Voor - en nadelen van een kieffer zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

judithh

Re: Voor - en nadelen van een kieffer zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 20:53

ik rijd mezelf ook door op kieffer, op andere merken zadels geen last van!!
voor mij nooooooit geen kieffer meer!!

superbig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 21:46

Ik heb een dressuurzadel van kieffer de lusitano met diepe zit.
Ik heb hem al 4 jaar en hij zit echt super!
Ik had hem gekocht voor mijn E-pony. Hij lag daar supe op. Toen kreeg ik er een verzorg paard bij die was 1.65. Daar paste hij ook op.
Toen kocht ik zelf een paard van 1.80! Ook daar lcht dat zedel echt super op. Ik heb op veel andere zadels gereden ook op duurdere zadels zoals passier grand gilbert en stubben..... Nou geef mij maar een kieffer lusitano hoor!!!!
Gr's

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 23:13

ik heb jaren op een Aachen vzh gereden ,een heerlijk zadel.

ook op de Munchen vzh heb ik lekker gezeten.

zadels blijven lang mooi en behouden de waarde!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 01:35

ik heb ook een kieffer wien gehad en die vond ik zalig zitten.
Als ze hem niet gestolen hadden, reed ik er nu nog mee.
Nu heb ik een Ainsley Vanguard Optima, zit ook goed, maar toch niet zo fijn als m'n kieffertje.
En ik vind kieffer ook totaal niet hard, Stübben vind ik veeeeeel harder zitten. Trouwens mijn kieffer was al tien jaar oud, en zag er nog heel goed uit.

daanboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 08:52

ik vind ze heel lekker ik heb er zelf 1
ze zitten heerlijk!!

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 09:53

ik heb mijn vorige Kieffer 10 jaar gehad. Toen ik hem in ging ruilen voor een dressuurzadel bracht hij nog €400,- op. Ik vind Kieffer echt heerlijk zitten. De oudemodelen zitten wat hard maar de nieuwe echt niet meer. Ik heb een Kieffer Olympic Athen dressuurzadel. Zit als een huis en licht perfect op mijn paard van 1.80 met erg hoge schoft.
De kwaliteit is ook zeer goed.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 10:38

Ik heb een vzh Kieffer Aachen.
Vind het een heerlijk zadel wat erg goed van kwaliteit is.
Het was even wennen omdat dit zadel wat harder is dan mijn vorige,maar nu wil ik niets anders meer.

Een zadel is heel persoonlijk!
Ik weet dat de meeste mensen Kieffer zadels te hard vinden,maar smaken verschillen

Dabo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 15:15

Voor de liefhebbers, ik heb er 1 te koop, wegens overgang naar een dressuurzadel (check de link in mijn onderschrift)
Ik heb er een half jaar op gereden, en vond hem heel lekker zitten. Je zit er echt 'in'. En over het algemeen passen ze eigenlijk altijd wel..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:25

Ik spring met een kiefferzadel van een goede, ff denken, 4 of 5 jaar oud. Ik vind het een fijn zadel, kan er fijn op zitten, geeft net wat meer steun als een heel plat springzadel.

Kwaliteit van mijn zadel is echt super, heeft nog weinig gebruikerssporen

Au3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 12:36

LETS schreef:
Mijn Kieffer houd het al 13 jaar vol, wel een goed zadel dus....Heb nu wel een nieuwe voor mn paard (m'n zus rijd nu op de Kieffer), een Stubben Maestoso en die is echt heeeel perfect! Beter dan de Kieffer vind ik, maar ook wel duurder. Ik vind de Kieffer wel een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben! Succes ermee!

