pagony spullen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 04:31

Ik vraag me af of je Pagony en Pikeur niet door elkaar haalt
Pagony heb ik gedeeltelijk ervaring mee. De dekens vind ik goed, lagen netjes op mijn paard en waren sterk. De hoofdstellen verschillen erg van kwaliteit. Ik ga altijd zelf naar de winkel, en dan zoek ik tussen de hoofdstellen tot ik er een vind die me bevalt. Je hebt erbij die van karton kwaliteit zijn, en je hebt er gewoon goede tussen zitten. Zo heb ik jaren gedaan met een hoofdstelletje van 40 gulden, die was gewoon goed. Op een gegeven moment heb ik hem weggegeven, diegene heeft hem ergens achter gelaten en nu heeft een stalgenoot van mij hem, en hij doet het nog steeds. Ding is nu zo'n 10 jaar oud.
Ik haal ze altijd goed door de olie, en dat laat ik intrekken. Krijg alles soepel op deze manier

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 08:23

En ook ik heb goede ervaringen. Ik heb 2 jaar geleden een hoofdstel gekocht. Was heel gopedkoop met het idee voor reserve. Ik heb hem eerst twee dagen in de olie gelegd en ben hem toen gaan gebruiken. Hij beviel me erg goed. Hij stond ook erg mooi. Dat ik hem dus dagelijks ben gaan gebruiken. En hij leeft nog steeds rij er nog steeds dagelijks mee.
Die van mij is absoluut niet stug maar juist heel soepel.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 10:25

Sorry maar 90 Euro voor Pagony?? dan rekenen ze er nog meer voor dan het oorspronkelijk gekost heeft dus het zal toch wel om een ander merk gaan dan....

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 10:30

Pagony is redelyke kwaliteit, voor die prijs dan.
Ik blijf idd ook liever bij HH

KayC

Re: pagony spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 11:16

Ik heb twee pagony hoofdstellen. Wil toch steeds weer nieuwe dus ze hoeven bij mij niet lang mee te gaan
Ze waren bij mij inderdaad in het begin heel stug, maar na een paar keer vetten, zo soepel als wat.
Trouwens, de riempjes van de Pagony Rennes vind ik wel erg dun en lijken mij niet erg stevig. Vandaar dat ik die ook niet meer gebruik bij mijn mega sterke verzorgfjord

cathynz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 11:20

hihihi ik woon in new zealand en hier word het aangerprijst als een geweldig top hoofdstel dus ik dacht ik zal het hier eens vragen, want volgens mij word pagony toch voor divoza gemaakt of zo iets?

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 11:22

cathynz schreef:
hihihi ik woon in new zealand en hier word het aangerprijst als een geweldig top hoofdstel dus ik dacht ik zal het hier eens vragen, want volgens mij word pagony toch voor divoza gemaakt of zo iets?

Ik dacht dat Pagony het huismerk van Divoza is ja. Maar weet het niet zeker hoor. Het zijn in ieder geval leuke hoofdstelletjes die je even moet vetten. Maar als je echt iets wilt voor langere tijd kun je misschien beter een wat duurder hoofdstel van een goed merk kopen.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 11:29

Ja Pagony is idd het huismerk van Divoza
Maar geen tophoofdstel dus maar een budgethoofdstel.
Voor 90 Euro kan ik wel fijnere hoofdstellen kopen

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 12:44

Ik heb een hoofdstel van Pagony, omdat ik persé een rondgenaaid wou en ik nergens anders een betaalbaar rondgenaaid hoofdstel kon vinden. Het wordt nu een dik jaar intensief gebruikt en het ziet er nog prima uit, de kwaliteit is goed.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 17:50

pagony.. in een woord waardelooooos.. zolang je geen super kwaliteit koop en je ben daar tevreden mee is het prima.. maar zodra je het vergelijkt vind ik t echt waardeloos..

zelfde geld voor eigenmerk horselover/harrys horse/etc

zou dan voor imperial riding gaan.. ook niet achtelijk duur en stuk beter qua kwaliteit.. Voor een hoofdstel wat eeuwen mee gaat een stubben.. (en dan kan je nog duurder/beter gaan.. ..)

cathynz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 01:54

echt waar hoor, 90 euro omgerekent van nz dollar tot euros, daarom ik dacht eerst effe kijke wat de meide op bokt me kunne vertellen...

ikjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:00

ik vind pagony niet echt goed... ik heb er 3 dekens van en alle 3 gescheurd (nou moet ik wel zeggen dat het kwam van een dekenslopende pony die erbij liep, maar toch). mijn hoofdstel is (denk ik) ook van pagony endie is wel een stuk beter, was 2e hands en gaat nu bij mij al 2,5 jaar mee.

