Daaleman <> Hulsebos

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 13:00

volgens mij had ik die pasier voor een week terug in m'n handen Was bij de Olde Maten of niet? Was wel een mooi zadel! Ze heeft ook veel Stubben zadels.

ingvdh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 16:31

Bij ons op stal zijn zowel Daalemanzadels als Hulsebos zadels en als ik zou moeten kiezen zou ik voor Daaleman gaan.

Hulsebos is prachtig totdat er iets fout is met het zadel en dan begint het gedonder. Het ligt altijd aan de eigenaar en nooit aan hulsebos, het is dan een heel gedoe willen ze langskomen, omdat ze ervanuit gaan dat het zadel niet slecht kan zijn en het de schuld van de eigenaar is.

Over Daaleman hoor/zie ik niets dan goeds.

anydale

Re: Daaleman <> Hulsebos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:25

Nou ik ben super blij met de Hulsebos We hebben er in totaal 4 zadels van (3 dressuur en 1 spring) en ze zitten allemaal heerlijk. ook hebben we de hoofdstellen en martingaal van Hulsebos Over de service ook niks te klagen, ze komen altijd langs en als er iets kapot is (wat nog nooit het geval is geweest) komen ze gewoon langs hoor. Ik heb mijn zadel zelfs nog nooit ingevet, en hij gaat nu al 3 jaar mee en ziet er nog als nieuw uit Ook heb ik geen rugklachten meer

In een woord: Geweldig

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:56

ze komen altijd langs in het geval dat er iets kapot is. wat nog nooit het geval is geweest hoe weet jij dan dat ze dan altijd langs komen Enne... Je zadel nooit invetten lijkt me heeeeel goed voor het leer

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:06

Daaleman. Die zadels gaan nooit weer af lijkt het wel.

curly2day

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:11

Daaleman !!

En wat Lia (Ilindra) zegt over dat zijn eerst jc zadels waren met zijn merkje, klopt helemaal.
Vriendin ( joelle hier op bokt) heeft dus zo een hulzebos gehad, geen stijl.

En Senior H.b. is prima, maar wat ik over Junior H.B. hoor is toch niet echt goede reclame voor de zaak.

Maar je zult altijd voors en tegens hebben, zo heeft Daaleman bij vrienden van ons, af gedaan omdat ze een zadel niet passend kregen.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:13

Precies Curly2Day, de ene rijdt graag een mercedes, de andere een opel... Dat is ook persoonlijk, ook wbt service en garantie e.d.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:28

ik heb zelf een daaleman ik wil nooit meer een ander zadel.
mijn zadel is denk ik 4 jaar oud en ziet dr nog als nieuw uit,er zitten iets schuurplekjes van me laarzen op
het zit super en ligt op bijna elk paard goed.
mijn zadel heeft ook op een paard met een hoge schoft gelegen en mijn paard is breed en heeft bijna geen schoft.
als ik ooit een nieuw zadel neem word het zeker weer een daaleman
en wat Ilindra zegt hoorde ik laast ook van me collega die is nu helemaal klaar met hulsebosch ook omdat het zadel naar voren ging schuifen na een half jaar,eerst zat ie goed
ze heeft n daaleman in bestelling.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:56

Ik ben schofterig behandeld door de firma Hulsebos.

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 19:58

Ik heb eens op de site van Daaleman gekeken en daar begrijp ik uit dat ze een zadel op maat maken maar, dan moet je daar heen of reiskosten betalen en verder geen controle etc? Weet jij dat Janne, anders worden het weer hele andere prijzen voor een zadel natuurlijk (als reiskosten etc erover komt)

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:03

Bel ze gewoon allebei eens op, vraag om informatie en oordeel zelf hoe je te woord gestaan wordt.

