Wat kost een ezel (2-jarige) Reddingsactie !

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

soubieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 16:51

En ? al nieuws ?
Ben erg nieuwsgierig

xx tiney

Yentl_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 17:59

hihihihi, ik ook!!! ik kan niet w8en, want zo'n leven verdient geen enkel beest in de werled!!!

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 18:42

Helaas heb nog geen nieuws, krijg Lola ook niet te pakken !
Maar mocht het lukken om het ezeltje te kopen heb ik al wel een nieuw goed tehuis voor hem/haar ! het komt dan terecht bij een vrijwilliger van het dierenasiel die nog 3 andere ezeltjes heeft !

Yentl_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 09:20

jeej, dat zou echt heeeel erg fijn zijn zeg!

x_Irisje_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 09:28

Ik ga dit topic ook maar eens in de gaten houde, wel spannend. Ik ga voor jullie duimen!

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 14:15

Mist schreef:
Helaas heb nog geen nieuws, krijg Lola ook niet te pakken !
Maar mocht het lukken om het ezeltje te kopen heb ik al wel een nieuw goed tehuis voor hem/haar ! het komt dan terecht bij een vrijwilliger van het dierenasiel die nog 3 andere ezeltjes heeft !

Wouw dat zou echt helemaal te gek zijn. Heeft ie ezelvriendjes.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 14:59

Even een kleine post, dan kan ik het topic ook even volgen, ben erg benieuwd hoe het allemaal afloopt!

Barbara88

Re: Wat kost een ezel (2-jarige) Reddingsactie !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 15:52

wauw hoop maar dat het goed afloopt succes er mee !!

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 19:33

Helaas, slecht nieuws! Lola is vandaag langs geweest en, ze hebben sinds (heel) kort nog een 4mnd oud ezelveulen erbij gekocht, voorts werd trots vermeld dat de bijna 2 jarige ook drachtig is
Verkopen ? nou ja, de kinderen hadden er zoveel plezier van om er op te rijden en met de kar weg te gaan

Dus, het goede nieuws is dat ze niet meer alleen staat. Het slechte nieuws is dat er zometeen nog een ezeltje naar de knoppen geholpen wordt.....

Ga dit weekend overleggen met degene die het ezeltje op wilde vangen (ik heb het vermoeden dat ze het hier niet bij laat zitten- dat ze die mensen toch aan wil spreken hierop- volgende week is het "st Hubertus" dag en dan komt die man ook waarschijnlijk (vorig jaar wel iig met ezel en 2 kids erop, toen was ze dus nog maar 1 jaar )

Yentl_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:24

sorry hoor.....maar dit vind ik echt zo verschrikkelijk, heeft die man ook niks gezegd over die ezelopvang-foldertjes in zijn brievenbus???

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:43

Eigenlijk zou ik als ik jou was de dierenbescherming gebeld hebben.
En laat dan nog maar wat meer mensen bellen, misschien dat ze er dan iets aan gaan doen.
Hoewel ze dit misschien niet zien als mishandeling/verwaarlozing

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 20:51

Je hebt hier geen dierenbescherming Spetterlover! geen inspectiedienst, dat is hier allemaal nog niet geregeld ! wat dat betreft is Belgie achtergesteld gebied.

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 18:48

Eventjes hier de Pb die ik van Lola ontving....wat volgens mij eigenlijk een post in dit topic had moeten zijn:

Ja dat was wel even stom daarstraks. Ik kwam eraan en er was niemand thuis. Ik dacht laat ik toch maar even naar die ezel gaan kijken nu ik toch hier ben ... Tot mijn grote verbijstering stonden er nu 2 ezels. Een grote en een kleine ... "ohow" dacht ik nog. Het leek me beter dat ik me snel uit de voeten maakte en eerst overleg pleegde met Mist vooraleer ik me als potentiele koper ging voordoen. Toen ik halverwege de oprit was kwam moeder de vrouw natuurlijk thuis. Ja toen kon ik er niet meer onderuit Die man gaat me waarschijnlijk 1 van de dagen bellen ivm de aankoop van een ezel en ik heb geen idee wat ik hierop moet gaan zeggen. Dus Mist, hoe eerder je me kan zeggen of ik nu nog een ezel moet kopen of niet hoe beter.
De ezeltjes zelf vond ik er wel goed uitzien, netjes gekapt, mooi ruim schoon loopstalletje. Ze waren ook niet mager ofzo en ze hingen vol hooi.
Ze stonden wel op een heel klein stukje, beetje moderrig ook en daar lag wel veel mest op (veelal verse dus neem aan dat hij dat ook wel proper houdt)
Volgens mij waren ze de uitloop aan het uitbreiden aan de nog niet afgewerkt omheining te zien.

Ze leken me wel goed te staan, zeker nu ze met 2 zijn en ze blijkbaar iets aan de huisvesting zijn aan het doen. (binnekort staan er immers 3!) Misschien is het beter om nu even geen actie meer te ondernemen? Anders staat er dadelijk weer 1 alleen daar en als ik die vrouw mag geloven is die man toch wel "ezel-gek".
Misschien dat hij dus gewoon niet goed wist hoe hij met die beesten om moest gaan en hebben je folders hem toch de ogen geopend? Die beesten stonden zo samen op zich niet slecht, zeker aangezien ze de boel zijn aan het veranderen.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 19:13

Ik hoop dat het goed gaat komen met die ezeltjes en dat ze niet op dat andere ezeltje gaan rijden als die zo jong is.

Dizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:28

Hoi Mist,

De ezels hebben het daar nooit superslecht gehad, denk ik.
Zij krijgt voldoende beweging, aandacht en staat aan huis (wel in een kleine paddock, maar een leuke stal)

Dan ken ik andere dieren die het slechter hebben.

Het enige slechte is dat de man er te vroeg iets mee doet.
Maar hij doet er wel iets mee en is dol op het ezeltje (de hele familie).

Ik heb net ergens gelezen dat ezels pas met 5 jaar bereden mogen worden Ze zijn later volwassen dan paarden, maar of ze dat in Egypte, Griekenland en weet ik waar weten?!

Het zijn geen slechte mensen (ik kom hem ook af en toe tegen), alleen heel dom. Want het is niet normaal dat hij de kinderen (die rond de 7 jaar zijn?) zo vroeg op die ezel laat rijden, zo jong een veulen laat krijgen en voor de kar is het misschien ook te vroeg (hoewel veel paardenmensen hun paard ook met 2 beleren).

We blijven hem er gewoon op aanspreken en hopelijk leert hij snel bij!

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 15:36

voldoende beweging met 2 kinderen erop bedoel je ?
Dat sommige mensen hun paard met 2 inrijden is niet goed te praten, maar heeft toch niets te maken met dit topic ?

En kan best zijn dat die mensen goede bedoelingen hebben....maar dat wil niet zeggen dat dat daarom ook goed is voor de dieren ! Jij weet ook dat dat beestje minimaal 1 jaar alleen heeft gestaan in dat stukje bos van 5x5 meter.