paard op 5 min afstand laten zonder wei of half uur met?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:28

Ik zou het echt gewoon doen hoor. Mijn pony staat sinds kort ook wat verder weg. 's Zomers kan ze hier de hele dag op de wei, en 's winters (sinds een week nu) gaat ze ongeveer 4 uur op de wei. Indy houdt ook niet van regen, maar ze staat liever die paar uur in de regen dan de hele dag op stal. Bovendien als het weer echt te erg is gaat ze wat korter naar buiten hier. En zo af en toe ben ik druk en sla ik een dagje over, is echt niet erg hoor!

loeder

Re: paard op 5 min afstand laten zonder wei of half uur met?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:30

ABSOLUUT gaan voor de stalling MET wei!!! tuurlijk!! is toch veel lekkerder voor je paard!!! dan maar wat meet tijd kwijt hoor, een half uur fietsen valt ook nog wel mee!!

Waarom ben je zo tegen een bijrijder?? slechte ervaringen?

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 21:35

omdat ik dan niet meer normaal op mijn paard kan rijden.
iedereen rijd anders en als iemand anders dan op mjin paard gaat rijden gaat mijn paard anders lopen, ik heb een vriendin van me als bijrijder gehad die hem heel netjes reed maar daarbij was hij niet genoeg aan het werk waardoor hij er bij mij ook onderuit wou komen. Verder heb ik mijn paard te koop en heb ik er verschillende mensen op proef rijden gehad en elke keer na 1 keer een vreemde er op te laten rijden loopt hij voor geen meter meer, ik kan zelfs niet meer alleen opstappen omdat iemand dat verpest heeft.
En nu bedoel ik niet dat ik de sterren van de hemel rijd maar voor mijn gevoel verpest mijn paard gewoon als iemand anders hem er bij gaat rijden.

Ook word het dan te veel voor hem want hij is 4 ik moet hem zelf min 3 keer in de week dan rijden en in het weekend wedstrijd is 4 en 4 keer in de week vind ik zat voor een 4 jarige (soms rij ik 5 dagen waarvan dan in het bos) dus dan blijft er geen dag meer over

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:47

ja... het ene paard is gevoeliger voor meerdere ruiters dan de ander!!! maar als je dat merkt moet je het zeker niet doen! degene die hem koopt krijgt er dus nog een lastige aan?!.. jammer dat je zo'n 4 jarige verkoopt, ofnie???

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:52

Waarom vraag je eigenlijk om advies als het alleen maar kan niet, wil niet, lukt niet of gaat niet is

Alet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 23:21

Nou, ik had eerst mijn merrie op 15 minuten fietsen staan. Nu is ze sinds vorig jaar verhuisd naar een stal met meer en 24/7 wei, een ruime schuilstal, een vaste kudde en een half uur verder voor mij op het fietsje. Dat betekent dat ik 3 kwartier moet fietsen om bij haar te komen. Maar ze heeft het daar ontzettend naar de zin en dat vind ik gewoon belangrijker dan hoever ik moet fietsen. En ik heb een parttime baan, volg weer een studie en loop stage, maar toch lukt het. Een kwestie van handig plannen (en ik heb wel een bijrijder). Als je het graag wilt, dan lukt het ook. Ik zou er absoluut voor gaan, het is toch heerlijk voor een paard om in de wei rond te kunnen lopen!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 08:38

Ben je al 16?( ja toch?) koop dan een brommer, dan is het nog maar 10 minuten. Of een Spartamet, geen rijbewijs en maar een kwartiertje.

Linnie815

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 08:46

Stal met wei zou ik echt doen. Mijn vorige paard had ik op een manege en mijn nieuwe paard op een stal met wei. Nou ik merk het verschil, nooit meer een manege voor mij.

Je zult zelf ook het verschil merken als je je paard verplaatst. Hij wordt nog gelukkiger dan hij al is . Het is de extra tijd fietsen echt waard. Ik zou voor je paard kiezen.

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 09:00

Margreet schreef:
Waarom vraag je eigenlijk om advies als het alleen maar kan niet, wil niet, lukt niet of gaat niet is

daar ga ik maar niet op in want als je het verhaal een beetje lees zie je dat ik twijfel of het wel of niet kan en dat ik niet weet welke ik moet kiezen.

