hoe martingaal aan singel met buikflap vastmaken (+ foto's!)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 10:33

oeps. Ik las het net ff terug, die oplossing had je al
Succes in de M.

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:18

Ik heb ook al naar deze singel gekeken. Mijn paard springt dan wel helemaal zonder ijzers, maar hij slaat weleens zijn hoeven in zijn buik, wat hem flinke bulten opleverd soms.
Waar ik over twijfel is dat het met elastiek is, ik vraag me af of dat wel stevig genoeg zit. Mijn paard is namelijk erg rond en heeft vrijwel geen schoft waardoor een zadel al snel schuift, ik vraag me af of het met elastiek niet nog eerder gaat schuiven.

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:53

Zit toch ook te denken om tegen de tijd dat ik echt ga springen deze singel aan te schaffen.

RenskeG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 12:31

Supertje schreef:
Waar ik over twijfel is dat het met elastiek is, ik vraag me af of dat wel stevig genoeg zit. Mijn paard is namelijk erg rond en heeft vrijwel geen schoft waardoor een zadel al snel schuift, ik vraag me af of het met elastiek niet nog eerder gaat schuiven.

Ik heb de singel in maat 120cm en daar zit niet eens zoveel elastiek aan hoor

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 13:00

Supertje schreef:
Ik heb ook al naar deze singel gekeken. Mijn paard springt dan wel helemaal zonder ijzers, maar hij slaat weleens zijn hoeven in zijn buik, wat hem flinke bulten opleverd soms.

Het elastiek is vrij stug hoor. Ik heb ook een broertje dood aan singels zonder elastiek, maar ten eerste zijn buikflappen zelden zonder te krijgen en ten tweede zijn de singels zelf vrij stug door de flap en schuiven ze niet zo snel(en zijn ze zonder elastiek slecht vast te krijgen )

RenskeG

Re: hoe martingaal aan singel met buikflap vastmaken (+ foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 15:48

Ik heb de singel net voor de 2e keer gebruikt en nu heeft ie opeens aan beide kanten een wondje zitten. De vacht is helemaal weggeschuurt zegmaar . Hebben jullie dat ook gehad??

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 16:08

Das minder, toch een teken dat het materiaal niet al te fijn is voor zijn huid. Hmmm.

Quidou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 18:04

is het geen leren singel dan?? kan k niet zo goed zien op het plaatje...
lijkt me niet zo goed idd dat de hele vacht weg is...

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 19:16

uhm de buitenkant is van leer maar wat op de buik zit niet. Misschien komt het wel doordat hij erg zweette onder de flap.. ik weet t anders ook niet

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:46

Wij hebben er nog met geen enkel paard problemen meegehad, ook niet met de geschoren paarden

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 07:16

RenskeG schreef:
Ik heb de singel net voor de 2e keer gebruikt en nu heeft ie opeens aan beide kanten een wondje zitten. De vacht is helemaal weggeschuurt zegmaar . Hebben jullie dat ook gehad??

Dat is mooi balen. Mijn singel had ook scherpe randjes. die heb ik er met een mes afgehaald maar dat kon ook omdat het van leer was. Verder haalde ik de voorbenen even naar voren zodat het velletje strak kwam te zitten. Zorg er wel even voor dat deze plekjes goed genezen. Mijn huidge merrie had er ook last van en daarbij is het nu eindelijk met behulp van MSM zalf aan het weg trekken.

Blackje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 08:25

Ik wil ook graag zo'n singel, borsttuig heb ik net aangeschaft, dus dit hoort er eigenlijk ook bij he
Ze zijn alleen best prijzig, wat kostte deze?

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 11:38

oosterhoff schreef:
Dat is mooi balen. Mijn singel had ook scherpe randjes. die heb ik er met een mes afgehaald maar dat kon ook omdat het van leer was. Verder haalde ik de voorbenen even naar voren zodat het velletje strak kwam te zitten. Zorg er wel even voor dat deze plekjes goed genezen. Mijn huidge merrie had er ook last van en daarbij is het nu eindelijk met behulp van MSM zalf aan het weg trekken.

Maar waren bij jou die plekjes ook rood? Bij mijn pony wel.. En hoe bedoel je dat met de het voorbeen naar voren doen? Voordat je de singel vastdoet ofzo???