Stalmatten?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MiaMora

Re: Stalmatten?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 14:43

Toevallig sta ik net de man uit te zwaaien die bij mij de staltegels gaat leveren.
Hij was goedkoper als Bosrubber

Bosrubber had vergelijkbare tegels van 1m bij 1m gemaakt van rubber en vochtdoorlatend voor de prijs van Euro 34.00 exclusief BTW inclusief verzendkosten (ik vroeg een prijs voor 27 m2)

Select kunststofrecycling uit Grave heeft ze ook, maar dan voor Euro 29.85 per m2 excl. BTW incl bezorging.......en net zo dik en net zo goed !
Select is een onderdeel van Govaertsrecycling, die zitten dus door het hele land.

WiMa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 14:54

Nu begrijp ik jullie, in jullie stal blijft het dan daar liggen..Ik heb een houten stal waar aan de linkerzijde geen ander iets staat dus de urine bij mij kan de linkerkant op..De fundering aan die kant hebben wij iets hoger gedaan dan de rechterzijde..Bij jullie "kan"het dus niet weglopen..Dan gaat het inderdaad enorm stinken!!:-)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 15:19

Dan denk ik dat de stalmatten niets voor mij zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 15:27

Bij mij is het zo dat de vloer schuin afloopt en we zelfs een putje hebben(een kleintje wellis waar) .Maar inderdaad er gaat er toch urine onder zitten en ook wat stro en dat gaat ruiken.Dat is ook de reden dat ik ze uit de stal van mijn grote paard heb gehaald.Maar mijn jaarling is het er niet mee eens dat ze s'nachts op stal moet en steigert en schraapt met haar benen.Dus dan vind ik die rubber matten ideaal ze kan zich niet bezeren en ik kan haar laten dwingen.Ze zal zich maar moeten verzoenen met het feit dat ze niet buiten kan s'nachts.
Maar zodra ze zich gedraagt zullen ze er wel weer uitvliegen.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 16:56

Ik heb toendertijd de vochtdoorlatende matten bij Divoza gekocht. 20mm kostte toen fl 99 per tegel van 1x1m
Nu zou ik die dunne matten niet meer nemen, want ze gaan toch best wel snel kapot. Een van mijn paarden heeft er zelfs een gat in geschraapt.
Ik moet ze er eigenlijk nodig weer eens uithalen, al stinken ze niet, maar de werking wordt gewoon minder.
Die krengen zijn alleen zo zwaar
Het stinkt op stal niet omdat er altijd een laag vlas overheen ligt, anders zouden ze ongetwijfeld wel stinken.

De ondergrond bij mij is deels stoeptegels, deels zand. Dus het vocht loopt gewoon weg. Als ik de tegels er uit haal moet ik ook wel het zand weer losmaken c.q. verversen.
En je wilt niet weten hoe het dan ruikt

rOmii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 17:03

Mijn verzorgpaard heeft ze ook. ik maak ze meestal 1x in de 2 maanden schoon omdat het een inloop stal is en ze er vrijwel vaak in staat er licht ook altijd wel hooi *(op stukken waar geen matten liggen)
Ik heb geen flauw idee wat ze kosten want ik ben maar een verzorgster

Junior2019

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:51

bergkraai schreef:
mmm, ik zou ook wel graag willen weten hoe duur de matten zijn... Mar volgens mij heeft niemand daar antwoord op...

Weet iemand ook in welke grootte ze leverbaar zijn?

www.bosrubber.nl dacht ik anders hij adverteerd veel in de paardebladen strengen paard &sport

Junior2019

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:54

Ylana schreef:
runningkawa schreef:
Maar waar loopt dat dan heen?

Bij mij is bijv de achterwand van steen, zou het daar schuin naartoe lopen, bijft het daar toch tegen de muur staan?

Dát heb ik nu dus ook!

dan zou ik nooit geen doorlatende mat nemen maar je hebt ook dichte matten en die kan je ook gebruiken dan liggen ze nietzo op de koude beton

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:01

Wij hebben ook de doorlatende matten van Bos Rubber... Heerlijke dingen. Kosten inclusief iets van 40 euro per mat. Wij hebben in de buitenstallen iets naar een hoek aflopende vloer en daar loopt de troep een putje in en in de binnenstallen hebben we onder iedere mat een gat geboord. De troep loopt dan zo weg en stinken gaat het niet. Bij mijn pony liggen ze al 6 jaar zonder problemen. Bij de andere stallen nu 3 maanden. Jaarlijks even eruit halen en schrobben en er is niks aan de hand. Wij hebben de paarden staan op dezelfde locatie als ons bedrijf en qua hygiene werkt het top. Ik kan ze dus iedereen aanraden.

Het is gewoon lekker schoon, de paarden staan droog, ze staan warm want de kou trekt er niet zo doorheen en het is veiliger voor de benen, heel orthopedisch verantwoord. Ik bedoel als je ergens geld in stopt is het toch het behoud van je paard zijn benen?