ik was swinters alleen als ik wedstrijd heb, of het moet toevallig een keertje erg mooi weer zijn, dan wil ik ook nog weleens de beentjes afspuiten ( is altijd vervelend met peeskappen enzo en dan blijft dat vieze zweet lekker op die benen zitten, wat moeilijk te poetsen is, dus een beetje water is dan wel zo handig... )
somers spuit ik ze elke dag helemaal af.... dit ook eigenlijk weer meer om het vieze zweet weg te spoelen dna voor de veroeling, want dna moet je zoo lang spuiten, aangezien heel het lichaam warm is, en het bloed door de benens stroomd... duurt dat aardig..dus simpelweg effies snel de beentjes afspuiten, zal niet werken tegen de verkoeling.
wat de hoeven betreft, als jij elke dag je hoeven nat spuit met waer, dan krijgen die echt wel vocht binnen hoor ! je moet dna natuurlijk niet dagelijks je hoeven olien of vetten...
dat doe ik trouwens nooit, alleen voor een wedstrijd ofzo, dat ze lekker glimmen. maar gezonde hoeven komen altijd nog van binnenuit.brengt mij bij het "mok"verhaal.
orisse dr benen spuit ik swinters niet af bijna, ze staat niet op het land, en heeft een schone stal, en toch heeft ze mok.. dus bij sommige paarden komt het gewoon ook deels van binnensuit die mok.
maar als jij dagelijks benen afspuit, is het per paard ook verschillend, ze moeten er maar net aanleg voor hebben, die oude van 26 die spuit ik bijna dagelijks zen benen af, en hij staat dagelijks in het lang of een hele modderige bak, en hij heeeft totaal nergens last van
dus ik vind dat je dta nooit zo kan zeggen, van dat krijg je van afspuiten enzo.

.
)