Stoom afblazen, ik weet niet meer wat te doen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 22:30

Om eerlijk te zijn: ik zou een andere stal zoeken voor alles volzit deze winter.

Als ze na twee weken al zo'n stennis maken dat je weg moet en de staleigenaar gaat er nog in mee ook (en wil je paard nota bene bij de VARKENS zetten !!!) zou ik dezelfde dag dat ik een stal had mijn paard opladen en er nooit meer terugkomen.

Ik vind het uitermate onvriendelijk en onprofessioneel en het zou me ontzettend veel zorgen geven voor de toekomst. Stel je paard is op de wei aan het stoeien met een ander paard of gaat eens door de draad, wat dan?

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 23:14

Urielle: Die pony staat er al wel sinds half Juli, hij kwam toen in het weiland en er was niets aan de hand. Sinds eergister staan ze op stal en ik sta er pas 2 weken. Nu moet ik er wel bij zeggen, half juli vind ik ook nog een korte tijd.

Omdat ik mij er toch niet lekker bij voel, want Urielle dat zei jij ook al: het zou me ontzettend veel zorgen geven voor de toekomst, hier dacht ik ook al aan en mijn ouders ook.

Ik ben al rond wezen kijken op internet voor stallen en ik heb al wel wat stallen kunnen vinden. Mijn zus heeft waarscheinlijk ook al 2 stallen voor haar pony's. Dus hopelijk heb ik snel al een nieuwe stal.

rhijnauwen

Re: Stoom afblazen, ik weet niet meer wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 07:31

Cow_horse schreef:
Sinds bijna 2 weken sta ik op een stal in Bunnik?Rhijnauwen, een geweldige stal, lekker rustig er wordt goed voor dde pony's gezorgd, ze kunnen dag en nacht naar buiten.

ik weet niet waar je staat op dit moment, maar in elk geval NIET
bij ons op stal Rhijnauwen! zoals je het nu schrijft lijkt het alsof dit bij ons op stal gebeurd en dat vind ik niet echt leuk

paarden nemen best snel iets over van elkaar, zker als ze de hele dag in een stal zich staan te vervelen. Zoals jij beschrijft staan de paarden dag en nacht buiten, dan zie ik geen probleem

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 07:46

Voor je overspannen raakt Rhijnauwen, moet je eerst even verder lezen.
Cow_horse schreef:
Sjoert, voor dat er vergissingen ontstaan, het gaat hier niet om Rhijnauwen van bokt he
)

Paarden nemen zoiets niet over, er staan bij ons een paar luchtzuigers op stal, die zijn zo aangekocht, en de paarden er omheen doen het nu, na jaren, nog steeds niet. Gezien je reactie zou het trouwens heel best bij jou geweest kunnen zijn, want jij verkondigt hetzelfde als die andere stal Rhijnauwen

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 07:59

leuk dat je jezelf er op deze wijze in mengt Billy, helemaal top!

wij hebben al ruim 25 jaar een pensionstal en in de loop der jaren hebben wij gemerkt dat paarden het leuk vinden om elkaars gedrag na te doen (net als veulens hun moeder nadoen en mensen elkaar nadoen)
dat de naam van onze stal wordt genoemd terwijl het bij een andere stal gebeurd vind ik minder, dat mag toch?
Laatst bijgewerkt door rhijnauwen op 27-10-05 08:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 08:03

Ja, maar dat heeft ze toch later duidelijk rechtgezet?
Verder is het absoluut niet bewezen dat ze luchtzuigen overnemen, mits het stalklimaaten de omstandigheden goed zijn voor de paarden. Ik ken ook een luchtzuigende fokmerrie waar de veulens het niet van deden.
Hangt dus meer van de omstandigheden af dan van het gedrag

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:07

Ik heb, onder andere op verzoek van TS, de openingspost aangepast.
Dit om verwarring te voorkomen.

Nog even voor alle duidelijkheid; het gaat hier dus niet om stal Rhijnauwen.

Nu gaarne weer on-topic.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 14:16

Jammer dat je weggaat...

Maar ik zou het idd ook niet pikken, ik snap je wel...

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 15:30

Mijn paard heeft 2 jaar lang naast een luchtzuiger gestaan, en heeft het nooit overgenomen, andere paarden ook niet.
Dit paard was een héle fanatieke luchtzuiger, hij deed het de hele dag door, en ook zonder zich vast te houden, zelfs op de wei.
Bij dat paard is het trouwens een heel eind verminderd toen hij onbeperkt hooi tot zijn beschikking had.
Er zijn verschillende onderzoeken gedaan naar luchtzuigen, en het is waarschijnlijk niet zozeer een stalondeugd maar een maag(zuur) probleem.
Ik zou het ook niet pikken als mijn pony om zo'n reden apart (en bij varkens!! Paarden hebben over het algemeen een gruwelijke hekel aan varkens) en bij varkens gezet zou worden.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 22:17

Echt, ik kan hier zo kwaad om worden

Heb zelf veel opgezocht over luchtzuigen, ook op school hebben we er een uitgebreide les over gehad (doe management en paardenhouderij), en paarden nemen het NIET van elkaar over. Luchtzuigen is niet uit verveling en is geen stalondeugd. het heeft onder andere te maken met te veel maagzuur. Het is een gedrag waardoor een paard een bepaalde stof aanmaakt waardoor hij zich beter voelt/minder last van maag heeft
Maar laat ik hier geen uiteenzetting houden, als je meer wilt weten kun je me altijd pb-en

Verder vind ik het zeer onvriendelijk van die mensen dat ze niet eens open staan voor uitleg, zelfs niet van een dierenarts. De sfeer lijkt mij allang verpest, wat jullie ook al zeiden, ook al zou je dit er door krijgen, het zou me niets verbazen als ze dan binnenkort wat anders te zeuren hebben.

Ga fijn naar een betere stal, waar ze wel hun verstand gebruiken. ik hoop dat het lukt. Ik wens jou en je zus veel succes.

Als laatste zou ik nog aan willen raden de desbetreffende pony zo veel mogelijk ruwvoer te geven, en niet meer krachtvoer dan nodig is. Mocht ´het geluiden maken´ toenemen, kun je ook altijd nog overwegen de pony maagzuurremende middelen te geven, zoals maagcomposium.

Succes!!!