Zwavelbloem tegen mok.... Waar te koop??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maiske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 13:28

Nou gisteren grote verrassing gehad.....

Zo goed als weg. Kloven bijna weg geen nieuwe korsten, been weer dunner. Kan niks anders zeggen als super

Heb trouwens gewoon vermengd met zonnenbloem olie..

nano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:59

Maiske schreef:
Nou gisteren grote verrassing gehad.....

Zo goed als weg. Kloven bijna weg geen nieuwe korsten, been weer dunner. Kan niks anders zeggen als super

Heb trouwens gewoon vermengd met zonnenbloem olie..

heb je ook bloom gebruikt of alleen olie?

Maiske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 16:50

Nee allebei...

Ik heb eerst die zwavelbloem gezweeft want er zaten behoorlijk wat klonten in. Wat ik gezeefd was heb ik in een bakje gedaan en aangemengd met olie.

De eerste keer had ik een beetje teveel olie gepakt waardoor het een grote kliederboel werd met opsmeren. Gisteren nieuw papjegemaakt met heel wat minder olie dat het een soort stevige pasta werd en dus makkelijker te smeren.

Gewoon een beetje bekijken hoeveel olie erin moet. Ze hadden tegen mij gezegd 1 op 1 maar hier werd het dus te dun van. Overigens denk ik niet dat die olie echt een doel heeft behalve dan als kleefmiddel.

nano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 17:22

ik had nog een paar vragen er over.
ik heb het vandaag gehaald bij de drogist.
hoelang kun je dit er op laten zitten? en kan het paard er mee nara buiten.
en ook wil ik weten of je het moet aan mengen met bloom?

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 20:15

Alani schreef:
Klinkt misschien hartstikke stom. Maar wortels bijvoeren helpt mega goed tegen paarden met mok. Je kunt de wortels gelijktijdig geven met de brok circa een 6 kilo per dag.
Hoe dan ook het valt te proberen de kosten pff een paar eurocent per dag

ik weet niet hoe goedkoop jij je peen kunt kopen maar 6 kilo per dag kost iets meer dan een paar eurocenten

10 kilo kost hier 2,50 dus 42 kilo per week kost toch ietsje meer

Maiske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 23:28

@nano.... ik smeer het er gewoon 's avonds op en als ik de dag erna kijk is het gewoon opgelost en zit er niks meer op, terwijl zijn voetjes helemaal gelig van kleur zijn als ik ze in gesmeerd heb.

Wat bedoel je met aanmengen met bloom??? Gewoon met de zavelbloem en olie een pasta maken en erop smeren. Die olie is alleen al bindmiddel denk niet dat het echt een functie heeft alhoewel zijn kootholtes er wel lekker zacht van worden..

Even een update..... het is nou echt helemaal weg en droog en schoon.

Smeer nog een dag of twee door... to be sure

nano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 01:33

zo wat goed zeg..ik ga het er morgen ook avond er op smeren en dat houd ik dan ook een paar dagen aan.
ik hoop dat het ook zo goed bij mij werkt.
waren de benen van jou paard ook een beetje dik door de mok?

San_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 01:40

Ik heb het ook gebruikt toen mn pony erge mok had, en ik vind het ook super, werkt veel beter dan alle andere mokzalfjes enzo!

Maiske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 10:27

Ja Diego had ook een beetje opgelopen beetjes. Zijn ondervoet was een beetje gezwollen. Overigens ziet het er nog steeds super uit....

Alani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:10

[[/quote]

ik weet niet hoe goedkoop jij je peen kunt kopen maar 6 kilo per dag kost iets meer dan een paar eurocenten

10 kilo kost hier 2,50 dus 42 kilo per week kost toch ietsje meer [/quote]

Ik koop het natuurlijk niet in de supermarkt. Via de tussenhandel koop je wortels voor € 2,00 de 20 kg (= in mijn optiek een paar cent per dag)
Da's een beter sommetje he?

aquatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 14:41

MSN Zwavel zalf van de Paardendrogist werkt perfect en geen gedoei met olie en alles

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 15:17

Een stalgenootje van mij gebruikt het ook tegen de mok en die heeft het bij onze hoefsmid gekocht.

Maiske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 15:28

Klopt zwavel zalf van de paarden drogist.... Die heb ik dan niet geprobeerd maar wel de poedervorm a 80 euro de kilo.

Die zwavelbloem kost alleen maar 5 euro voor 800 gram en dan de olie nog. Is toch hardstikke goedkoop en dan neem ik dat mengen graag voor lief. Paarden houden kost al meer dan genoeg.

En ik denk trouwens ook dat deze zwavel bloem een veel puurdere vorm is en dus ook beter werkt.