Wie heeft hun paarden al een deken op liggen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Re: Wie heeft hun paarden al een deken op liggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 20:43

Mijn ruin staat al vanaf eind augustus met een ongevoerde regendeken, en vanaf half september met een 150 grams deken. Sinds een week of 2 heeft hij s'nachts de dikke 300 grams deken op en overdag de 150 grams. Nu het zulk mooi weer is staat hij overdag zonder dekens.

Mijn merrie heb ik pas een week en die heeft eerder niet met deken gestaan, vanaf vorige week zondag staat ze bij mij s'nachts met een 200 grams deken op en overdag met een ongevoerde regendeken. Nu ook met het mooie weer zonder.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 20:46

Mijne heeft ook al vet lang deken op, buiten 200 gram regendeken (staat nu wel weer binnen) en binnen 150 of 200 gram (ligt eraan hoe koud) En voor straks heb ik een 600 gram Maar ze is nu al een beertje Echt niet leuk nu moet ik der waarschijnlijk wel scheren.

Roooosj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 20:50

Bij ons op de manege, staan er ook al ee nheel deel met deken op. Ze gaan alleen smorgends op de weide, snachts staan ze binne op stal.
Dit vind ik met dit weer toch wel zonde voor die beesten.
Of ligt het aan mij?
Mijn paarden krijgen geen dekens, het zijn nl. tinkers en staan ook op stal. Alleen als het kouder word na het rijden een zweet dekentje ^^

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 20:53

Alleen mijn 28 jarige Ierse Hunter merrie heeft 's nachts een regendekentje op om de 'klammigheid' uit haar botten te houden.
De rest (friesje en appaloosa met veulen) staat gewoon lekker zonder.

Gaat het echt plenzen en waaien 's nachts, dan gaan ze naar binnen, maar als het effe kan: lekker buiten.

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 21:39

Mijn pony's staan ook al lang onder de deken en zijn ook al geschoren. Ze hebben nu wel weer een iets dunnere deken op omdat ze onder de dikke aan het zweten waren. Als het weer wat kouder wordt krijgen ze weer hun dikke deken op.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:08

mijn appaloosa is vorige week geschoren ,ze stond nog 24 uur buiten] en staat nu met een regendeken op stal en overdag paar uurtjes in de wei.

en het is 0 gr maar ze is er lekker warm onder.
als het kouder gaat worden gaat er 150gr op en echt van de winter 300 gr

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:08

mijne heb ook dag en nacht een deken op
al een maandje ofzo

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:13

de mijne is nu ook geschoren ik was schijnbaar te laat met de dekens en was al een beertje aan het worden,
dus hij is nu geschoren en overdag met zulk warm weer heeft hij geen deken wel als hij de wei op gaat om 06.00 uur
ik haal de deken meestal rond 12.00 uur af
en om 18.00 uur (kan ook eerder ligt eraan ) gaat die weer op het is een 150 grams regendeken gaat prima zo

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:27

Mijne is al geschoren, dus die heeft een deken op. Als ie niet geschoren was was ie met zulk weer als vandaag en de laatste weken gewoon zonaar buiten gegaan, bloedheet om m dan met deken te laten staan!

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 07:24

Ik heb ze de laatste dagen er weer even afgehaalt, was veels te warm, maar ik gooi ze er vanaf vandaag wel weer op Ze hadden ze ongeveer 1,5 week op dus nog niet zo lang

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 07:48

De mijne staan nog lekker zonder deken, en als het goed is dan houd ik dat de hele winter vol [en ze staan 24/7 buiten]. Het zijn nu al lekkere teddy's

daanboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 07:50

mijn paardjes hebben een tussendeken op en als het snachts toch nog wel een beetje benouwt een zomer deken die van mij zitten nog steeds in hun zomer vachieJ

animals

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 10:09

Ik heb dan een shetlander die best wel meevalt in het vacht, maar heb hem al wel een deken op liggen.... Omdat hij een ziekte heeft waardoor hij snel longontsteking krijgt.... en de DA raadt zelf ook aan om een deken op te gooien.... anders heeft mijn pony exstra kans op longontsteking, en hij mag niet op stal, vanwege chronische ziekte in de luchtpijp....

