Wat vinden jullie van onze stal'opzet'?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 21:40

Ik vind maar 1 ding van jouw stalopzet: PRUT!

Naja, prut dat het niet hier in de buurt is dan he haha
Klinkt super. Longeerbak is het enige dat ik zou missen.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 21:47

Kan je je boeltje niet ff oppakken en in Hoogland neer zetten?....

unamie

Re: Wat vinden jullie van onze stal'opzet'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 21:49

hahaha als ik in jouw buurt woonde en ik had zelf geen stal dat wist ik het wel
klinkt echt super
krijgen ze ook een goede kwaliteit hooi en wat voor merk brok voer je

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 21:49

Met die faciliteiten en die prijs heb je de boel zo vol. Ik mis inderdaad wel een longeercirkel/loswerkbakje. Hoe is het met de uitrijmogelijkheden direct vanuit stal trouwens?

melmzs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 21:53

als het in de buurt van heemstede is, stond ik er gister al!!!! toppie stal!

Lotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 22:36

Wij hebben ongeveer dezelfde service en daar betaal ik 300 euro voor..geloof me, die prijs mag echt omhoog hoor

Veel sucses nog!!Klinkt echt super,jammer dat ik in belgie woon..anders had ik het wel geweten

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 23:01

Klinkt leuk! Klinkt mij ook als een fijne stal.
Het enige wat ik jammer vind is dat er wordt uitgemest. Maar dat is mijn mening

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 00:30

Ik ben op jouw stal geweest voor die Tyrza-clinic en vind het er erg goed uitzien. Het enige nadeel vind ik dat je weinig mogelijkheid voor een leuek buitenrit hebt. Maar goed, ik ben wat dat betreft verwend door in Egmond vlakbij duin en strand te staan .
Verder denk ik dat jouw prijs voor deze regio heel normaal is. Ik betaal zelf ook € 200,- voor ongeveer hetzelfde.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 08:50

@ Sonja:

Leuke reacties!
Mijn ouders vinden idd dat de prijs omhoog 'moet', omdat we er nu eigenlijk niets aan verdienen. De pensionpaarden verdienen alles terug wat de paarden in totaal kosten zeg maar (10 paarden) dus dat is goed geregeld

De uitrijmogelijkheden direct vanuit stal vind ik persoonlijk prima. We wonen in de polder met heel brede bermen en aan een b-weg. Je kunt hier heerlijk buitenrijden, ik doe dat iig vrijwel iedere dag na het rijden.
Die meiden hier zie je ook regelmatig naar buiten gaan.

Die longeercircel mis ik ook, het is ook de bedoeling dat er ooit een 'roundpenn'komt. En oooit een binnenbak. Het is namelijk de bedoeling dat ik vanuit dit een bedrijf ga opstarten

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 08:57

Anneke schreef:
@ Sonja:

Leuke reacties!
Mijn ouders vinden idd dat de prijs omhoog 'moet', omdat we er nu eigenlijk niets aan verdienen. De pensionpaarden verdienen alles terug wat de paarden in totaal kosten zeg maar (10 paarden) dus dat is goed geregeld

De uitrijmogelijkheden direct vanuit stal vind ik persoonlijk prima. We wonen in de polder met heel brede bermen en aan een b-weg. Je kunt hier heerlijk buitenrijden, ik doe dat iig vrijwel iedere dag na het rijden.
Die meiden hier zie je ook regelmatig naar buiten gaan.

Die longeercircel mis ik ook, het is ook de bedoeling dat er ooit een 'roundpenn'komt. En oooit een binnenbak. Het is namelijk de bedoeling dat ik vanuit dit een bedrijf ga opstarten

Dan zou ik de prijs toch even iets omhoog doen... het is toch leuk om er ook iets aan te verdienen he, en de manuren die er in gestoken worden moeten ook betaald worden he!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 09:14

Die zijn dan in principe min of meer betaald (niet veel maar ach, het is toch een hobby)
We gaan binnenkort eens om de tafel om eens te kijken hoe het nou eigenlijk allemaal reilt en zeilt

Frank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 10:05

Ik ben een paar keer bij je stal geweest en vind het er allemaal keurig uit zien.
Jullie hebben het ook allemaal netjes voor elkaar hoor! Mooie, ruime stallen, mooi weiland, mooie bak en een groot erf.

