Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Wel graag een die in het weidebeeld past.
jee, wat zijn mijn paardjes zielig.
Alet schreef:Alytje wil geen Fjord, maar een paard met veel spring/dressuurvermogen
.
CCCCorine schreef:Nog een toevoeging:
Mijn vorige uitspraken baseer ik op het feit dat het om een echt springpaard zou gaan. Springpaardentraining is niet bepaald licht te noemen en die beesten worden doorgaans iedere winter meerdere malen geschoren, zodat ze niet onnodig oververhit raken tijdens de training. Ik zie dus echt niet hoe je het dan voor elkaar zou moeten krijgen om dit te combineren met 24/7 buiten.
Dan kun je hem echt veel beter overdag met goede dekens op naar buiten laten.
Maar goed, die loopt iedere dag een uurtje en dan is hij ook weer klaar.......Daarbij zou het paard -waar het hier om gaat- absoluut een deken op krijgen, ik zie het probleem van die viezigheid en niet kunnen poetsen dus niet zo. Maar dat kan ik ook verkeerd hebben begrepen natuurlijk.
CCCCorine schreef:Aan het vele spring/dressuurvermogen een paard ga je niet veel hebben als je hem in de winter 24/7 op het land zet en hem laat transformeren tot een enorme haarbal. Dan is het eventjes rijden, paard drijfnat, 3 uur uitstappen en paard nog steeds nat... Met pech paard op een dag ziek door kou gevat, wegens weg gezet met toch nog wat te natte vacht.
En niet te vergeten: Iedere dag weer je paard onder de bagger. Poetsen mag niet, want dan haal je het beschermende huidvet weg, dus steeds weer op een smerig stinkend paard moeten zitten .
Quellian schreef:Ik vind dat een KWPN-er binnenhoort.

Quellian schreef:Een warmbloed is niet voor niets een warmbloed. En zoals ik kan zien aan de advertentie van de TS is het de bedoeling dat het paard flink gereden gaat worden. En dat kan imo niet met een weidepaard. Dan is mijn meining: koop een Fjord ofzo. Mijn paarden hebben ook zolang mogelijk buiten gestaan, maar staan nu 's nachts binnen (ja, ook mijn Haf). Als ik de temperatuur niets meer vind, dan is het gewoon over. Dan gaan ze lekker warm op stal met een deken op. Je kan mij niet wijsmaken dat een paard voor zijn lol in de bagger en in de regen staat.
En daarbij is je mening dat je VINDT dat het nergens op slaat, anders klopt het nog niet
ArabStables schreef:Ben het hier helemaal mee eens.
Tuurlijk, alle paarden zijn het liefst buiten, maar sommige kunnen nou eenmaal slechter tegen kou en regen als andere paarden. En het klimaat hier is niet zo denderend! Mijn paard (warmbloed) staat echt te rillen als hij langdurig in de regen in de wei staat. Dat dier gaat dan ook écht op stal hoor en dat vind hij héél prettig!
Als je een paard koopt wat stalling gewend is kun je hem niet gelijk de hele winter buiten laten staan. Sowieso vind ik dat je paard altijd beschutting moet hebben, of het nu een fjord, haflinger of Belg is.
Quellian schreef:Succes ermee
Ik vind het zielig en het is niet mijn keus om op die manier een paard te houden, ik zou er niet van kunnen slapen
Maar als het jou gelukkig maakt, dan wens ik je veel plezier met je paard
@ loulou; ik merk nu al duidelijk dat mijn paarden 's avonds naarbinnen willen. Ze stonden eerst 24/7 op de wei (tot vorige week) en ze stonden maar te drammen bij het hek. Mijn paarden weten zelf heel goed aan te geven of ze binnen of buiten willen zijn.
dutske schreef:ArabStables schreef:Ben het hier helemaal mee eens.
Tuurlijk, alle paarden zijn het liefst buiten, maar sommige kunnen nou eenmaal slechter tegen kou en regen als andere paarden. En het klimaat hier is niet zo denderend! Mijn paard (warmbloed) staat echt te rillen als hij langdurig in de regen in de wei staat. Dat dier gaat dan ook écht op stal hoor en dat vind hij héél prettig!
Als je een paard koopt wat stalling gewend is kun je hem niet gelijk de hele winter buiten laten staan. Sowieso vind ik dat je paard altijd beschutting moet hebben, of het nu een fjord, haflinger of Belg is.
nderdaad, ieder paard moet beschutting hebben
maar zet jouw paard eens in de wei, met een mooie, grote, maar warme en droge schuilstal.
zelfs al regent het danzal die meestel buiten blijven staan, ook al rilt die
rillen is gewoon een manier om weer warm te worden.
paarden zijn niet van suiker gemaakt hoor
[color=#000000]en dat ze verkouden zouden worden van nat op de wei te staan is ook onzin
als het regent worden ze ook nat?[/color]en als ze een sprintje trekken in de wei zweten ze ook
staan jullie 24/24 bij de wei om ze direct binnen te zetten als ze zweten?
.