Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Ik kon dingen doen wat ik wilde, bijv. wandelen, uren lang poetsen, rijden enz..
Quellian schreef:Hmhm, ik zou niet meer zonder MIJN paarden kunnen, zonder paarden in het algemeen denk ik dat ik prima zou kunnen leven, zeg ik nu
De liefde voor paarden zit toch heel diep.. Het is gewoon een stukje wat bij je hoort.. 
) in te investeren zonder overgeleverd te zijn aan de grillen van een andere eigenaar!! Ik hoop Volum nog jaren bij me te mogen hebben, want ik zal hem nooit verkopen, maar mocht het anders lopen; ik kan me niet anders voorstellen dan dat er dan weer een eigen paard komt. Citaat:Zo gezegd zo gedaan. Eerst opleiding en veel dingen gedaan. Uiteindelijk helemaal zelf een paard gekocht.
Ik ben toch wel blij dat ik vroeger geen paard mocht, immers er is veel meer in de wereld dan een paard. Nu is het paard een bewuste keuze en ik ben erg blij met hem.

Quinzy schreef:Tja laat ik dan net zo een zaligmakend paard hebben![]()
Ik had vroeger indd ook alles over voor een eigen paard en heb jaren verzorgpaarden gehad. Toen ik eindelijk na mijn 19de een eigen paard kreeg was ik in de wolken en dat ben ik na 5 jaar nog steeds.
Romantiseren zeg je? Nee dat denk ik niet een paard is veel werk maar al dat werk weegt bij mij nooit op tegen het geluk, de vrijheid en de zaligheid die ik van me paardje terugkrijg.
Of ben ik misschien op 24 jaar nog steeds penny![]()
Sommige romantiseren het natuurlijk wel maar de "die hard" onder ons blijven over.