Aanschaf zadel van zadelmarkt. Waarom wel of niet tevreden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 15:50

En wij hebben het over zadels....

Als een tent zichzelf "zadelmarkt " noemt, wat wil dat zeggen? Dat je er dekens kunt krijgen? Misschien wel, maar als ik naar de ZADELMARKT ga, en het woord ZADEL hoor, denk ik toch eerst aan ZADELS en niet aan ander paardenattributen.

Overigens: ik kan mijn eerdere antwoord niet wijzigen, dus daarom maar hier: ondanks het feit dat er beter spullen worden verkocht, zou de manier van adviseren ook zijn veranderd?

joozz

Re: Aanschaf zadel van zadelmarkt. Waarom wel of niet tevred

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 16:08

Hoi
Een vriendin van me heeft pasgeleden een zadel gekocht. Nou ik zou het dus echt niet doen. Je kunt dan nog beter zo'n goedkoop pannekoekzadeltje kopen als je voor goedkoop gaat. Het is gewoon een beetje willekeurig vulsel met goedkoop leer erom heen.

Na een aantal keer rijden is het leer al aan het vervalen. Maar goed das natuurlijk het ergste niet. Die zadels zijn gewoon echt slecht voor n paarderug. (vonden ze in die tent trouwens onzin hoor, volgens de verkoopster was het uitstekend maar werd het goedkoop in china gemaakt...nou kunnen ze misschien een hoop goedkoop maken in china, maar zadels maken blijft vakwerk..)

Kijk eens rond op internet, op prikborden bij maneges of in ruiterwinkels. Er zijn veel leuke goede en niet dure 2dehandszadels te koop. Als je er zelf niet teveel vanaf weet, is er vast wel iemand die je kan helpen om te zien of het zadel goed is.

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 16:57

Ik denk dat ik beter af ben, als ik opzoek ga naar een 2de hands zadel.
Misschien ietsje duurder, maar de kwaliteit zal wel stukken beter zijn, het is gewoon een feit prijs = kwaliteit.
En dat is wat je bij de zadels van zadelmarkt ook ziet.
(zo te horen van verschillende bokkers)

Offtopic: mochten er mensen zijn die een dressuur zadel te koop hebben van 18 inch of groter, stuur dan vooral een pb:D

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 17:06

Mijn zadel komt ook bij zadelmarkt vandaan, niks geen problemen mee, zadel poetsen en blijft mooi zwart. rijd er bijna dagelijks mee bijna geen slijtage plekken. Zadel zit goed. Ik heb andere zadels erop gehad en dan werd het beessie helemaal woest, alleen maar hard willen, bokken en bokken, stijgeren achter elkaar, ik heb toen getwijfeld of ik nog wel met haar wou rijden, zoals ze deed, toch ander zadel aangeschaft en vanaf dag 1 nergens geen last meer van. Dus wat dat betreft ligt het zadel goed. Maar ik denk best dat er wat zadels tussen zitten die van wat mindere kwaliteit zijn.

callippo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 17:55

Cassidy schreef:
Om de zadelmarkt van vandaag de dag te kunnen beoordelen, zou er weer eens iemand met een kritische blik naar die winkel toe moeten gaan. Eigenlijk zou je hetzelfde drietal er weer heen moeten sturen, zij kunnen het beste beoordelen of er wat veranderd is of niet.

Is hier iemand die vrijwillig een ritje zadelmarkt wil maken?

Jaa, geweldig! Die mensen herkennen me toch niet, dus kan weer net zo hard de 'onnozele' klant uithangen

Als er iemand heen gaat vanaf regio midden NL dan rij ik graag mee!
Of als er mensen uit deze regio zijn die met mij mee willen ruilen, tegen vergoeding van benzine kosten kan dat ook

Wie gaat er mee?

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 17:56

hahaha ja goed idee
Ik ben er och nog de jong daarvoor... vrees ik

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 17:59

callippo schreef:
Cassidy schreef:
Om de zadelmarkt van vandaag de dag te kunnen beoordelen, zou er weer eens iemand met een kritische blik naar die winkel toe moeten gaan. Eigenlijk zou je hetzelfde drietal er weer heen moeten sturen, zij kunnen het beste beoordelen of er wat veranderd is of niet.

Is hier iemand die vrijwillig een ritje zadelmarkt wil maken?

Jaa, geweldig! Die mensen herkennen me toch niet, dus kan weer net zo hard de 'onnozele' klant uithangen

Als er iemand heen gaat vanaf regio midden NL dan rij ik graag mee!
Of als er mensen uit deze regio zijn die met mij mee willen ruilen, tegen vergoeding van benzine kosten kan dat ook

Wie gaat er mee?

ik woon vlakbij wageningen

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 18:08

Ik heb er vorig jaar een zadel gekocht en lijk de enige te zijn die er wél blij mee is. Hij zit comfortabel en ligt goed op mijn paardje, ja hij slijt wel, en de beugelriemen zijn geen top kwaliteit. Maar dat kan ook niet voor dat geld.
Ik ben wel een tevreden klant

callippo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 18:11

mensen die mee willen: stuur ff een pb-tje

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:19

mirgino schreef:
ik heb het over deze deken;

Afbeelding

had het idd over deze deken

ze verkopen ook een hoofdstel die veel lijkt op die ik ook verkoop
kennis van me had er 2 gekocht de een lag binnen no time uit elkaar en de ander schijnt zeer goed te zijn rara hoe kan dit

tja zijn ze dan zeer goed of uh.. niet zo goed

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 10:37

Ik heb er ook een zadel gekocht, de merano.
Beviel wel goed, ik vond het zadel erg lekker zitten alleen de kwaliteit was niet echt wat.
Ik moet hem nu weer wegdoen vanwege verkoop van mijn paardje en niet passen op nieuw bijrijdpaard.
Het is idd een leuk zadel om mee te beginnen maar ik zal er niet snel weer 1 kopen.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 10:53

De hoofdstellen zijn niet verkeerd voor hetgeld, gewoon Pagonykwaliteit zeg maar. Gaan dus ook jaren mee als je ze goed onderhoudt.

Stockzadels daarvandaan vind ik nog niet zo slecht, het is welgoed opletten, maar ze zijn echt niet allemaal scheef of slecht. De gewone engelse zadels zou ik er niet zomaar kopen.
Het zijn echt geen Stubbenzadels. dat moet je in je achterhoofd houden. De gewone zadels vind ik vergelijkbaar met merkloos bij andere ruitersportzaken en zou ik dus ook niet kopen. Ook de stockzadels zijn geen A-merk, maar wel van acceptabele B-merk kwaliteit.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 15:14

Citaat:
we werden in vlissingen harstikke netjes geholpen, die man nam echt de tijd voor ons. we hadden een vorm van zn schoft mee(getekend op een stuk karton en zo uitgeknipt) en daarmee zijn we toen aan het meten geweest. heb echt op heel veel verschillende zadels gezeten.

Hmmm, dit is zadel passen? Zonder paard? jaja.. Zegt genoeg :-D

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 15:26

Ik wil er eigelijk ook wel eens heen.
Niet om een zadel te kopen. Maar om eens te kijken hoe het daar nu echt is.