Wat een onzin,over de prijs bedoel ik dan.
Ik heb een kieffer kür gekocht vorig jaar en die was echt nog wel wat duurder dan de Stubben Maestoso ! Je hebt dure en goedkopere kiefers en elk zadel zit anders. Ik heb ook alles op mijn paard gehad om te proberen en ben uitgekomen dus op de kieffer kur, ook een diepe SUPERZACHTE zit (vergeleken met een Prestige vond ik de Prestige een keiharde plank). Maar zoals overal dit is erg persoonlijk en gewoon kijken of hij past op je paard en dan je eigen mening vormen.
Ik heb trouwens voorheen op een oude Kieffer Wien gereden en dat is idd nu ook voor mijn gevoel keihard (kan niet begrijpen dat ik er zoveel jaar lekker op gereden heb).
SUCCES !

snoeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 12:41

probeer is een kentaur!

Oakland1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 12:48

ik heb ook een vzh kieffer en ik vind hem vrij hard maar met een wollen zadelhoes is dat over ik ga hem niet verkopen omdat hij harder zit dan stubben ofzo passier zit ook hard.
volgende keer koop ik toch een stubben roxanne deluxe of prestige top dresage

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:44

Ik heb een Kieffer Wien deLuxe en ben er erg blij mee. Hij ligt heel goed op mijn paard, dat is ook de voornaamste reden dat ik hem gekocht heb. Het leer blijft heel netjes vind ik, heb hem nu toch al 5 jaar en ik rijd dagelijks. Nadeel is dat ik een 18"op de groei heb gekocht (was toen 13 jaar), maar de lepel is nog steeds behoorlijk te groot voor mij, maar dat is alweer opgelost met een zadelbontje. Wel vind ik dat ze aan de voorkant vrij breed zijn, iig voor mij, hierdoor rijd ik me zo nu en dan ook nog eens door.

_Dorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:35

Heb vroeger nog een kiefffer gehad en moeten wegdoen omdat ik altijd mijn kruis kaopt reed. Verder viel ik ook naar voor met dit zadel.
Heb niet echt positieve ervarringen met dit zadel...

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:16

Ik ben ook zeker niet kapot van Kieffer, ik rij me er ook op kapot.
Daar komt bij, mijn zadelmaker vertelde dat het merendeel van de kieffers scheef zijn. Wij hebben aangepaste Stubben zadels en ben daar helemaal weg van!

__Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:37

Hallo,
heeft er iemand ervaring met een Dresuur zadel,
Kieffer type: Malmö.
Zit het net zo fijn als een de Kieffer Wien?
Ben benieuwd naar jullie reacties!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:39

ik heb ook een Kieffer en hij bevalt uitstekend. Maar het belangrijkste is dat een zadel goed zit op een paard en dat je het zelf ook goed vind zitten, merk of prijs moet daar ondergeschikt aan zijn.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:43

Mijn eerste dressuurzadel was een Kieffer Lech Profi. Ik vond het een heerlijk zadel. Ik vind Kieffers over het algemeen een goede prijs/kwaliteitsverhouding hebben. Gaan járen mee die dingen.

Ikzelf heb een Passier GB. Súperzadel echt waar, maar mag ook wat kosten. Het zít heerlijk maar je betaalt naar verhouding in het gebruik (slijtage) gewoon een klap meer dan bij een Kieffer.

Als jij voor je eerste keer een eigen (dressuur)zadel gaat aanschaffen, kun je mijns inziens best wel voor een Kieffer gaan kiezen. Maar wel met de waarschuwing erbij: ga niet tussendoor op je eigen paard op een Passier of Stubben zitten want dan wil je juist díe graag hebben.

Kieffer is nog zo verkeerd niet hoor en tja, het is al eerder gezegd: het is heeeeeel persoonlijk. Zo kan ik op mijn eigen paard totáál niet op een KN rijden vanwege mijn voorkantje stuk rijden maar op een ander paard zit ik op een KN weer wél vrij lekker. Het is net wat je zoekt en waar je ook aan went...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:11

Dit is een topic uit 2005, kun je beter een nieuw topic openen Knipoog

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:18

MISTRAL94 schreef:
Dit is een topic uit 2005, kun je beter een nieuw topic openen Knipoog

En daarom hier een slotje Knipoog