Gaan jullie iedere dag naar je paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

rockAbilly

Re: Gaan jullie iedere dag naar je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:24

Nee ik ga niet iedere dag naar lotje, want dat lukt niet echt met mijn rooster.
Ik ga ongeveer 5 dagen in de week heen

En als het regent sneeuwt of hagelt ik ben van de partij.

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:30

Mijn paarden staan aan huis en ik moet er voor zorgen, dus ja

princequillo
Fotograaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:36

ja , en als ik niet kan dan doet mijn verzorgster het wel . ik staat op stal cees poot . hahaha hoor .
xxxxxxxxxxxxshona xxxxxxx nikita en starlight

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:55

Ga ook elke dag ! Tenzij ik ziek ben maar dan ga ik meestal toch nog wel
Maar ik heb geluk met een hele lieve vader die me vaak brengt

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:57

ja ik ga iedere dag naar mijn paard. Als ik echt niet kan zorg ik dat mijn bijrijdtser dan naar m toe gaat om voor m te zorgen, dat ie zijn aandacht krijgt, schhon stalletje e.d en dat ie aan t werk gaat. Als ik ben geweest en mijn bijrijdtser gaat die dag nog een keer vind ik dat alleen maar fijn heeft ie lekker veel aandacht gehad die dag. En als ik een dag zelf niet ben geweest dan mis ik m.

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:50

ik ga meestal 6 dagen in de week. Ik zit op donderdag tot half 5 op school ben dan pas kwart over 5 thuis. En 's avonds kan ik toch niet rijden (geen licht) Ze staat in de zomer 24/7 buiten en in de winter alleen 's nachts op stal dus die mist mij 1 dagje echt niet. Krijgt voer, stal uitgemest, water alles wat ze nodig heeft.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:51

Heb geen eigen paard.. maar ga ook niet elke dag naar mn verzorgpaardje/bijrijdpaardje gewoon omdat ik er geen tijd voor heb

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:56

sjors word gevoerd innen en buiten gezet..en uitgemest...dus geniet ik dan ook weleen stiekum vor een vrij dagje...soms wel 2

sjors heeft er geen problemen mee geloof ik...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:59

toen ik Gammon nog in pension had probeerde ik elke dag te gaan. als ik een keer niet kon dan voelde ik me rottig, gewoon omdat ik hem niet even heb kunnen zien. het stomme was, dat als ik inderdaad een dagje niet kon er bijna altijd wel wat aan de hand was. uitgebroken, halster kapot getrokken, of de paarden hadden toevallig die dag zonde water gestaan.. dus dan was het achteraf extra balen en voornemen dat ik wél elke dag ging!

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:59

De mijne staan thuis dus moet er wel iedere dag zijn

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:00

Ik ben vandaag niet geweest,
hij heeft eten drinken en een schone stal,en toezicht,
toch voel ik me schuldig,
mijn oma ligt op sterven en dat vond ik toch ook belangrijk,
morgen weer goed maken bij mn paardje !!

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:03

Ik ga elke dag, ook al wordt hij door de mensen van stal gevoerd en uitgemest, en zetten ze hem ook elke dag even kort buiten. Op vrije dagen ga ik liefst 2 keer per dag, een keer rijden en nog even los of stappen aan de hand. Hoe meer beweging hoe beter!
Maar hij staat gelukkig vlakbij huis, dus dat maakt het wel makkelijker.
Als ik echt niet kan, vraag ik iemand anders om hem te rijden/longeren, anders voel ik me echt schuldig!

GillyZidane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:08

mijn merrie staat niet aan huis, ze is vanaf haar geboorte af aan gewend om 24/7 buiten te staan en dit gebeurd dus ook.
in de winter op het maisland krijgen ze hooi/kuil bijgevoerd, maar dit gebeurd door de eigenaar.
ik zit nu zelf met een ziekte waardoor ik in combinatie met school niet in staat ben echt te gaan. zoiezo heeft ze altijd al het weekend vrij gehad. mijn streven is 5 dagen in de week te gaan, maar dit word erg vermoeilijk, ook met slechtweer, ikprobeer dan zoveel mogelijk huiswerk te doen (helaas slaap ik ook erg veel van mijn middagen) om de rest van de week wel naar de pony te gaan.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:21

