Naam paardenrace (nav: SBS Sport Levensgevaarlijk)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:13

Anouar15 schreef:
We mogen het er toch wel over hebben

Waarover?
Je ziet wat sensatiebeelden (van een indianenfeest in Washington) op een commerciële zender en een paar reacties verder hebben alle ZuidAmerikanen een mentaliteit.

Tuurlijk

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:14

Huertecilla schreef:
Tuurlijk

Dank je

Huertecilla

Re: Naam paardenrace (nav: SBS Sport Levensgevaarlijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:33

Heb je al eens nagezocht hoeveel paarden direct en indirect het (dodelijk) slachtoffer geworden zijn van de Olymische Spelen in Athene of de historie van de OS
Ik zit net een verslag van Wouter Slob te lezen over Mexico, waar tijdens de militairy een verdronken paard onder een brug bleef liggen terwijl de rest er nog overheen moest en er daarvan ook een aantal verdronk of afgemaakt moest worden.....

Tis zó makkelijk met de meute mee te huilen. Met die 'Stampede' zijn een paar dozijn zotten en hun paarden gemoeid. Met het FEI-gedoe honderdduízenden en dat begint bij iedere Bokt(st)er gewoon om de hoek of onder de eigen kont.... Stel dát aan de kaak.
Ik kan er hooguit vraagtekens bij zetten maar heb verder eerst nog een waslijst mbt mezelf en mijn eigen paarden.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:38

EngelAngela schreef:
Ik heb gister het programma op SBS6: 'sport levensgevaarlijk' gekeken. Daarin was een race te zien in Amerika of Australie, waarbij paarden van een heuvel (Zeer steil) moesten afgalopperen, en daarna nog door een rivier. Ik heb alleen niet goed geluisterd, en weet nu dus niet waar deze 'race'-die ook wel de zelfmoordrace wordt genoemd- plaatsvind en hoe hij heet..

Mensen die snappen en weten wat ik bedoel, en mij naam en evt informatie kunnen geven over deze race?

Bedankt alvast!

Wil je dat ook gaan doen met kim dan

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:46

Ik heb dat ook gezien, niet voor de eerste keer...

Maar ook die ongelukken op de draf- en renbaan, vond ik dood eng!
Maar zo'n race, of die wilde paarden rijden, die beesten waren gewoon in blinde paniek... ik vond het rond uit schandalig!

*en nie ik wil niet zeggen dat iedereen dat dan meteen is...*

De race hete gelood ik gewoon de death race of de zelfmoord race..
Vreselijke race...

QuirA

unamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:51

Huertecilla schreef:
Echt; maken jullie je nu maar druk over jezelf en de ruiters in jullie omgeving.

volgens mij maak jij je drukker dan de rest

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:53

unamie schreef:
Huertecilla schreef:
Echt; maken jullie je nu maar druk over jezelf en de ruiters in jullie omgeving.

volgens mij maak jij je drukker dan de rest

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:54

Huertecilla schreef:
Heb je al eens nagezocht hoeveel paarden direct en indirect het (dodelijk) slachtoffer geworden zijn van de Olymische Spelen in Athene of de historie van de OS
Ik zit net een verslag van Wouter Slob te lezen over Mexico, waar tijdens de militairy een verdronken paard onder een brug bleef liggen terwijl de rest er nog overheen moest en er daarvan ook een aantal verdronk of afgemaakt moest worden.....

Tis zó makkelijk met de meute mee te huilen. Met die 'Stampede' zijn een paar dozijn zotten en hun paarden gemoeid. Met het FEI-gedoe honderdduízenden en dat begint bij iedere Bokt(st)er gewoon om de hoek of onder de eigen kont.... Stel dát aan de kaak.
Ik kan er hooguit vraagtekens bij zetten maar heb verder eerst nog een waslijst mbt mezelf en mijn eigen paarden.

Tuurlijk gaan er wel vaker paarden dood, maar daar gaat het hier toch helemaal niet over?
Het gaat hier over die zelfmoordrace.
Dus als je daar geen zinnig antwoord op kunt geven geef dan alsjeblieft helemaal geen antwoord.

Vond die filmpjes echt niet normaal hoe die paarden in paniek in het water zitten en iedere keer kopje onder gaan bah bah.
Hoop dat ie in ieder geval een keer flink tegen z'n "ruiter"(in hoeverre je zoiemand dan ruiter kunt noemen) heeft geslagen met z'n benen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:57

Huertecilla schreef:

Kan ja, maar bij de FEI worden paarden niet in paniek gedwongen en weet ik veel wat...

De kans bij de FEI is véél kleiner en komt veel minder voor, alleen omdat er veeeeeeeel meer paarden aan meedoen, lijkt het ook meteen meer, omdat dit maar een aantal dieren zijn, maar ga de percentage uitrekenen, dan schrik je toch wel!

