milo schreef:je gaat toch ook niet na het avondeten joggen???
Dat is een beetje appels en peren vergelijken. Een paard is een vluchtdier en gemaakt om altijd weg te kunnen rennen. Roofdieren kunnen dat veel minder goed.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
milo schreef:je gaat toch ook niet na het avondeten joggen???
Cassidy schreef:Ik probeer een uur te wachten na het voeren.
En als er voer in de bak ligt na het rijden, moet ze ook even een uurtje wachten (zet ik haar vast in de box).
Birta schreef:Ik heb ook altijd geleerd dat je een paard niet direct na het rijden moet voeren. Misschien weet iemand te vertellen waarom (niet/wel)?
. Immers, op de wei eet je paard de hele dag door in een situatie die vergelijkbaar is met de situatie 'in het wild'. Geen probleem dus
.
. bambi schreef:Ik had mijn paard na een hele pittige training zijn bix gegeven (1,5 kg.) En vlak daarna probeerde hij overtegeven (iets wat niet lukt bij paarden) en er kwam allemaal snot met opgelost bix uit zijn neus. Ook had hij grote ademproblemen. En zoals ik al eerder schreef 9 van de 10 keer zal het zeker goed gaan maar er zijn een hoop gevallen bekend waarbij dat niet zo is en ik denk dat je dan veel verder van huis bent