Maak jij je paard schoon voor het werk ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 09:56

ik haal er ook altijd even een borstel over, vind ik niet meer dan normaal, maar ben er niet zo lang mee bezig, 5 minuutjes ofzo, modder en zand eraf poetsen, overal even met de borstel langs, en klaar:p

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 10:00

Normaal wel ja.
Zeker altijd op plekken waar het harnachement zit. Dat leg ik er pas op als het goed zuiver is gemaakt. Op andere plekken zorg ik er ook voor dat zeker het grootste vuil ervanaf is. Maar soms doe ik het wel eens wat vlugger, als ik bv wat minder tijd heb, en andere keren poets ik bij wijze van spreken totdat de laatste korrel uit het haar is. Alleen als ik ga longeren ofzo durf ik het poetsen op kont en andere delen wel eens af en toe over te slaan

viola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 10:03

Waar het harnachement komt te zitten zorg ik altijd wel dat het schoon is, maar verder wil ik het nog weleens over slaan. Meestal als ik naar buiten ga zorg ik wel dat ze een beetje toonbaar zijn, maar als het nat weer is en de paddoc is een blubberzooi laat ik de blubber voeten lekker voor wat het is hoor, gaat er vanzelf wel weer af als ze door het hoge gras lopen.

Roadracer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 10:08

Ik poets in ieder geval het hele lichaam, alleen de benen sla ik wel eens over als ze onder de natte modder zitten. Die spoel ik dan af na het rijden. Verder doe ik standaard de hoeven, zowel voor als na het rijden. Manen bijna altijd, staart alleen even een borstel erover dat het stro eruit is.
Regelmatig wel een lekker "tut"-moment waarbij de pony weer helemaal spik en span is, staart gewassen etc, maar dat doe ik dus niet iedere keer als ik ga rijden.

Betteke

Re: Maak jij je paard schoon voor het werk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 10:30

Voor het rijden ff een borstel er overheen en echt goed poetsen doe ik na het rijden.

Chrissetje

Re: Maak jij je paard schoon voor het werk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 10:34

altijd! al is het maar om te wandelen bv.

ik heb een hele tijd op een manege geholpen,en als de pony's niet goed gepoetst waren...nou dan was het heel simpel; zadel eraf en opnieuw poetsen

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 10:50

Ja altijd, misschien niet super schoon, maar ik haal altijd het vuil weg en krab ook sowieso altijd de hoeven uit.