Een bijrijder in dit geval heeft niks te maken met mijn stalling en een bijrijder wil ik idd gewoon niet.

amondi: als je even verder leest zie je al dat ik heb geschreven dat ik met mijn rijbewijs bezig ben en het dus zonde van mn geld is om een brommer te kopen en ik moet dan ook nog een papiertje halen.

Ik ga wat later op de ochtend even bellen voor wat info en of ze wel nog een stal vrij hebben

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 09:11

Voor de spartamet heb je geen papiertje nodig, 2e hands koop je er een voor € 200,00 en voor die prijs verkoop je hem ook weer! Verzekering kost 22 euro dus dat kun je wel investeren.
en reken maar dat dat lekker is als het slecht weer is!

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 09:17

Ik zou gewoon eerst eens informeren. Ook eens navragen hoe lang ze de wei op gaan en of ze in de winter uberhaupt nog naar buiten gaan ivm vertrappen van de wei. Voor hetzelfde geld gaan ze swinters niet naar buiten en schiet je er dus geen bal mee op.

Lusitano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 09:20

Het hangt er natuurlijk vanaf of je voor jezelf kiest of voor je paard.
Voor je paard is de stalling met weiland beter, daar kan hij meer paard zijn.
voor jezelf is de stal waar je nu staat waarschijnlijk prettiger, dichterbij en meer luxe.
Breitling ligt er niet wakker van als er geen solarium of gouden knoppen op de stal zitten (zeg niet dat dat zo is, maar als voorbeeld!)
Dat hij naar binnen wilt als het regent is natuurlijk maar net hoe je het ziet, als hij altijd naar binnen wordt gehaald zodra het begint te spetteren is dat gewoon geconditioneerd gedrag en heeft dat niets te maken met zijn ongemak.
Ik zou absoluut kiezen voor de stal waar hij meer naar buiten kan. Een half uurtje per dag in de paddock is helemaal niets natuurlijk....en als hij dan ook nog een dag 'vrij' krijgt en niet werkt staat hij bijna 24 uur per dag op stal.

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 09:30

eerst lieten we hem gewoon staan maar hij vind het echt niet fijn in de regen, hij gaat ook bij de uitgang staan dat hij er uitwil.

De stal met weide is waarschijnlijk nog luxer als waar ik nu sta, alleen is het jammer dat daar geen groepslessen zijn etc en het rustig is met rijden want mijn paard is gek op die drukte en loopt dat veel beter maarja misschien als die de wei in gaat met andere paarden (de paarden die samen kunnen gaan samen) dat hij het dan minder erg vind om even alleen in de bak te rijden.

diddi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 09:38

hoi ik weet nog een stal waar 135 euro stalling en weidegang en een buitenbak,mag zo lang in de wei staan als je wilt,het is bij een boerderij met hele vriendelijke mensen er staan nu ongeveer tien paarden,het is net voorbij hulshorst

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 09:41

Ik ben benieuwd of er nog plek is en of ze 's winters ook naar buiten gaan. En wat je doet natuurlijk. Zet je het in het topic?

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 09:43

Ik wil er een binnen bak bij HIer in nunspeet is er ook een stalling met weidegang maar zit geen binnen bak bij.
ik ga deze maand wedstrijd rijden en het is vooral de bedoeling dat mijn paard goed vooruit gaat dus heb wel een binnen bak nodig zodat ik toch goed kan trainen met slecht weer

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:02

Ik zou voor mijn paard kiezen, ik wil ook graag verhuizen naar de manege hier vlakbij waar ze een binnenbak hebben.
Maar daar komt mijn paard niet buiten overdag en dat vind ik zielig.
Dus blijf ik staan waar ik sta..
Is wel een stuk verder maar ze heeft het hier erg naar haar zin en om haar nu 23 uur in een stal te zetten omdat ik dan sneller er ben vind ik egoistisch...

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 18:29

nou ik ben der geweest en ik ben absoluut overduidelijk niet welkom.

