat een Stubben meastoso net zo fijn is, rijd nu bij dressuur/handelstal waar ze ook een passier hebben en wat een vervelend zadel ik vind het maar niks..
Me buurmeisje heeft er ook één maar het leer is ook nog nie eens mooi. en dat voor zoveel geld.. Nee ik hou het bij mijn meastoso zadeltje van stubben ben er super blij mee.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:30

Ik vind het heerlijke zadels, mocht ik ooit de jackpot winnen komt er meteen een!!! Ik heb nu een Stubben Scandica. Ook een heerlijk zadel. Die man die zadels kwam passen had ook een GG bij zich, maar daar vroeg hij 2e hands nog 1200 euro voor. Dus ik mocht m niet een passen van men ouders! Waar ik niet op kan zitten is een kieffer. Dit heb ik op mijn eigen paard precies 1 rondje volgehouden en toen moest en zou ik ervanaf! Ik blijf lekker op mijn Stubben!

zobras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 00:33

Ik had een Stubben Scandica en ging naar een GG. Ongelovelijk, wat een verschil en wil liever geen ander. Zit als een huis, dat zegt trouwens iedereen die in mijn zadel hebben gezeten.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 09:50

Ik heb een tweedehands Passier bijgekocht uit een ruitershop voor 800 Euro. Ik vind 1200 Euro echt afzetterij!

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 11:22

Zoro, passier heeft echt een hele goede kwaliteit leder, dus ik kan me niet voorstellen dat het leer niet goed was....

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 12:50

Je kunt pas beoordelen of € 1200,00 afzetterij is als je het zadel zelf gezien hebt.

Aangezien de standaard Passier GG rond de € 1800,00 ligt, hoeft een prijs van € 1200,00 helemaal niet gek te zijn als het zadel niet oud en in een goede staat verkeerd. Is tenslotte toch € 600,00 minder. Een hoop geld!

_Dorien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 17:42

Heb vorige week donderdag eens op een Grand Gilbert gereden... man wat een HEERLIJK zadel is dit!!! Hij zat echt super. Goede beenwrongen, super zit, echt fantastisch! Mijn paardje liep er ook ontsnappen bij, je merkte er niet aan dat hij een nieuw zadel ophad. En ik gebruikte ff geen gel of bontje zodat ik echt kon zien of ie goed lag. Gewoon super zadeltje !!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:47

boemel schreef:
Je kunt pas beoordelen of € 1200,00 afzetterij is als je het zadel zelf gezien hebt.

Aangezien de standaard Passier GG rond de € 1800,00 ligt, hoeft een prijs van € 1200,00 helemaal niet gek te zijn als het zadel niet oud en in een goede staat verkeerd. Is tenslotte toch € 600,00 minder. Een hoop geld!

Dat van mij was pas een jaar in gebruik en piekfijn onderhouden, alles heerlijk soepel. Bij de ruitershop maken ze er ook echt wel winst op hoor, dus hij moet nog wel goedkoper te krijgen zijn tweedehands.
Voor 1200 Euro heb je een nieuw zadel van een goedkoper merk...