Kben je topic even aan het meevolgen want heb zo'n beetje een identiek probleem voor met mijn nieuwe paardje. Ik heb drie maand geleden een merrie gekocht, vrij nerveus type, zit veel bloed in en zij staat nu in de stal naast mijn pony. In de uitloop staan ze naast elkaar met wit lint tussen. De reputatie van mijn merrie ken ik....ze springt gewoon los over een omheining of draad als ze plaats heeft en weg wil. Dus daar ben ik op voorzien, door haar uitloop tot 1m70 hoog af te spannen met draad en haar niet de aanloopruimte te geven. Echter op de wei zou ze wel durven en kunnen als ik het zou riskeren mijn pony eerst weg te halen of haar er eerst op te zetten (tmaakt niet uit of er reeds een ander paard de wei ernaast staat). Zo is ze onlangs weer tegen de draad geknald toen mijn pony twintig meter ernaast nog even in het dreefje liep. Ik probeer nu gewoon ze altijd samen(met draad ertussen, wei ernaast) te zetten om ongelukken te voorkomen....want ze doet best wel bangelijk anders en kheb er geen gewond paard voor over...