QuirA

Suelza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:02

Huertecilla schreef:
Suelza schreef:
Zulke dingen mogen anno 2005 niet meer gebeuren. Dieren hebben ook rechten en godzijdank zijn er dierenrechtenorganisaties die dit ook inzien en actie ondernemen...

Vertel je dat de burgers in Afghanistan en Irak?! We kunnen nog niet eens voorkomen dat een stel gekke amerikanen twee landen bombarderen en bezetten. Zorg eerst maar eens dat je er binnen jouw eigen invloedssfeer alles aan doet en begin bij jezelf. Er is altíjd wel een ander, maar hou en rij jij joúw paard 100% paardgericht?

Jij hebt er wel een handje van om appels met peren te vergelijken, zeg...

De burgers in Afghanistan en Irak? Heb jij enig idee om wat voor een dictator-cultuur het daar ging? Natuurlijk ben ik het er niet mee eens dat Bush op eigen houtje een land binnenvalt, maar dat staat hier helemaal niet ter discussie... Maar mocht je het willen weten, ik sta achter de oorlogen die hebben plaatsgevonden in Afghanistan en Irak. Ik kan mij een oorlog in de Nederlandse geschiedenis herinneren, waarin in ook onnoemlijk veel slachtoffers zijn gevallen en waar er nog meer zouden zijn gevallen als men Nederland niet was binnengevallen...

Binnen mijn eigen invloedssfeer doe ik er idd alles aan wat in mijn macht ligt, sterker nog dat is zelfs mijn werk. En daarbij kijk ik toch ook zeker naar mezelf. Je kunt een ander pas aanspreken, nadat je jezelf aangesproken hebt. Daar ben ik mij absoluut van bewust.

Ik hou mijn paarden zo paardgericht als dat mogelijk is voor een huispaard. Nee, ze lopen niet dag en nacht in de natuur als een wilde brumby, maar dat zou ook niet paardgericht zien gezien het feit zij daar niet op gefokt zijn en daar dus niet tegen zouden kunnen. Wel zorg ik ervoor dat ze het zo goed mogelijk hebben en alle bescherming krijgen die redelijkerwijs nodig is om ze gezond te houden.

Maar ook dat is iets totaal anders als wat hier ter discussie staat. Nou ja, discussie is een groot wordt. De meeste hier zijn het er met elkaar over eens dat wat er tijdens de "zelfmoord" race gebeurd. dieronvriendelijk is. En daar praten wij over. Daar is toch niets mis mee? Ik denk dat dit alleen maar laat zien dat je een hart voor dieren hebt. En natuurlijk kun je in je eentje niet de hele wereld veranderen, maar stilzwijgend toezien is het ergste wat je kunt doen...

sherwood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:08

JUIST! Ik wordt zi ziek van dat gewijs en deze huertecilla kan er echt wel wat van. Wat zeg jij iets over het stierenvechten??? Zeg liever wat over die hongerige mondjes is afrika!
Heu hoor ik daar iemand klagen over paarden in een vieze stal? Zeg liever wat van die gevangene die omgekomen zijn in die brandende cel. Jaja zo ken ik er nog wel een paar. GAAP!

Ruga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:29

Suelza schreef:
De meeste hier zijn het er met elkaar over eens dat wat er tijdens de "zelfmoord" race gebeurd. dieronvriendelijk is. En daar praten wij over. Daar is toch niets mis mee? Ik denk dat dit alleen maar laat zien dat je een hart voor dieren hebt. En natuurlijk kun je in je eentje niet de hele wereld veranderen, maar stilzwijgend toezien is het ergste wat je kunt doen...

Juist, maar praten is maar stap 0, dus wie neemt er eens het initiatief om effectief iets te doen. Zolang het bij 'oh wat erg' op een forum blijft gebeurt er helemaal niks, thuis niet en ergens anders niet. Internet heeft de wereld erg klein gemaakt en een beetje engels kunnen we allemaal. Als zoiets je echt boos maakt, laat dan horen dat je het er niet mee eens bent en waarom. Mail de organisatie eens, of steun bijvoorbeeld een lokaal intiatief wat daar de dierenrechten verdedigt, al was het maar met een brief.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:43

als jullie aktie willen ondernemen tegen dit soort praktijken kijk dan eens op
www.ciwf.nl
www.brooke.nl
www.ifaw.nl
en word donateur
zelf ben ik na het zien van filmpjes van de ciwf acuut gestopt met vlees eten
de beste keus ooit vind ik zelf

