Gaan jullie wel eens alleen op stap met je paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zofia

Re: Gaan jullie wel eens alleen op stap met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:19

Ik rij ook vaak alleen.

In het bos (lange ritten) met duinen, en ook in de bak.

Tuurlijk, met iemand is gezelliger maar soms is het heerlijk om alleen te rijden.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:41

Staan jullie allemaal landelijk ofzo, of gaan jullie gewoon de weg op? Het valt me op dat zoveel mensen buitenrijden

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:06

ik woon zo wat naast de hei, maar meestal is het een polderrondje in me eentje

en binnenkort ga ik voor het eerst alleen met paard-tractor-trailer op pad

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:18

Ik wou dat ik dat kon.
Heb het bos achter de stallen liggen, maar mijn dame is een drama draak om alleen mee buiten te rijden.....

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:23

Ik rij ook altijd alleen buiten. Ik huur een paard van een meisje die midden in de bossen woont dus dat is wel heerlijk.
Ik vindt het echt fijn om s,morgens alleen buiten te rijden. Het ruikt altijd heerlijk in de bossen en dan ik ik me helemaal ontspannen en genieten van het rijden.
Maar samen rijden is ook wel eens gezellig hoor

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:25

Ik woon idd midden in de polder (landelijk klinkt meer iets voor rijke mensen en bos-buurten... ), maar rij ook vaak zat langs de autowegen om door wat dorpen te gaan naar de andere polder daar. Maar ik kom zelden andere mensen tegen hier die ook buitenrijden...

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 09:29

Urielle schreef:
Staan jullie allemaal landelijk ofzo, of gaan jullie gewoon de weg op? Het valt me op dat zoveel mensen buitenrijden

Ik woon in de randstad; maar de stal ligt aan een klein weggetje, en ik hoef dus ook niet zo ver over de weg om in het naastgelegen park te komen. Maar als ik langer buiten wil rijden dan een uur, moet ik wel een spoor, een drukke weg of over / onder de snelweg door...

Maar met mijn 3,5 jarige ga ik ieder weekend een buitenrit maken, soms met anderen, maar meestal alleen. Gaat heel goed, en ik doe het ook juist omdat ik niet afhankelijk wil zijn van anderen.

Ik heb nog geen trailer, geen auto die een trailer kan trekken, én geen E. Dus ik moet dan toch een chauffeur mee nemen. Nu stapt mijn paard makkelijk de trailer op, maar ik heb hem pas 5 maanden, dus het is er nog niet van gekomen om op stap te gaan met de trailer. Binnenkort wil ik hem eens het strand laten zien is hier 15 km vandaan dus net een leuk uitstapje!

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 09:56

Ik ga ook regelmatig alleen op pad. Ook naar wedstrijden. Heerlijk, dat gevoel zo onafhankelijk te zijn!

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 09:58

Nee ik niet. Ik voel me zelf al niet helemaal veilig alleen buiten omdat mijn paard uit zichzelf al een bange haas is bij momenten(terwijl ze dat niet heeft als er andere paarden bijzijn), maar ik mag zowiezo niet van mijn ouders alleen op pad gaan, die vinden het veel te gevaarlijk moest er midden in het bos iets gebeuren ofzo

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 13:42

Ik ga bijn altijd alleen op pad. Ik rijd samen met een vriendin een Epony en dat doen we om de beurt, zodat ze elke dag gereden kan worden. Alleen in het weekend proberen we op zaterdag samen te gaan (als we tijd hebben)
Ik vind het heerlijk alleen!!! Lekker genieten!

GCH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 16:34

Ik ga altijd alleen op pad, dan hoef ik me aan niemand te verantwoorden en kan zo lang gaan als ik wil.

Als ik ga wandelen gaat mijn vriend vaak mee, maar rijdend ga ik altijd alleen

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 16:38

Ik ga ook altijd alleen op pad, omdat ik niemand heb om mee te gaan. Of althans, nog niet. Ik zag dat de buren een pony hebben gekocht, dus wie weet ga ik daar een keer mee uit rijden .

Echt alleen ben ik vaak ook niet. Mijn zus rijdt mee op de fiets, omdat mijn ouders niet graag hebben dat ik helemaal alleen ben, voor het geval er iets gebeurd.. hoe braaf die van mij ook is .

Maar ik ga ook vaak buiten uitstappen en dat doe ik altijd alleen. Dus ja, ik rijd vaak alleen.

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:23

Vrijdagmiddag ben ik nog in m'n eentje een buitenrit gaan maken met Sjors. Naar de polder heen en weer is het 3 kwartier dus ik was zowiezo wel 3 uurtjes weg. Heerlijk!!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:25

Uhm nee .. voel me niet zo veilig alsik alleen ga stel dat er wat gebeurd

Mareska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:49

Urielle schreef:

Euh.. Ja! Ik heb 2 bossen om uit te kiezen, de een is 20 minuten stappen, de ander een minuut of 40 stappen (plus dat ik een viaduct over moet). Ik ga meestal naar het bos wat het dichtst bij is, vaak alleen, lekker uitwaaien samen met de pony, ik vind het echt super ontspannend!

Soms ga ik in de polder rijden (m'n pony staat aan de rand van de polder), ook vaak alleen.

In de bak rijdt ik ook vaak alleen, soms gaat er iemand mee die de andere pony rijdt, maar dat is maar zelden.

Eens in de zoveel tijd ga ik samen met een vriendin naar het bos, meestal naar het bos wat verder weg is, dat is een mooier bos.

Vind het echt heerlijk om alleen met m'n paard te zijn, lekker rustig!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:03

Veelal rij ik samen met mijn vriendin op mijn 2 paarden, we stappen hier zo het erf af het bos in en kunnen dan de hele tijd gezellig kleppen.

Maar ik ga er ook wel eens alleen op uit. Geen enkel probleem, ben afgelopen weekend nog heerlijk 2uur door het bos wezen stappen aan lange teugel. Ik kan dan echt genieten van de rust en ruimte om mij heen...En met mijn paard naar andere locaties red ik me ook alleen, het laden en lossen gaat prima.