Stubben of Prestige zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 14:10

Voor zover ik kan zien (gaat lastig met jou er bij op...) ziet het er nog netjes uit toch? Op concours zou je er niet mee voor l*l lopen toch?

Ik zal jullie binnenkort vervelen met een foto waarop het zadel op mijn paard ligt

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 11:15

Ik heb gepast, de tranen sprongen in mijn ogen...
De meeste zadelmakers die ik heb gebeld werden al misselijk bij het woord Prestige, veel te ronde bomen, slecht voor de paardenrug...

En idd, de boom was veel te rond, de kussens te dik waardoor het zadel te lang werd voor de rug van mijn paard...

Helaas, daar gaat mijn zitcomfort...

Iemand nog een 17" Stubben Siegfried in de opruiming?

Montecito

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 13:19

Waarom probeer je de stubben scandica niet??? Zit zachter dan de gewone stubben en heeft wel degelijk kniewrongen etc. waardoor je stevig zit zonder in een houding gedrukt te worden!!! Ik heb hem en is errug fijn!!!!

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 13:29

Ikzelf heb een hele tijd op een Stubben springzadel gereden, zat goed. Maar voor mijn eigen paard heb ik een Prestige gekocht, heerlijk zadel imo, 1 van de weinige zadels die op mijn paard past.
Het zit wat zachter dan een Stubben, en geeft evenveel steun.

RUBYWHITE

Re: Stubben of Prestige zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:21

Mijn eerste zadel die ik kocht voor mijn bijrijdpaard was een prestige! Fijn zadel, zat prima stom genoeg verkocht omdat ik tijdelijk stopte met rijden (wist alleen nog niet dat het toen tijdelijk was)

Sinds januari dit jaar heb ik een nieuw zadel, een stübben maestoso van 2005. Prima zadel, helemaal op mijn paard zijn rug aangemeten. Ik zit er in als een koningin en ben zeer tevreden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:27

Ik heb een prestigeTopDressage, dus geen springzadel, maar ik heb hem op maat laten maken en nu al 8 jaar in het bezit en totaal geen last van afgesleten naden of wat dan ook, het zadel ziet echt nog als nieuw uit!

Toch een beetje appels met peren vergelijken, stubben vs prestige.
Stubben, megahard, prestige superzacht.

Mijn zadelmaker werd helemaal lyrisch toen ie hoorde dat ik een prestige had gekocht, prima zadels vindt hij..

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 22:07

montecito schreef:
Waarom probeer je de stubben scandica niet??? Zit zachter dan de gewone stubben en heeft wel degelijk kniewrongen etc. waardoor je stevig zit zonder in een houding gedrukt te worden!!! Ik heb hem en is errug fijn!!!!

Ik heb een scandica (zie onderschrift...) maar die is dus totaal ongeschikt voor mijn paard...
Ik moet een zadel hebben zonder naden in de kussens (keilkussens) en een beetje kort zadel, die van Prestige zijn ook veel te massief en te lang voor zijn rug. Bovendien zijn de bomen te rond.

Ik kon een van mijn zadels laten aanpassen, de rest moet weg.