Paard komt buigproef niet door, is hier iets aan te doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 00:34

Ik zweer niet bij een buigproef, maar een drie-jarige die nog maar relatief weinig werk verricht heeft wil ik toch eigenlijk wel goed hebben.

Ik zou als het een paard van mezelf was even een paar foto's laten schieten van de kogels ed. Dan heb je een beetje een idee hoe of wat. Of de buigproef met een week of drie nog eens herhalen.

Ik zou zo'n paard wel durven kopen als de foto's goed zouden zijn, anders zou ik het niet gokken. Ook niet voor 500-600 euro. Je stopt er minstens een half jaar tijd en geld in(ik reken even 250 in de maand) en dan moet je het nog maar zien als je er weer vanaf wil...(en dan moet je na een half jaar toch al minimaal 2000 euro vangen om er geen geld op toe te leggen)
En dan daarbij nog dat het niet een paard is waar iedereen zo mee weg rijdt, die zijn toch al niet zo simpel te verkopen

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 00:41

Ik heb niet het hele topic doorlopen, maar ik vraag me toch af wààrom het paard niet door de buigproef heenkwam, is het omdat het paard gewoon slecht erop reageerde en het in feite kerngezond is, of is er degelijk iets mis?

Mijn paard kwam een tijd geleden ook niet door de buigproef, terwijl de foto's wezen op kerngezonde benen. Totdat de spierscan er aan te pas kwam, toen werd de scheur in de schouder zichtbaar en ook dadelijk de verklaring waarom het paard onzuiver liep..

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:22

Waar zoek je eventueel een stukje land?
Volgen mij is er bij ons op het land nog wel plek.
Daar lopen merrie's met veulen en drachtige merries de hele winter buiten met goed toezicht!