SummerRemedy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:51

Ik vind het geen slechte spullen, heb een hoofdstel van 6 jaar wat er nog als nieuw uitziet, en ook 2 dekens, eentje heb ik al 4 jaar ofzo, ook nog als nieuw (alleen een beetje vies ) en die ander doet het ook goed (maar die heb ik tot nu toe alleen afgelopen winter gebruikt)

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 16:44

Ik heb ook nog een pagony halster ( pagony elite)
ik vind m supper
lekker zacht bij het kopstuk en de neusriem en stevig genoeg
niet te duur

mijn zusje heeft nu een deken van pagony 200 grams maar daar zit ten eerste een hele rottige voering in die is van nylon (waar de pony snel van gaat zweten) en ten tweede beginnen de bilriemen en de voorsluiting nu al te slijten
dus ik denk dat het per artiekel bekeken moet worden

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 16:57

Ik heb een hoofdstel van pagony. Niet echt super kwaliteit, maar voor de prijs is het goed .

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:35

Hoofdstellen: prima voor het geld, kunnen wel 10 jaar meegaan.
Dekens: prima.
Zadels: prut, na een sprong was de boom gebroken, ik hoorde ineens wat kraken en dat bleek later de boom te zijn.
Is nu al weer zo'n 10 jaar geleden, misschien dat de zadels nu beter zijn. Maar het kan ook anders:Ik ken iemand met een oude Pagony Super, zadel is wel 15 jaar oud en nog steeds goed.
Overigens zit er dezelfde boom in een Pagonyzadel als in een Rossner zadel. Voor mij dus ook geen Rossner zadel.

Ik vind Pagony beter dan Global, hiervan gaan de stiksels van hoofdstellen heel snel los. Bij pagony nooit last van gehad.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:01

Alle waar is naar z'n geld.

Ik erger me rot aan prutkwaliteit spullen waardoor ik uiteindelijk alsnog goed spul haal en extra duur uit ben. Dan liever in 1x goed. Global vind ik net zo ruk.

Aan een borstel of een halster ofzo kun je je niet echt een buil vallen, maar met leerwerk wordt het al heel anders.

cathynz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 21:57

het ziet er dus duidelijk uit dat ik beter wat geld bij kan leggen en wat beters kopen harstike bedankt voor de informatie!

EFL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:49

Op internet kwam ik toevallig www.paardenruitervoordeel.nl tegen.
Daar zijn echte merken te koop voor een lagere prijs dan in een gewone winkel.
Ik vermoed dat je langer plezier hebt aan een 'echt' merk.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:12

Ik heb nu 1,5 jaar een pagony zadel, dit bevalt me prima is niets mis mee. Heb ook zelf het idee dat ik wel een heel duur zadel kan kopen wat 20 jaar mee gaat, maar dat hoeft helemaal niet op mijn volgende paard te passen toch?? Voor mij iets minder duur en duurzaam.
komt bij dat je af en toe toch iets nieuws wilt, of ben ik zo gek?

Livado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:22

Heb een hoofdstel....en die heb ik ondertussen tig keer ingevet en het is nog steeds niet soepel ! Bagger dus...

cathynz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 23:27

bedankt EFL... ze doen dus aleen maar kieffer....

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:37

Ik heb een Pagony hoofdstel, echt bagger gewoon
Totaal niet soepel, na hoeveel x invetten ook. Verder ook nog een deken, maar die is super fijn!

Petra_O

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:54

Je moet bij poagony spullen kritisch zijn. Somige partijen zijn beter dan anderen. Ik heb ruim twee jaar met een pagony zadel gedaan, en die was ok nog eens tweedehands. Nu heb ik hem verkocht aan een stalgenoot van me die er heel blij mee is. Hij moet wel een keer opgevuld worden, maar er is nog niets kapot aan geweest.
Aan de andere kant kom ik ook wel eens bij divoza en dan hangen er van die kartonnen hoofdstelletjes. Kortom, het verschilt erg. Goed zoeken, en niet via indernet bestellen.

Dors04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 15:05

ik heb een dekjes van pagony en die verkoop ik
ik vindt het wel een fijn dekje
hij is ook nog erg netjes gebleven en hij is tocht echt wel eventjes oud maar daar zie je niks aan hij licht ook gewoon mooi en netjes
alleen vindt ik hem niet staan bij mijn pony