Discussie over een genant onderwerp

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:52

Blijft staan dat er altijd het doel "voortplanting" achter zit. Of dit lukt of niet is punt 2. Allicht dat het aangenaam is, anders kijkt zo'n dier wel uit om zich voort te planten en is het vlug afgelopen met de soort.

Bij mijn weten hebben alleen mensen en bonobo-apen sex puur om de lust.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:17

Sex is voor alle dieren prettig. Daarom doen ze het. Gedreven door hormonen die de lust opwekken. Hengsten masturberen bijvoorbeeld ook. Dat doen ze echt niet omdat het ze niets doet.

Dat mensen (en bonobo apen) het ook doen als die hormonen niet door het lichaam gieren, is omdat ze het 'benul' hebben dat het lekker is. En dus niet meer de hormonen nodig hebben om ze ertoe aan te zetten.

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:04

Mijn biologieboek zegt dat alleen mensen en dolfijnen het voor de fun doen en de rest voor de voortplanting.
Maar als mijn bioboek net zo kletst als mijn bio juf weet ik niet of het waar is.

Kaiya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:42

Ja het is idd prettig, maar ik denk niet dat zo'n merrie spontaan denkt van 'Hee hupseflups, ik zou nou wel eens gedekt willen worden' ofzo..

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:04

De vraag is of ze er plezier aan beleven. Antwoord is ja. En als ze hengstig zijn willen ze wel graag gedekt en zoeken ze het gezelschap van manlijke paarden op hoor, als ze de kans krijgen.

StalDoorstap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:15

Shirlemiep schreef:
Merrie'shebben geen plezier in seks ,maar doen"het"soms vaak om vriendjes te worden of bescherming te krijgen van de desbetreffende ruin/hengst.Toen mijn pony net bij ons op stal stond bleef ze aan de gang met een dominante Friese ruin,hij was de leider van de groep.Maar na de wenperiode bij ons op stal,trapte ze hem van zich af,ze redde zich nu zelf wel in de groep.

Zo zijn sommige mensen meiden ook!

Verder vindt een merrie t zeker wel lekker vaak........

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:41

Ibbel schreef:
Sex is voor alle dieren prettig. Daarom doen ze het. Gedreven door hormonen die de lust opwekken. Hengsten masturberen bijvoorbeeld ook. Dat doen ze echt niet omdat het ze niets doet.

Nou ga ik me diep zitten voorstellen hoe een hengst dat doet... heb dat werkelijk nog nooit gehoord en vraag me af hoe ze dat voor elkaar willen krijgen...

Lusitana, grappige benaming "knipogen" , ik heb dat geleerd als 'klingelen'

jiehaaa

Re: Discussie over een genant onderwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:50

Blue_Star schreef:
Ik heb al een hele tijd een discussie met mijn ouders en de eigenaar van mijn vzpaard:Volgens hun hebben paarden geen plezier in seks,ze doen het voor de voortplanting.Ik ben ervan overtuigd dat merries maar al te graag hun benen spreiden voor een ruin.Ook heb ik dit verschillende keren gelezen/gehoord

Wie heeft er hier gelijk?

Voor een ruin??? Bedoel je niet eerder: voor een hengst? (hoewel sommige ruinen nog wel proberen te dekken, is het toch met name een hengstending!!! )

Nils

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:59

k geloof allebij de beweringen wel n beetje!
maja toch denk k zelf dat t meer voor de voortplanting is dan voor de fun( zal k maar zeggen...)

silverado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 00:09

SANEX schreef:
Nou ga ik me diep zitten voorstellen hoe een hengst dat doet... heb dat werkelijk nog nooit gehoord en vraag me af hoe ze dat voor elkaar willen krijgen...

ik heb een jaarling dat weleens zien doen... klink beetje gek maar het ging als volgt: die hengst liett zijn penis naar buiten zakken en begon toen met zn penis te de onderkant van zijn buik ''aan te slaan'' duurde ongeveer een klein minuutje en daarna zagen we wit spul vliegen... volgens mij was dat gewoon sperma! ik hoorde van de manege eigenaar dat ze dit wel vaker doen, vooral jonge hensten doen dit

Jessie88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 00:30

laura2span schreef:
Mijn biologieboek zegt dat alleen mensen en dolfijnen het voor de fun doen en de rest voor de voortplanting.

Ja klopt, dat heb ik ook verschillende keren gehoord!

De hengst op de stal waar ik een tijdje heb gewerkt dekte alleen wanneer zijn merrie's hengstig waren... stel dat deze merrie's het hele jaar niet hengstig zouden zijn? dan zou hij ze ook echt niet "voor de lust" gaan dekken. Ik ben van mening dat een hengst/merrie dekking voortkomt uit de sterke voortplantingsdrang (hormonen).

Het is vaak ook een dominantie-spelletje als paarden elkaar zomaar gaan dekken. Zo heb ik gezien hoe een dominante merrie alle merrie's in de wei probeerde te 'dekken'... op een gegeven moment dekte ze zelfs de hengst... tsjah, dan sta je ook ff raar te kijken! Dat gedrag zie je trouwens ook veel bij honden.