Het enige nadeel zou ik het buitenrijden vinden. Polder raak je snel op uitgekeken. Maar met de trailer is dat simpel op te lossen. Strand en duinen is zeer vlakbij.

Leoonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 10:06

das flink goedkoop ,,
er is een stal bij ons waar je precies hetzelfde heb ( hoge stee ) en die kost 300ongeveer per maand >;) en er zijn mensen met 3 paarden daar dan is dat tog niet te betalen !!

Xxx leonie

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 10:08

Citaat:
Er word 5x per dag hooi gevoerd
* Er word 3x per dag brok gevoerd met keuze in biks en muslie
* Ze worden elke ochtend om 8 uur buitengezet, en om een uur of 6 weer binnen gehaald

alleen deze snap ik niet
hoe krijg je het voor elkeaar zovaak hooi en brok te voeren, als ze de hele dag op de wei staan?

Voor de rest klinkt het super

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 10:12

@yentelien;
Voor zo'n stal betalen wij €50..

@TS: klinkt super en voor die prijs!

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 10:13

Klinkt goed!
Het enige waar ik zo wat op kan aanmerken is het formaat van de stallen, 3x3 vind ik eigenlijk wat te krap. Mijn paard staat ook in een 3x3 en paarden van zijn maat kunnen dan eingelijk alleen om hun as draaien

Wat ik verder heel erg belangrijk vind is het stalklimaat, niet vochtig, goed veel frisse lucht zonder tocht en veel licht. Dat is een beetje moeilijk te beoordelen vanaf hier

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 10:20

klinkt goed !
je kan idd nog wat meer ervoor vragen

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:10

wanneer komen er foto's ? dan komen er meer meningen denk ik. Dan kan iedereen zeker zeggen of de prijs omhoog kan

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:51

Kun je niet met je boeltje hier in de buurt gaan wonen
Nee geintje, klinkt super...

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:47

Sjuimpje schreef:
Klinkt goed!
Het enige waar ik zo wat op kan aanmerken is het formaat van de stallen, 3x3 vind ik eigenlijk wat te krap. Mijn paard staat ook in een 3x3 en paarden van zijn maat kunnen dan eingelijk alleen om hun as draaien

Wat ik verder heel erg belangrijk vind is het stalklimaat, niet vochtig, goed veel frisse lucht zonder tocht en veel licht. Dat is een beetje moeilijk te beoordelen vanaf hier

als ze de hele dag buitenstaan maakt dat niet veel uit dunkt me...

het brokvoerprobleem ben ik ook wel benieuwd naar!
verder lijkt het me een ideale stal!, mits er ook de keuze zou zijn om ze dag en nacht buiten te hebben...

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:59

Klinkt er goed.
Het enige wat ik extra zou willen is goed strooisel (vlas oid) wat stofvrij is (voor paarden met stofallergie). Dat zou je tegen een meerprijs aan kunnen bieden.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:01

Klinkt ideaal

@Yentelien: das idd bagger zeg! Ik heb ook op zo'n stal gestaan. Een doe-het-zelf stal noemde ik het. Daar betaalde ik 160 euro en vond ik al veel te veel.

Georgette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:10

Klinkt goed zeg
Ik vraag me alleen hetzelfde af als runningkawa...

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:11

Bij mij staan ze ook de hele dag buiten maar ik vind 3x3 stallen toch een nadeel,
ik heb een erg schoon paard, mest en plast altijd achterin maar toch heeft hij nog regelmatig mestplekken op zijn lijf. Het valt ook niet mee om zo'n lap lijf op 9 m2 net naast je mest neer te leggen, ik vind dat altijd wat sneu

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:15

Of ze doen het expres Sjuim

Kawa is maar een huppeltrutje en die lukt het ook in de mest te liggen (ondanks dat hij ook netjes is op sta)

Zelfs van de zomer toen ze 24/7 buiten stonden, ging hij in de schuilstal liggen.. en je raad wel waar

Maar ik ben het wel met je eens, dat een grotere stal voor een groot paard wel fijner is.