Anouar15 schreef:We mogen het er toch wel over hebben
Waarover?
Je ziet wat sensatiebeelden (van een indianenfeest in Washington) op een commerciële zender en een paar reacties verder hebben alle ZuidAmerikanen een
mentaliteit.Tuurlijk
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Anouar15 schreef:We mogen het er toch wel over hebben
mentaliteit.
Huertecilla schreef:Tuurlijk
of de historie van de OS

EngelAngela schreef:Ik heb gister het programma op SBS6: 'sport levensgevaarlijk' gekeken. Daarin was een race te zien in Amerika of Australie, waarbij paarden van een heuvel (Zeer steil) moesten afgalopperen, en daarna nog door een rivier. Ik heb alleen niet goed geluisterd, en weet nu dus niet waar deze 'race'-die ook wel de zelfmoordrace wordt genoemd- plaatsvind en hoe hij heet..
Mensen die snappen en weten wat ik bedoel, en mij naam en evt informatie kunnen geven over deze race?
Bedankt alvast!
Huertecilla schreef:Echt; maken jullie je nu maar druk over jezelf en de ruiters in jullie omgeving.
unamie schreef:Huertecilla schreef:Echt; maken jullie je nu maar druk over jezelf en de ruiters in jullie omgeving.
volgens mij maak jij je drukker dan de rest

Huertecilla schreef:Heb je al eens nagezocht hoeveel paarden direct en indirect het (dodelijk) slachtoffer geworden zijn van de Olymische Spelen in Atheneof de historie van de OS
![]()
Ik zit net een verslag van Wouter Slob te lezen over Mexico, waar tijdens de militairy een verdronken paard onder een brug bleef liggen terwijl de rest er nog overheen moest en er daarvan ook een aantal verdronk of afgemaakt moest worden.....
Tis zó makkelijk met de meute mee te huilen. Met die 'Stampede' zijn een paar dozijn zotten en hun paarden gemoeid. Met het FEI-gedoe honderdduízenden en dat begint bij iedere Bokt(st)er gewoon om de hoek of onder de eigen kont.... Stel dát aan de kaak.
Ik kan er hooguit vraagtekens bij zetten maar heb verder eerst nog een waslijst mbt mezelf en mijn eigen paarden.
Huertecilla schreef:Heb je al eens nagezocht hoeveel paarden direct en indirect het (dodelijk) slachtoffer geworden zijn van de Olymische Spelen in Atheneof de historie van de OS
![]()
Ik zit net een verslag van Wouter Slob te lezen over Mexico, waar tijdens de militairy een verdronken paard onder een brug bleef liggen terwijl de rest er nog overheen moest en er daarvan ook een aantal verdronk of afgemaakt moest worden.....
Tis zó makkelijk met de meute mee te huilen. Met die 'Stampede' zijn een paar dozijn zotten en hun paarden gemoeid. Met het FEI-gedoe honderdduízenden en dat begint bij iedere Bokt(st)er gewoon om de hoek of onder de eigen kont.... Stel dát aan de kaak.
Ik kan er hooguit vraagtekens bij zetten maar heb verder eerst nog een waslijst mbt mezelf en mijn eigen paarden.
Huertecilla schreef:Suelza schreef:Zulke dingen mogen anno 2005 niet meer gebeuren. Dieren hebben ook rechten en godzijdank zijn er dierenrechtenorganisaties die dit ook inzien en actie ondernemen...
Vertel je dat de burgers in Afghanistan en Irak?! We kunnen nog niet eens voorkomen dat een stel gekke amerikanen twee landen bombarderen en bezetten. Zorg eerst maar eens dat je er binnen jouw eigen invloedssfeer alles aan doet en begin bij jezelf. Er is altíjd wel een ander, maar hou en rij jij joúw paard 100% paardgericht?
Suelza schreef:De meeste hier zijn het er met elkaar over eens dat wat er tijdens de "zelfmoord" race gebeurd. dieronvriendelijk is. En daar praten wij over. Daar is toch niets mis mee? Ik denk dat dit alleen maar laat zien dat je een hart voor dieren hebt. En natuurlijk kun je in je eentje niet de hele wereld veranderen, maar stilzwijgend toezien is het ergste wat je kunt doen...
) en wie weet schrijf ik wel een brief of wat ook. Je hoeft al dat dierenleed toch ook niet onder tafel te schuiven? Ik vind dat het levensgevaarlijk is wat die mensen met die paarden doen, en niet verantwoordelijk. Dat dier kan zelf niet kiezen, de keuzes worden voor hem gemaakt. Echt verschrikkelijk!
En er zullen ook wel zat paarden verkeerd gereden worden in de dressuurwereld, maar als je met je paard zo`n race loopt, wèèt je dat het levensgevaarlijk is! Dat vind ik toch echt wel heel iets anders dan dat je gewoon je paard goed probeert te rijden, maar ''per ongeluk'' het paard verkeerd rijdt. sherwood schreef:JUIST! Ik wordt zi ziek van dat gewijs en deze huertecilla kan er echt wel wat van. Wat zeg jij iets over het stierenvechten??? Zeg liever wat over die hongerige mondjes is afrika!
Heu hoor ik daar iemand klagen over paarden in een vieze stal? Zeg liever wat van die gevangene die omgekomen zijn in die brandende cel. Jaja zo ken ik er nog wel een paar. GAAP!
ja sorry hoor 
Sees schreef:Huertecilla: klinkt alsof jij op je spreekwoordelijke Zuid-Amerikaanse pìkje getrapt bent...![]()
![]()
Als jij dit niet aanstootgevend vind, ga dan lekker op een ander forum lopen zeuren, verkoop je paard en ga kevertjes verbranden ofzo...ja sorry hoor