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 00:51

Aaronenarie schreef:
SANEX schreef:

ik heb een jaarling dat weleens zien doen... klink beetje gek maar het ging als volgt: die hengst liett zijn penis naar buiten zakken en begon toen met zn penis te de onderkant van zijn buik ''aan te slaan'' duurde ongeveer een klein minuutje en daarna zagen we wit spul vliegen... volgens mij was dat gewoon sperma! ik hoorde van de manege eigenaar dat ze dit wel vaker doen, vooral jonge hensten doen dit

Ik heb een ruin die dat ook nog wel eens wil doen... Heel stom gezicht, en nogal genant als er omstanders bij staan....

Onze shetmerrie hangt constant de sloerie uit, ze wordt spontaan hengstig zodra ze een hengst ziet, ook midden in de winter. Binnen no time staat ze wijdbeens voor zijn neus te paraderen en te piesen.
Kan me niet voorstellen dat ze er dan geen zin in heeft

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 01:24

hahah je merrie hangt de sloerie uit... geweldige uitsraak!

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:52

Ik denk dat Lusitana het wel aardig goed heeft.

Mijn merrie is een behoorlijk dominant kreng, maar als ze hengstig is is alles en iedereen lief. Loop je dan met haar door 't gangpad dan neemt ze iedere 2 meter even pauze om uitgebreid te plassen en met haar staart te zwiepen. Een tijdje terug had ik het daarover met een stalgenootje (m'n merrie stond dus continu te 'knipogen', en als je dr kont poetst doet ze dr staart opzij enzo). Ik ging Orri net wassen na t rijden, dus Marloes zei 'dan moet je dr slang erop zetten'! (als geintje dus). Toen ik tijdens 't wassen met de straal op haar kont zette begon ze wel héél apart gedrag te vertonen. 'ehh, marloes?! Ze vindt het LEKKER!'
We hebben echt heel erg gelachen, raar paard

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 14:01

Concorde schreef:
Ik denk dat Lusitana het wel aardig goed heeft.

Mijn merrie is een behoorlijk dominant kreng, maar als ze hengstig is is alles en iedereen lief. Loop je dan met haar door 't gangpad dan neemt ze iedere 2 meter even pauze om uitgebreid te plassen en met haar staart te zwiepen. Een tijdje terug had ik het daarover met een stalgenootje (m'n merrie stond dus continu te 'knipogen', en als je dr kont poetst doet ze dr staart opzij enzo). Ik ging Orri net wassen na t rijden, dus Marloes zei 'dan moet je dr slang erop zetten'! (als geintje dus). Toen ik tijdens 't wassen met de straal op haar kont zette begon ze wel héél apart gedrag te vertonen. 'ehh, marloes?! Ze vindt het LEKKER!'
We hebben echt heel erg gelachen, raar paard

OMG,ik kom niet meer bij

@SANEX,ik begon me dat ook al af te vragen Maar tja zoals Aaronenarie het beschrijft zou het weleens goed kunnen

@jiehaa:nee hoor voor een echte ruin(heb nog eens gekeken )

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:25

Ibbel schreef:

Dat mensen (en bonobo apen) het ook doen als die hormonen niet door het lichaam gieren, is omdat ze het 'benul' hebben dat het lekker is. En dus niet meer de hormonen nodig hebben om ze ertoe aan te zetten.

volledig eens hiemee!!

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 23:10

Aaronenarie schreef:
SANEX schreef:

Ohmy is dát het?! Dat heb ik wel vaker gezien, maar het is nooit bij me opgekomen dat ze dan aan het masturberen zijn... jiek!

silverado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 23:36

SANEX schreef:
Ohmy is dát het?! Dat heb ik wel vaker gezien, maar het is nooit bij me opgekomen dat ze dan aan het masturberen zijn... jiek!

volgends de manege eigenaar wel... en volgens mij ook want een hengst laat niet zomaar zijn sperma door de lucht heen vliegen ze zijn dan gewoon lekker aan het masturberen zoals mensen dat ook doen

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 00:30

Aaronenarie schreef:
SANEX schreef:

volgends de manege eigenaar wel... en volgens mij ook want een hengst laat niet zomaar zijn sperma door de lucht heen vliegen ze zijn dan gewoon lekker aan het masturberen zoals mensen dat ook doen

Kom dat tegen in je stal/op je hengst

Nouska

Re: Discussie over een genant onderwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 08:22

Hihihi, jawel hoor, ze beleven er wel degelijk plezier aan, onze merries in ieder geval zeer zeker wel! Vooral de oudere is echt een "sloerie" zoals de merrie hierboven beschreven

Onze jongere merrie is dit jaar "maar" geinsemineerd, en het is gelukt ook! Toen de inseminator haar ging checken en ze hem aan zag lopen ging ze helemaal verliefd naar hem hinniken (terwijl ze dus al drachtig was), ennuh.. volgens mij vond ze zelfs die check-up wederom prima

-x- Nouska

silverado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 13:47

Blue_Star schreef:
Kom dat tegen in je stal/op je hengst

tja...