Ik ga ook elke dag omdat ik het niet vind kunnen als een paard langer dan 24 uur op stal zou moeten staan.
Maar in de zomer als ze op het land staat, dan laat ik haar ook wel eens lekker paard zijn en sla ik dus soms een dagje over
Laatst bijgewerkt door sas00 op 25-10-05 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:23

Ik ga 6 keer per week naar mijn pony toe. Alleen niet op dinsdag want dan moet ik werken maar ze wordt wel gewoon 2 keer per dag gevoerd en iedere dag uitgemest en naar buiten gedaan(ze loopt in een kudde). Ik moet wel zeggen dat ik niet op een pensionstal sta maar gewoon bij de fokker van mijn pony en die is de hele dag thuis dus..

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:28

Jep
Ze staat aan huis, dus dat moet haast wel

curly2day

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:32

Ik ga wisselend heel soms 1 x per dag, vaak 2 x en ook regelmatig nog wel 3 x per dag.
En heb ze niet aan huis staan, wel vlak bij huis.
2 min. fietsen en voer afwisselend met mijn moeder.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:34

Ik ging vroeger elke dag weer!! Biks voeren, was daar niet mogelyk dat iemand t deed, dus.. (dit was toen ie enter was)

En nu, meestal 2x per week (tis nu een twenter)
Welk elke dag nog zn voer, als het slecht weer is.
Verder doe ik die 2x per week wat met 'm (int weekend dus)
Wandelen, of poetsen. Beetje oefenen met longere, stemhulpen,dekentje op.Stilstaan oefenen ,en zovoort

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:38

Dan zal wel moeten.Ook als ik ziek ben ga ik er ook heen.Zoiezo om maar te kijken.Ik zou nooit een dag overslaan.Vindt het namelijk best zielig En daar heb je eenmaal voor gekozen.Een paard hoort iedere dag naar buiten .

sharonaollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:40

jiehaaa schreef:
Ik ga elke dag, ook al wordt hij door de mensen van stal gevoerd en uitgemest, en zetten ze hem ook elke dag even kort buiten. Op vrije dagen ga ik liefst 2 keer per dag, een keer rijden en nog even los of stappen aan de hand. Hoe meer beweging hoe beter!
Maar hij staat gelukkig vlakbij huis, dus dat maakt het wel makkelijker.
Als ik echt niet kan, vraag ik iemand anders om hem te rijden/longeren, anders voel ik me echt schuldig!

Ben ik helemaal mee eens

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:42

Alle dagen. Ze staan dan ook aan huis. Maar toen op pension ook zelden niet geweest. Ik voel een leegte als ik niet iedere dag niet even in die mooie ogen gekeken heb van Raak, niet even die sparkle daarin zie en niet even zijn oortjes geknufd heb

Nu staan ze aan huis dus willen ze eten hebben dan moeten we wel .

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:45

Elke dag liefst twee keer ..

Voel me echt rot als ik der niet gezien heb al is het maar 1 dag

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:46

Ik rijd voor een fokker die voert, mest en de paarden buiten doet. Het is dus geen ramp als ik een dagje niet kom.
Probeer wel zoveel mogelijk te gaan overigens, heb net nog in het pikkedonker de laatste 2 paarden gereden.

Fleurtje100

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:50

Zo eens in de maand sla ik een dagje over. Kaliber krijgt 6 keer per dag eten, zijn stal word uitgemest en hij komt iedere dag (op zondag na en dan sla ik ook nooit over) 2,5-3 uur op de wei. Dit is dan meestal op maandag dan moet ik om 6 uur werken en heb soms ook tot 5 uur (belangrijke) colleges. Dan probeer ik wel zondag wat later op de dag te komen en dinsdagochtend weer.
Naar Grace ga ik niet vaak gemiddeld eens per 3 weken/maand. Die staat ook een stukje verder weg en word daar gewoon goed verzorgd. Ze is met pensioen en staat ook vrijwel altijd buiten. Verder is ze nooit zo op mensen gericht geweest, ze staat gewoon met vriendjes op de wei en word goed verzorgd. Ze is er geloof ik niet rauwig om dat ze niet meer aan dressuur doet. Een poetsbeurt vind ze leuk, maar terug naar de wei en vriendjes om gras te eten ook.

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:37

ik moet ook ook wel elke dag gaan anders krijgne ze geen voer.ze staan zo'n 25 min vna mij vandaan met de auto..