Hij staat dag en nacht buiten.

angelaxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 10:19

mijn arabier is nu net een maand op stal snachts en heeft heel de zomer en voorjaar 24/7 buiten gestaan ze heeft een buitenstal met uitloop dus ze staat heel de dag buiten en krijgt geen deken om.
ze krijgt ook geen dikke vacht en als ze zweet is ze ook zo weer droog dus idiaal

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 10:24

magic_lover schreef:
mijne heb ook dag en nacht een deken op
al een maandje ofzo

even nog een toevoeging

Ze is namelijk toen ik haar kocht heel kort in het haar en dat wou ik graag zo houden.
Nu staat ze met een 300 of 200 grams (weet ik nie precies meer)MET hals op Gewoon dag en nacht op.

ze staat overdag gewoon in de weide en snachts op stal, ook gewoon met dek op

Ze hoeft dus ook niet geschoren want ze is van haar zelf al kort in het vachtje

Want wil waarschijnlijk volgend jaar ook naar de keuring, en als je daar dan met een teddy aan komt
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 01-11-05 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 10:25

Wow,
deze antwoorden verbazen me echt. Het is november en werkelijk prachtig weer. Het is niet zeker niet koud.
Die van mij staat lekker zonder deken in de wei overdag en gaat 's nacht op stal. Ze krijgt pas een deken op als het gaat vriezen hoor.

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 10:26

DeeDee heeft al een aantal weken haar 300 grams deken op s'nachts en overdag met mooi weer geen.
Maar het wordt nu wel weer kouder.

XxX Martine

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 10:29

Die van mij staan nog steeds 24/7 op de wei zonder deken... deken gaat er pas op als het snachts onder de 5 graden wordt en het overdag veel regent en waait.

animals

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 10:29

Ja zo gaat het bij mijn pony dus oook maar de mijne staat dag en nacht in het weiland !

Goof schreef:
Wow,
deze antwoorden verbazen me echt. Het is november en werkelijk prachtig weer. Het is niet zeker niet koud.
Die van mij staat lekker zonder deken in de wei overdag en gaat 's nacht op stal. Ze krijgt pas een deken op als het gaat vriezen hoor.

Ja het idd prachtig weer dit jaar vooral in november.... maar je hebt er ook paarden of pony's bij zitten die ziek zijn met mij pony was het de laaste tijd up en downs en kun je beter het risico niet nemen om geen deken op te doen als je eigen DA je adviseerd om een deken op te doen, maar als mijn pony niet ziek was geweest of minder snel kans had op een longontsteking had hij lekker zonder deken gestaan...

Ons andere paard staat nog steeds zonder deken en heeft niet zo dik vacht maar is bij haar nog niet nodig...

Hier een foto van nikita die nu nog zonder deken staat en een foto van paar weken geleden... hoe ze nu in haar vacht zit...

Afbeelding

Caesar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:07

Net wat Animals zegt, het ligt heel erg aan het paard. Pensionpaard is nog zo strak in de vacht als zomers, maar de mijne begint op zijn hals al een beertje te worden

animals

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 11:21

Bij ieder paard verschilt het idd.... maar voor dit jaar blijft het prachtig weer voornamelijk november, maar het weer gaat op den duur wel veranderen...

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:25

Allang onder een regendeken. Ik heb gister geschoren dus nu ligt er een onder deken bij.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:48

Overdag ook al. Hij heeft zn winterdeken al op en is geschoren

mriekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:57

ze staan dag en nacht op met een deken

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:01

Als ik de foto zie van Animals paard dan zou ik ook nog geen deken opleggen maar onze pony's blijven niet zo mooi kort en daarom zijn ze geschoren en zitten nu dus wel lekker kort in hun haar.Ik heb ze beide nu een 300 grams deken op overdag en 's nachts en dit gaat prima ze zijn lekker warm onder de deken en zweten niet.Ze staan overdag altijd buiten en de wind waait wel hard en voelt koel aan we wonen in friesland en dat scheelt vaak ook een paar graden met de rest van nederland.Ik vind dat je altijd naar je paard moet kijken om te zien wat die nodig heeft.De ene zal nu nog genoeg hebben aan een zomer deken en een ander heeft al een dikkere deken nodig.