Zit een lang verhaal aan vast, in het kort.
Mijn vorge pony heeft daar een half jaar gestaan toen hij al van de andere eigenaar was, deze mensen lieten die pony gewoon staan hij kwam er alleen uit doordat hij overdags de wei in werd gedaan, ze betaalde hun stalling niet en ze hadden nogal trammelant met de stal eigenaar. Toen kreeg ik een smsje (ik sprak die eigenaar van mn pony niet meer omdat hun mij niet meer wilde spreken door een roddel van iemand anders) dat ik mijn pony terug kon kopen want ze konden hem niet meer betalen en anders ging hij naar de manege (ze moesten er snel van af) mijn vader heeft toen mn pony terug gekocht, ik heb toen een maandje daar op stal gereden en toen hebben we de pony verkocht, die mensen hadden nog steeds geen stalling betaald en wisten niet dat wij die pony al gekocht hadden (als de pony verkocht was zouden ze stalling betalen) ze wilde een slot op de deur doen maar ik was ze net voor en heb toen mijn pony naar een andere stal verplaatst voor 2 dagen daarna ging ze naar de nieuwe eigenaar, ik heb netjes daarna mn stal leeg gemaakt en die 1e maand betaald dus ik had niks verkeerds gedaan, pony was in mijn bezit en heb alles netjes achtergelaten. Die andere eigenaar heeft waarschijnlijk nooit betaald.
Ik kwam dus het terrein op zag die vrouw al lopen zei vriendelijk gedag en vroeg of er nog een stal over was, ze zei heel boos nee en liep toen weg. Had het eigenlijk niet verwacht omdat wij toen niks verkeerds gedaan hebben maar denk dat ze bang is dat ze gezeur krijgt omdat die andere mensen toen zo'n drama gemaakt hebben daar.
dus de stal gaat niet door

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:46

Zit één voordeel aan.
Je hoeft nu in ieder geval niet meer te twijfelen.

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:50

Je paard stond toch te koop?

Wel balen dat je er nu niet mag staan. Voor de paarden is land wel fijner lijkt mij.

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:15

ik zou met het land doen.. zover is een half uurtje niet toch ?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:36

Breitling schreef:
Zit een lang verhaal aan vast, in het kort.
Mijn vorge pony heeft daar een half jaar gestaan toen hij al van de andere eigenaar was, deze mensen lieten die pony gewoon staan hij kwam er alleen uit doordat hij overdags de wei in werd gedaan, ze betaalde hun stalling niet en ze hadden nogal trammelant met de stal eigenaar. Toen kreeg ik een smsje (ik sprak die eigenaar van mn pony niet meer omdat hun mij niet meer wilde spreken door een roddel van iemand anders) dat ik mijn pony terug kon kopen want ze konden hem niet meer betalen en anders ging hij naar de manege (ze moesten er snel van af) mijn vader heeft toen mn pony terug gekocht, ik heb toen een maandje daar op stal gereden en toen hebben we de pony verkocht, die mensen hadden nog steeds geen stalling betaald en wisten niet dat wij die pony al gekocht hadden (als de pony verkocht was zouden ze stalling betalen) ze wilde een slot op de deur doen maar ik was ze net voor en heb toen mijn pony naar een andere stal verplaatst voor 2 dagen daarna ging ze naar de nieuwe eigenaar, ik heb netjes daarna mn stal leeg gemaakt en die 1e maand betaald dus ik had niks verkeerds gedaan, pony was in mijn bezit en heb alles netjes achtergelaten. Die andere eigenaar heeft waarschijnlijk nooit betaald.

en hebben jullie dat destijds ook netjes gecommuniceerd met de staleigenaren? Zo te lezen niet, dus het is niet vreemd dat je daar niet welkom bent m.i.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:15

wendytjeG schreef:
en hebben jullie dat destijds ook netjes gecommuniceerd met de staleigenaren? Zo te lezen niet, dus het is niet vreemd dat je daar niet welkom bent m.i.

Volgens mij is dat een heel andere discussie en dat kunnen we niet uitmaken uit het verhaal. Dus zou er niet te snel over oordelen.

Ach, nou hoef je niet meer te kiezen.

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 21:26

natuurlijk hebben we gecommuniceerd, ze kon ons zelfs wel begrijpen toen de tijd. we hebben het gewoon netjes afgehandeld en vriendelijk gedag gezegt toen we gingen, daarom had ik ook niet verwacht dat ik niet welkom was omdat ze ons toen wel kon begrijpen en we er over hadden gepraat (nadat de pony weg was) maarja niks aan te doen