Dat was voor mij al de eerste HB-afknapper.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:56

De daaleman zadels die ik ken zijn prima zadels, gaan jaaaaren mee

anydale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:14

Maflinger schreef:
ze komen altijd langs in het geval dat er iets kapot is. wat nog nooit het geval is geweest hoe weet jij dan dat ze dan altijd langs komen Enne... Je zadel nooit invetten lijkt me heeeeel goed voor het leer

Nou er was weleens iets kapot zoals een neusriem doordat het paard erop had gestaan, ze kwamen langs en hebben gelijk de zadels gecontoleert, dat vind ik goede service.
En over dat invetten, het zadel is van kalfsleer en dat is juist niet goed als het ingevet wordt.. Ik maak het soms schoon met zadelzeep en verder doe ik er eigenlijkniks aan. Zadel ziet er nog prachtig uit!

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 21:36

Ik ga morgen gewoon Hulsebos en Daaleman allebei bellen. Ik laat ze trouwens niet allebei langs komen, nadat ik ze beide heb gesproken maak ik een keus.

Het enigste nadeel aan Daaleman zie ik dat ze maar 2 type's dressuurzadel hebben.

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:42

Daaleman heeft 3 types er is ook nog een gps3

Piaffe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:44

Ik heb zelf een Daaleman. Niet aan laten passen aan mijn paard oid, heb hem 2ehands gekocht namelijk.

Ben er zelf zeeeer tevreden mee. Zadel ziet er altijd heel prima uit en als ik het heb gepoetst is ie als nieuw. Hij is nu ong. 3 jaar.

Ik heb de GPS2

janne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:17

ik heb het zelfde zadel de Ik heb de GPS2 super zadel.

Jaziah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:05

Ik heb sinds febr. jl een hulsebos zadel wb4, geen problemen mee gehad, goede service geboden, en het zadel zit prima!
Er zullen van beide partijen zowel negatieve als positieve verhalen zijn, ik zou zeggen nodig ze uit en beoordeel zelf.

Ing__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:12

Ik zweer bij mijn daaleman
ik heb de GPS 3
zit heerlijk en ligt super op de (moeijke) rug van mijn paard.

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 23:30

En hoe is de zit van een Daaleman?
Ik ben namelijk een wat diepere zit gewend en wil dit ook graag weer. Ook wil ik wat meer wrong dan mijn huidige zadel (kieffer wien).

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:36

Volgens mij niet overdreven diep. Maar de zit is zo persoonlijk daar kun je bijna niks van zeggen

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:37

Ik heb vorig jaar overwogen een Hulsebos te kopen. Maar na het drama dat een stalgenoot van mij met HB heeft meegemaakt hoef ik niet meer.

De rug van haar paard was volledig naar de k*lote door een HB zadel dat op maat was gemaakt maar dat een boom bleek te hebben die centimeters! te smal was.
HB jr. ontkent alles, Het lag beslist niet aan HB. Nee, nee.

Ik hoor ook veel dat HB sr. een vakman is maar dat HB jr. niet zulk vakwerk aflevert.

Ik raad het je dus sterk af.
Daaleman heb ik geen ervaring mee.

wesleyz2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:46

zou eerst proberen welk zadel het beste op je paard past en dan in welk zadel je het beste zitten en dus rijden kunt.
voorals als je de prijs niet zo veel doet. probeer de zadels eerst eens een paar dagen uit. veel succes ermee

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 23:51

wesleyz2 schreef:
zou eerst proberen welk zadel het beste op je paard past en dan in welk zadel je het beste zitten en dus rijden kunt.
voorals als je de prijs niet zo veel doet. probeer de zadels eerst eens een paar dagen uit. veel succes ermee

De prijs doet er wel degelijk toe. Ik kan Daaleman/Hulsebos wel laten komen maar als ik de zadels niet lekker genoeg vind is het ook weggegooid geld.

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:56

Is er niet iemand in je omgeving met een van deze zadels?
Zit weet je pas als je er op gezeten hebt en wat de een fijn vind is voor de ander 3 x niks.