Sees schreef:Marloezzke, jij bent denk ik in de war. Hier in Gelderland is Sedasan of Sedalin (vroeger) NERGENS meer te koop in ruitersportzaken, mag simpelweg niet meer. En niet voor niets, ik vind het een goede zaak dat dat soort middelen niet meer verkocht worden voor het scheren van een paard of voor een bezoekje hoefsmid. Ik vind dat belachelijk...sorry maar dat is mijn mening. Als je naar de kliniek moet met spoed en je paard laadt niet, alla. Maar scheren doe je voor jezelf, niet voor het paard. Dat KUN je oefenen met veel geduld en anders scheer je maar niet of je gebruikt een schaar of niet-electrisch scheermesje...Misschien een redelijk heftige mening maar ik vind het van de zotte dat je allerlei chemische middelen in je paard stopt voor je eigen gerief. Desalniettemin wens ik je wel veel succes met scheren hoor gekke_koei.
Dus jij gaat je paard helemaal met niet electrische scheermesjes scheren?
haha nou veel plezier.
Dan ben je wel even bezig en het resultaat zal ook wel niet zo geweldig zijn.
Sommige paarden zijn nou eenmaal niet te scheren zonder verdoven.
Ik doe het ook liever zonder verdoving, maar als het echt niet gaat dan laat ik m'n eigen niet voor m'n klep slaan.
En scheren is echt niet alleen voor de ruiter hoor.
Ook zeker wel voor het paard.
Als ze dikke winterharen hebben en ze moeten hard werken, zoals de meeste wedstrijd paarden duurt het vaak uren voor ze droog zijn en dat is ook niet echt gezond voor een paard.
Ik zou tranquigel gebruiken kun je gewoon bij de ruitersport zaak halen, weet ik 200% zeker.
En anders de da bellen ofdat die hem suf spuit.
Maar dat moet je alleen doen als het echt niet gaat.
Zou eerst tranquigel proberen.