ervaring renovatie rijbak met tapijtvezels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:41

Margo, ik wil er ook mee zeggen dat je uit moet kijken met tapijtsnippers. Dat het chemisch afval is en dat het schadelijk is voor het milieu. Ik wil er ook mee zeggen dat er meer is dan tapijtsnippers, nl. naaldhoutchips. Het is milieu vriendelijk en je heb geen extra hoge kosten voor het eventuele afvoer.

Je begon zelf over overmatige slijtage door hout??????? Jouw ervaring is dus een smid die zegt dat de hoeven overmatig gaan slijten?????? Ik heb ervaring van 8 jaar van een bodem dat achter in mijn huis ligt en met bodems van pensionstallen waar ik heb gestaan.

In de Paardenkrant van een paar weken geleden stond er een artikel over bodems. Er werd aangeraden om naaldhoutchips te nemen. Juist omdat het milieuvriendelijk is en een goede stabiele bodem geeft. Overmatige slijtage van hoeven daardoor, heb ik niet gelezen.

Iedereen moet het zelf weten wat hij of zij als toplaag neemt. Ik ken er ook een aantal die er grote spijt van hebben om voor tapijtsnippers te kiezen. De bodem moest er uit en dat koste 2 x een nieuwe bodem.

Margo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:08

Mijn ervaring is niet dat een.. smid zegt dat de hoeven gaat slijten.

Mijn smid is niet een smid maar 1 van de betere en hij zegt het niet .. bij mijn paard was het echt zo. Ik heb ook ervaring met meerdere bodems op verschillende stallen waar ik gestaan heb en heb verder nooit problemen gehad.

Mijn paard had er verder ook geen last van was niet kreupel maar alleen meer gevoelig als anders....de hoorlaag was meer versleten....

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:37

Tuurlijk de beste smid van NL. Maar die heb ik al
Hout slijt van de hoeven en het getrap erop, het slijt door het zand. De hoeven kunnen onmogelijk slijten van hout. Je heb zand en zand. Als er verkeerd zand in de bak ligt, ja dan kunnen de hoeven meer slijten. Dat heb ik meer gehoord.

Zand is de grootste sloper wat er is. Kijk maar in je huis hoeveel zand daar ligt. Al woon je 10 hoog achter, daar is ook zand. Je neemt het mee onder je schoenen, het waait naar binnen als er een raam openstaat. Zand zit in je tapijt, ligt op je houten vloer. Wij hebben een houten vloer dat ooi is gelakt. Door dat wij naar binnen lopen en overal zand ligt, de honden kilo's per jaar menemen in hun vacht en aan hun poten, slijt onze houten vloer als een gek. Zand is schuurpapier en op een schuurpapiertje is jawel zand opgeplakt.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:41

die tapijtvezels moet je ooit een keer gaan afvoeren............. enig idee wat dat gaat kosten ???

FeLaRe

Re: ervaring renovatie rijbak met tapijtvezels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 20:46

Dat zijn we nu uitgebreid aan het uitzoeken, vandaar ook dit topic.

Margo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:20

PhiaBink schreef:

Dat heb ik ook nooit gezegd... *zucht*

Jouw ervaringen met houtsnippers zijn helemaal top en die van mij wat minder. Nou prima toch.

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 13:29

Margo schreef:
PhiaBink schreef:

Dat heb ik ook nooit gezegd... *zucht*

Jouw ervaringen met houtsnippers zijn helemaal top en die van mij wat minder. Nou prima toch.

*zucht* Telt een ervaring van een goede bak die er al 8 jaar ligt en geen problemen met hoeven of wat dan ook niet zwaarder, dan 1 paard en 1 smid
Ik heb van de mensen hier die houtsnippers in de bak hebben ook niet gehoord of gelezen dat ze daar problemen mee hebben.

Je bent tot nu toe de enige die er last van heeft

JoyRider

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:35

Het komt er dus op neer dat elke bodembedekking voor en nadelen heeft! Dan gaan wij wel bedenken wat voor ons zwaarder weegt, kunnen jullie ophouden met kibbelen...

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 23:22

Helemaal gelijk Joyrider, slotje s.v.p.!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 17:25

Slotje om te voorkomen dat er meer onnodige offtopic reacties geplaatst worden.