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:52

We hebben het hier toch over paarden die worden gedwongen die levensgevaarlijke race te lopen? Niet over gevangenen die omkomen in een cel...ik neem aan dat je daarmee het cellencomplex op Schiphol bedoeld. Open daar maar een apart topic over. Ik heb heus wel medelijden met die mensen en met de nabestaanden, maar sorry hoor, die mensen hàdden wèl een keus! Het zijn bolletjesslikkers, illegalen enz wat daar zit. Maar goed, daar gaat het dus nu niet om. Wij mogen toch wel praten over hoe erg we het vinden dat die paarden daartoe gedwongen worden? Praten is stap 1, als je praat, kom je uiteindelijk misschien wel tot actie. Ik had dat programma niet gezien, (gelukkig ook ) en wie weet schrijf ik wel een brief of wat ook. Je hoeft al dat dierenleed toch ook niet onder tafel te schuiven? Ik vind dat het levensgevaarlijk is wat die mensen met die paarden doen, en niet verantwoordelijk. Dat dier kan zelf niet kiezen, de keuzes worden voor hem gemaakt. Echt verschrikkelijk! En er zullen ook wel zat paarden verkeerd gereden worden in de dressuurwereld, maar als je met je paard zo`n race loopt, wèèt je dat het levensgevaarlijk is! Dat vind ik toch echt wel heel iets anders dan dat je gewoon je paard goed probeert te rijden, maar ''per ongeluk'' het paard verkeerd rijdt.

sherwood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 15:37

je hebt duidelijk mijn bericht niet bergepen!
Ik doelde op dat overloos gel*l dat je niks mocht zeggen over bv deze paarden race omdat er ook nog andere dingen waren om je druk over te maken. Lees het nog eens zou ik zeggen.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 15:56

Ik vind die mensen die zo'n race hebben verzonnen of hem gaan rijden echt te gestoord voor woorden...

Maar ik snap het niet hoor, ze renne van een heuvel af en komen dan in het water terecht... en dan? al die paarden verdrinken!!

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 16:03

sherwood schreef:
JUIST! Ik wordt zi ziek van dat gewijs en deze huertecilla kan er echt wel wat van. Wat zeg jij iets over het stierenvechten??? Zeg liever wat over die hongerige mondjes is afrika!
Heu hoor ik daar iemand klagen over paarden in een vieze stal? Zeg liever wat van die gevangene die omgekomen zijn in die brandende cel. Jaja zo ken ik er nog wel een paar. GAAP!

Sorrysorrysorrysorrysorry!!!!
Niet voor jou bedoeld!

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 16:20

Gelukkig praten we ook zo over jou als je vermoord word.
Ach ja ik kan er geen medelijden mee hebben je kan net zogoed doodgaan aan een hartstilstand en dat gebeurt 10 keer zo vaker als dat je levend gevilt wordt TOCH?

Met een beetje dieren liefde vind je dit toch wle vreselijk voor die dieren!

elibeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 16:37

ik heb t ook gezien, vondt t ook alles behalve diervriendelijk of verantwoordelijk met je dier omgaan.
Dat zogezegd op wilde paarden rijden... zag je ook dat ze die dieren continue op het hoofd en op de kont zaten te slaan.. en dan natuurlijk die band om de flank.. raar he dat die dieren gaan bokken en springen.. en dat van die helling af.. daar heb ik geen goed woord voor over.... diep triest...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 16:58

Huertecilla: klinkt alsof jij op je spreekwoordelijke Zuid-Amerikaanse pìkje getrapt bent...

Als jij dit niet aanstootgevend vind, ga dan lekker op een ander forum lopen zeuren, verkoop je paard en ga kevertjes verbranden ofzo... ja sorry hoor

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 19:46

HELEMAAL mee eens Sees!!!

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 20:49

Sees schreef:
Huertecilla: klinkt alsof jij op je spreekwoordelijke Zuid-Amerikaanse pìkje getrapt bent...

Als jij dit niet aanstootgevend vind, ga dan lekker op een ander forum lopen zeuren, verkoop je paard en ga kevertjes verbranden ofzo... ja sorry hoor

Amen.
(ze is wel heeeel stil in 1 keer he )

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 09:26

Ja sorry...dat moest echt even. Ik zat hier op mijn werk bijna te huilen achter de computer toen die paarden helemaal proestend en snuivend probeerden boven te blijven. Die stroming was hardstikke snel, iedere keer dacht ik: "en nu is het gedaan, nu komen ze niet meer boven." En die KLO..lui die bleven maar aan dat paard hangen met hun dikke lijf. Ik ben blij dat die andere filmpjes het niet deden...

sherwood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 09:43

Hahahaha kevertjes verbranden, hoe verzin je het
ferialover: Is ok, ik dacht je het tegen mij had.

Ik kan er ook niet bij hoor dat iemand hier niet door geraakt wordt. omdat het maar een paar paarden zijn...... als was het er 1!!! dan nog !!!